Ni-MH of Li-ion - welke is het beste om ...

Pagina: 1
Acties:

• Weppel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-08 07:08
... iedere dag gewoon op te laden? Als in:
's morgens haal ik dat ding uit mn lader (hij is helemaal vol), 's avonds doe ik hem er weer in (of wanneer ik wil, voor korte tijd, of langere tijd), en hij laadt hem op.
Het gaat hier dus om een Nokia 3310, en nu hebi k een extra batterij gekocht. Er zat een Ni-MH (of HM...) batterij bijj, en heb nu een Li-ion batterij...

welke is hiervoor geschikt? want ben best wel bango m die batterijen te verneuken ...

Verwijderd

Li-ion kun je altijd in de lader doen, zonder dat de batterij er "zwak" van wordt. :)

• Weppel
mooi, dat wou ik ffe weten :)
dan hou ik mn Ni-MH batterij als reserve :)

Verwijderd

Li-ion is ook nog eens veel lichter en kleiner en meestal ook nog een hogere capaciteit,
dus li-ion is zeker beter

• sigma01
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-04 11:55
Het enige nadeel aan li-ion accu's is dat ze veel hogere eisen (qua spanning) aan de lader vragen. Verder heb ik gehoord dat ze eerder kapot gaan. Maar ik zou voor dagelijks gebruikt toch voor li-ion gaan. Ze zijn meestal ook wat lichter >:).

P3 667 Mhz, 384MB ram, 20GB maxtor+60GB IBM (60GXP), Matrox G400 dh, asus mobo, Philips 109b10 + Philips 17B

• Weppel
Die Li-ion batterij is inderdaad een STUK lichter.. helemaal niet verwacht :)

• PatMan
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-08 23:31
Ik overweeg ook om voor mijn Siemens C35i een Li-Ion te kopen, maar nu zit er een fors verschil in een batterij van Siemens (laagste prijs hier in de buurt zo'n 70 euro) en een merkloze zoals bijvoorbeeld op www.stuntprijzen.net te koop.

Weet iemand of een "echte" van Siemens beter is of kan ik net zo goed een merkloze kopen?

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:50
Op maandag 15 april 2002 09:15 schreef PatMan het volgende:
Ik overweeg ook om voor mijn Siemens C35i een Li-Ion te kopen, maar nu zit er een fors verschil in een batterij van Siemens (laagste prijs hier in de buurt zo'n 70 euro) en een merkloze zoals bijvoorbeeld op www.stuntprijzen.net te koop.

Weet iemand of een "echte" van Siemens beter is of kan ik net zo goed een merkloze kopen?
een originele is meestal wel beter,
ik heb ook ooit een merkloze batterij gekocht voor mijn nokia
t moest een li-ion batterij zijn die 10 dagen standby moest halen, dat heeft ie nooit gehaald
1e maand deed ie ut 3 dagen zonder bellen
daarna moest ik um elke dag opladen

Tijd van werken, tijd van rusten

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:33
Nog een vraag over LION accus..

Kunnen deze accus 'overladen' worden?

dus maakt het uit als ik mijn lader gewoon aan laat terwijl de accu vol is?

ik weet namelijk niet of de lader stopt zogauw de accu 100% vol is.

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:28

Crusader

Arc Nature

Ik kan me vergissen, maar volgens mij zit er wel een stukje intelligentie in de lader die overladen voorkomt.
Ik denk dat je de ouderwetse NiCad batterijen veel eerder vern**kt door overladen.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Verwijderd

Heb nu een standaard accu in mn m35i zitten. (een Ni-mh neem ik dan aan). Deze is alleen binnen een dag ong. leeg als ik er een paar minuutjes mee bel en wat sms. Is het dan verstandig om bij stuntprijzen een merkloze 700 mAh Li-ion te halen?!?! Iemand ervaring met deze accu? Hoe lang kan ik verwachten dat 'ie meegaat?

Verwijderd

li-on heb ik ook in mijn ericsson en die laad ik iedere avond bij en geen problemen.

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-11-2025

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Kheb zelf een Li-On in mijn Sony J70 zitten. En ik moet zeggen dat hij superlicht is (is al meerdere malen gezegd) en ik kan hem gerust 3 á 4 dagen (dag en nacht) standby aanlaten staan!plus het nodig telefoontjes plegen.
Pagina: 1