Toon posts:

DU Meter geeft continue download aan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een paar dagen geleden installeerde ik DU Meter (houdt down/upstream in de gaten) en ik zie dat er altijd een download (tussen ca 0,4 en 1,4kb) aanwezig is. Dit is ook het geval als ik alle internetconnecties afgesloten heb.

Ik heb een kabelmodem (chello) en heb de comp al onderzocht op spyware/virussen. Geen virussen en spyware is er helemaal af (met Ad-aware).

Toch blijft er altijd een downstream.

Iemand een idee?

Verwijderd

Ik heb ook hetzelfde probleempje ... maar geen oplossing :(

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Dit is ook het geval als ik alle internetconnecties afgesloten heb.
je hebt ze dus echt uitgeschakeld?
Dan is DU meter gewoon brak.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:23

Wildfire

Joy to the world!

Dat is erg normaal hoor... er is altijd enigszins wat netwerkverkeer wat langs komt vliegen, maak je maar niet druk.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-08 20:21
Ik heb er anders (ook Chello) helemaal geen last van, staan er bij netstat geen verbindingen? Dan is het waarschijnlijk broadcast verkeer ofzo.

Verwijderd

Die 1,4 boeit niet zo denk ik. Dat is gewoon netwerkverkeer wat die genereert. Zowiezo kijkt Chello om de paar seconden nog of je verbonden bent denk ik :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 14 april 2002 21:11 schreef Pc123 het volgende:
Ik heb er anders (ook Chello) helemaal geen last van, staan er bij netstat geen verbindingen? Dan is het waarschijnlijk broadcast verkeer ofzo.
Er is met netstat de verbinding te zien naar m'n eigen lokale netwerk maar bij het checken heb ik zowel de router naar dat netwerk als bij DU Meter alleen de 3COM kaart (voor het internet) gekozen.

Ik hoor dus al dat andere mensen ook een paar 100 bytes tot 1Kb verkeer hebben, dus het zal dan wel gewoon zijn (het zal de downloadmeter van chello wel niet zoveel spekken).

Bedankt voor jullie response...

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Weet je zeker dat je alleen de netwerkadapter die je voor je internetverbinding gebruikt hebt gekozen en niet ook die voor je interne netwerk (als je die hebt)?

Welke versie van Windows gebruik je?

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Pagina: 1