Toon posts:

Gezocht: 1.44MB Java capable linux distro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb me de afgelopen week kapot gezocht naar een micro linux distro die op 1 diskette past en die ook nog (een klein beetje) Java ondersteund. Als ik al eens een socket in Java kan aanmaken en wat i/o kan doen ben ik al tevreden. Ik heb een aantal van die standaard linux diskettes uitgeprobeerd, maar die zitten allemaal volgeduwd met firewall/router rommel en daar heb ik dus niks aan. Ik heb ook een aantal van die 'embedded os' trial versies uitgeprobeerd, maar die werken ook niet bepaald.

Weet waar ik zoiets zou kunnen downloaden of er meer info over kan vinden? Alvast bedankt.

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Ik vrees dat die simpelweg niet bestaan...je enige optie is om het dan zelf te maken. Wat ook niet makkelijk gaat zijn...

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-08 10:22

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Denk niet dat je de java vm in 1.44 mb krijgt
Sockets openene en I/O doen kan je ook in C/C++

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Verwijderd

Small Linux kun je proberen, dat zit op 2 diskettes :) Er zit wel een X-server bij, dus als je die niet nodig hebt: mv /dev/null >:)

Verwijderd

JavaOS?? van SUN Microsystems

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Op zondag 14 april 2002 22:23 schreef Markiedam het volgende:
Was het niet zo dat dat project ergens in '99 of '00 is afgesloten? Staat me zoiets van bij :)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

als je is gcc java compiled? dan heb je wel geen x appz maar volgens mij moet het wel werken met io :)

vergeet aub niet je netwerkdrivers :) of bak ze in je kernel als het maar op 1 soort pc hoeft te werken.

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Verwijderd

Topicstarter

Was het niet zo dat dat project ergens in '99 of '00 is afgesloten? Staat me zoiets van bij
Klopt, JavaOS is volgens mij nooit echt van de grond gekomen. Sun kennende had het trouwens toch NOOIT op één diskette gepast ;). Er zijn wel een aantal open source Java OS'en, maar die zitten allemaal nog in de beta (of nog erger) fase.

Het plan is nu om een bootdisk te maken met ne2000 ondersteuning in de kernel en proberen de KVM van sun (een VM voor GSM's, dat zou toch moeten passen :)) hierop te laten draaien.

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Dan kun je alleen Java2Me proggies maken volgens mij

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Pagina: 1