Toon posts:

[linux-rescue]LILO configureren vanaf floppy

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb m'n master en slave drive verwisseld (hda word hdb en andersom) Linux wilt dus niet meer booten :(. Ik heb rtbt linux van floppy geboot, de root filesystem gemount met
code:
1
    mount /dev/hdb /mnt/rootfs

en de /mnt/rootfs/etc/lilo.conf aangepast, gaf geen problemen? (dacht dat m'n bestanden niet veranderd konden worden zonder root passwd van m'n systeem)
maar /mnt/rootfs/sbin/lilo werkt niet, iemand ervaring met linux van floppy?

btw ik kan de drives wel weer in werkende staat zetten, lilo aanpassen en dan weer terug zetten, maar daarmee los ik het probleem via een omweg op.

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:55

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Vergeet niet om ook je /etc/fstab aan te passen. Misschien zijn er ook nog andere dingen die gewijzigd moeten worden, maar die schieten me nu even niet te binnen. Je kunt daarna eerst 'chroot /mnt/rootfs' draaien en vervolgens gewoon 'lilo -v' of '/sbin/lilo -v'. Als dat net als nu niet wil draaien: wat voor foutmelding krijg je?

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Verwijderd

Topicstarter
Het is gelukt, thnx
chroot, was ik zelf nooit op gekomen

Verwijderd

Ik meen me van de installatie van LFS te herinneren dat zij adviseerden om lilo niet vanuit een chrooted omgeving te draaien. Als dit toch werkt, waarom raden ze het dan af ?

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Op zondag 14 april 2002 22:54 schreef Sprits het volgende:
Ik meen me van de installatie van LFS te herinneren dat zij adviseerden om lilo niet vanuit een chrooted omgeving te draaien. Als dit toch werkt, waarom raden ze het dan af ?
Weet ik niet, maar ik weet wel dat LILO zelf een optie heeft om de nieuwe root mee op te geven, 'lilo -r'.

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:05
Making the LFS system bootable

In order to be able to boot the LFS system, we need to update our bootloader. We're assuming that your host system is using Lilo (since that's the most commonly used boot loader at the moment).

We will not be running the lilo program inside chroot. Running lilo inside chroot can have fatal side-effects which render your MBR useless and you'd need a boot disk to be able to start any Linux system (either the host system or the LFS system).
in mijn ervaring gaat het toch goed :?

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Pagina: 1