Overklokken Compaq Presario 7220

Pagina: 1
Acties:

• Tead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-02 00:42
Ik zou graag me Compaq Presario 7220 willen overklokken. Als eerst staan er een aantal jumpers op het mobo waarvan ik weet wat ze doen, daar mee kan ik namelijk de fsb en mp mee instellen, maar hier mee heb il al wat gekloot maar nix werkte, hij boot gewoon met zijn std instellingen.

Nu dacht ik dat het in de bios zou staan wat ik nodig zou hebben, maar daar kon ik niet inkomen omdat ik me schijg geformateerd had, en uit dit stukje kom ik er weer in, maar daar kan ik helemaal nix instellen.

Nou wou ik hem graag op een andere manier sneller laten lopen. misschien voltage mod of zelfs een snellere processor (ik denk dat die dingen nix kosten). Wie kan mij hier bij helpen search heeft nix geholpen

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:01

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

misschien effe de overclocking Faq checken, staat veel in, errug leerzaam

• SH007
  • Niet online
1. als je de fsb verhoogt, dan moet dat ding echt wel sneller gaan lopen.
2. van een hoger voltage gaat je computer niet sneller lopen, maar wordt wel stabieler bij overclocken

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op zondag 14 april 2002 20:43 schreef SH007 het volgende:
1. als je de fsb verhoogt, dan moet dat ding echt wel sneller gaan lopen.
2. van een hoger voltage gaat je computer niet sneller lopen, maar wordt wel stabieler bij overclocken
die 2 dingen lukken niet echt met een Compaq moederbord.

• Tead
  • Laatst online: 21-02 00:42
Dus dan wordt het toch een ander processortje, er zit nu een 100Mhz 3x33mhz in en er kan 200mhz 4x50mhz in of zo. iemand idee waar ik zoon antiek ding op de kop kan slaan?

Verwijderd

Misschien ff bij vraag en aanbod kijken? :z

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-02 13:11
Is het een Pentium 1?

Een Pentium 100 is nl 1,5 x 66 geloof ik, maar dat terzijde. De pentium-serie heeft een hele reeks van sockets, dus een 200 er in zetten gaat niet zomaar...

• Miletos
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op zondag 14 april 2002 20:41 schreef Tead het volgende:
Nu dacht ik dat het in de bios zou staan wat ik nodig zou hebben, maar daar kon ik niet inkomen omdat ik me schijf geformateerd had, en uit
huh? :?

How the hell kan je nou niet in je bios komen, als je schijf geformateerd is?

Ik kan d'r inkomen als m'n hardeschijf niet eens aangesloten is...

Vroeg het me gewoon af :)
(misschien is er wel een logisch antwoord voor hoor...hoor wel meer rare dingen over merk computers)
Pagina: 1