Toon posts:

100% CPU load?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb iets heel vreemds,
een tijdje geleden draaide ik een server met Athlon 750 met een MSI AMD 760 mobo met NT4.
niks aan de hand, maar ik moest upgraden naar Windows 2000 server editie..
Na 30 mooie daagjes gedraaid te hebben met NT4 installeerde ik er nog eens een 128 mb SDRAM reepje bij en installeerde Win2k Server..
Nu valt het me op, dat met verschillende activiteiten de CPU load naar boven schiet..
Ten eerste met netwerk data transfer, zodra er data stroompt door mn 3com nic, schiet de load omhoog,
vooral als ik RADMIN gebruik (remote administrator)
Als de hardeschijven beginnen met laden schiet de load ook omhoog (niet tot 100%)

Waar aan kan dit liggen!?
Mn 128MB reepje?
Win2k ?
Netwerk kaart? (3com)

Verwijderd

misschien heb je veel meer in je taskbar staan dan voorheen ? Ik denk niet dat het aan het 128 mb reepje ligt, maar dat kan je testen door hem ff te verwijderen ;). windows 2k geeft wel een hoge cpu load hier, hoger dan 98 (nt 4 nooit gedraaid) Maar meestal heb ik gewoon 100 % cpu load met mn }:O ;)

• Rostvertol-Mil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:52
100% load is toch niet zo erg, denk niet dat et slecht
is voor je cpu

dot.blaat

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:48

Dennahz

Life feels like hell should.

dat van je hdd en die load klopt wel maar probeer eens de dma aan te zetten ;)

van 3com heb ik ook gehoord dat ze cpu belastend zijn (heb er zelf geen last van weet ook niet of het waar is)

Twitter

• JJJ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:44

JJJ

Op zondag 14 april 2002 21:20 schreef BrEeZeR het volgende:

van 3com heb ik ook gehoord dat ze cpu belastend zijn (heb er zelf geen last van weet ook niet of het waar is)
Over die 3com.. ik denk dat je Realtek bedoelt.. 3com zouden juist weinig cpu moeten gebruiken.

Verwijderd

Op zondag 14 april 2002 21:21 schreef JJJ het volgende:

[..]

Over die 3com.. ik denk dat je Realtek bedoelt.. 3com zouden juist weinig cpu moeten gebruiken.
yep, realtek behoort de proc. veel meer te stressen dan 3com, daar is de prijs dan ook wel naar ;).

Verwijderd

is het niet zo dat je moederbordje trager wordt als er meer inzit dan 128mb?? Is in mijn moederbord wel zo......

• Dennahz

Dennahz

Op zondag 14 april 2002 21:21 schreef JJJ het volgende:

[..]

juist! die bedoelde ik dus :)
ik heb in m'n eigen comp (duron 800) een realtek kaartje zitten maar helemaal niet cpu belastend ofzo :)

maar misschien merk je het op oudere computers :?
is het niet zo dat je moederbordje trager wordt als er meer inzit dan 128mb?? Is in mijn moederbord wel zo......
denk eerder dat het aan je OS ligt hoor.. ;)

Twitter

Verwijderd

Op zondag 14 april 2002 21:28 schreef BrEeZeR het volgende:

denk eerder dat het aan je OS ligt hoor.. ;)
denk het niet COMPAQ raadt het zelf af >:)
Stomme compaq bordjes ook :)

• Dennahz

Dennahz

Op zondag 14 april 2002 21:30 schreef ___Joey___ het volgende:

[..]

denk het niet COMPAQ raadt het zelf af >:)
Stomme compaq bordjes ook :)
ow.. hmm wat een brakke troep is dat dan man nofi als je mobo niet eens meer dan 128 mb kan |:(

Twitter

Verwijderd

In het geval dat meer geheugen lagere performance geeft, kan o.a. liggen aan de chipset.

Het staat me bij dat bijvoorbeeld de "oude" IntelTX niet meer dan 128 of 256MB kon cachen en cachen begint vanaf de top ipv bij 0kb. (daar waar de oudere HX wel meer kon cachen...)

Dus dan wil het OS gebruik maken van geheugen dat niet gecached wordt en wordt dus trager.

Lijkt me dat het bij het geval van de topicstarter alleen niet het geval is.

Verwijderd

Radmin is ook een cpu intensief programma. Op mijn celeron 300 serverbak verbruikt radmin zo'n 80% cputime en mocht nog files over het netwerk copieren dan is het echt 100%
Pagina: 1