Toon posts:

Philips Brander heeft kuren!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met mijn "1610pcrw" brander van philips.
Hij wordt gewoon herkend door windows xp en brandprogramma's (nero, en cdcreator)maar bij het branden stopt hij steeds ergens. Alle software is xp-geupdate
Nu heb ik hem al 2 keer omgeruild voor een andere maar het probleem blijft (bijna) hetzelfde.
Het enigste verschil is dat de ene bij 3-6% stopt en de andere 2 bij 70-80%.
De brander stopt dan spontaan met branden en het programma slaat vast. Dit gebeurd bij alle snelheden en zowel bij echt branden als bij test. Ook data of geluid maakt geen verschil. Ik heb ook verschillende cd's uitgeprobeerd.

In principe kan ik uitsluiten dat het aan mijn systeem ligt want in een (totaal) andere pc heeft ie hetzelfde probleem.

Misschien dat iemand hier iets weet of het probleem herkend.

Er is trouwens geen driver of firmware op het internet beschikbaar, hij staat niet eens op de site van philips, dus als iemand daar mee kan helpen graag ;)

Verwijderd

ik heb zo`n vermoeden dat al die philips branders brak zijn meschien nog een keer omruilen of zo

Verwijderd

Op zondag 14 april 2002 20:25 schreef computerboer22 het volgende:
ik heb zo`n vermoeden dat al die philips branders brak zijn meschien nog een keer omruilen of zo
er zijn heel veel problemen met philips branders... helaas ;( Kijk of je hem misschien voor een ander merk kan ruilen :?

Dit soort vragen graag de volgende keer posten in het subforum: opslagmedia en IO controllers. dank u ;)

• Rostvertol-Mil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:20
Op zondag 14 april 2002 20:33 schreef ByMeSDy het volgende:

[..]

er zijn heel veel problemen met philips branders... helaas ;( Kijk of je hem misschien voor een ander merk kan ruilen :?

Dit soort vragen graag de volgende keer posten in het subforum: opslagmedia en IO controllers. dank u ;)
maak jij die ff aan?

dot.blaat

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Nee hoor, ik schop 'm wel ff naar Twynn toe..

Verwijderd

Topicstarter
Weet hier nou niemand iets over????

• Fantomas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik had hier hetzelfde probleem, en het enigste wat werkte was een goeie ata kabel kopen (zeg ik dat goed?, nou ja zo een met een blauwe connector) en dan de brander als secondairy master gebruiken. Terwijl de cd speler met een gewone kabel aangesloten is als primairy slave.
Al het andere wat ik geprobeerd hebt werkte dus niet, terwijl de brander oke was (ook een 1610).En ik heb echt weken lang moeten klooien met kabels en zo.
Ik durf nu nog niet eens meer een extra harde schijf erin te proppen omdat ie het anders gelijk weer laat afweten.

Rare gasten daar bij Philips :?

• Aero
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-02 20:42
Op zondag 14 april 2002 20:25 schreef computerboer22 het volgende:
Wat bedoel je met 'al die philips branders'?... type of gewoon alles?...

kheb nou alweer een tijdje namelijk een 8x4x32... waarmee honderde cd's gebrand.. en geen prob hier...

Verwijderd

Bij mij zijn 2 philips branders stuk gegaan. De 2e zat gelukkig nog garantie op en naar veel moeite (Dynabyte :r) kon ik hem inleveren. Na twee maand wachten kreeg ik dan eindelijk een nieuwe.
Maar even om op je vraag te komen het schijnt dat philips-branders gewoon te heet worden van binnen en daardoor gaan ze gewoon kapot.
Voor mij nooit geen Dynabyte :r meer en al helemaal geen Philips :r.
Erg frustrerend trouwens allemaal slechte cd's branden :(.

• Tonnes746
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-01-2022
Weet weinig van xp maar zit je aspi-layer nog wel goed in elkaar?

bash: exec: /bin/Laden: cannot execute: No such file or directory

Verwijderd

Support van Philips onder XP? Gewoon Plextor nemen, geen eenkel problemen mee ;)

• Syndicate
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:48
Op welke tijden leven jullie ?!?!?!?

hehe zat posts van half 2 tot half 4! dan lig ik te maffe hoor anders bennik geheid te laat op school }:O

• voz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:55

voz

De echte kenner

Mijn pcrw1610k werkt prima hoor. En al mijn vrienden en kennissen hebben ook nog geen slechte philips-ervaringen gehad. Je moet natuurlijk niet vergeten dat philips meer branders verkoopt dan de meeste andere merken en dan lijkt het al snel alsof er meer uitval is.

Systeemspecs
PV Installatie

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 16 april 2002 01:30 schreef Fantomas het volgende:
Ik had hier hetzelfde probleem, en het enigste wat werkte was een goeie ata kabel kopen (zeg ik dat goed?, nou ja zo een met een blauwe connector) en dan de brander als secondairy master gebruiken. Terwijl de cd speler met een gewone kabel aangesloten is als primairy slave.
Wat bedoel je met een goede? Welk merk gebruik je?
Dat idee van master en slave zal ik uitproberen, misschien dat het werkt.

Nog een boodschap aan alle mensen met een functionerende brander, dat heb je aan mij te danken, ik heb alle defecte hiero >:) In totaal heb ik nu 5 branders van philips gehad waarvan 2 keer de 12x versie waarvan de 1 rammelde (en hard) en de ander niet atapi compatible was ?!?!?

• Tonnes746
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-01-2022
Weet weinig van xp maar zit je aspi-layer nog wel goed in elkaar?

(dubbelpost)

bash: exec: /bin/Laden: cannot execute: No such file or directory

Pagina: 1