Toon posts:

[PHP] Header voor automatisch afspelen MP3?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan dat, dat de user bv op een link klikt met een mp3 nummer en dat dat nummer gelijk geladen wordt in zijn standaard mp3 player progie (winamp/etc)?

Zou erg leuk zijn ;)

• WOmBaT
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-11-2025

WOmBaT

Nyaaa!!!

Dat doe je niet in PHP maar moet bij de eindgebruiker op de computer ingesteld zijn. Heeft met file-associations te maken :)

Verwijderd

Topicstarter
Tuurlijk, maar met bv een /mpeg-bla header kan je in je document aangeven of het om een mpeg movie gaat zodat mplayer um kan overpakken, dat wil ik dus ook met mp3's :)

• WOmBaT

WOmBaT

Nyaaa!!!

Zou je dan niet in de header van je script de volgende regel opnemen?

Content-Type audio/x-mpeg

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 14 april 2002 19:47 schreef WOmBaT het volgende:
Zou je dan niet in de header van je script de volgende regel opnemen?

Content-Type audio/x-mpeg
ik zal het eens proberen :)

• WOmBaT

WOmBaT

Nyaaa!!!

Alsjeblieft:
PHP:
1
<? // mp3.php 09-22-2001 // // sample php script so stream mp3s to an mp3 player // tested with: // apache 1.3.20 // php 4.0.6 (module) // winamp 2.76(x86/win2k) // // streams the mp3 file crush.mp3 (red alert) from a sub directory // called mp3 one directory level below the mp3.php application Header("Accept-Ranges: bytes"); Header("Connection: close"); Header("Content-Type: audio/mpeg"); $fp = fopen ("$DOCUMENT_ROOT/mp3/crush.mp3", "rb"); fpassthru($fp); fclose($fp); die(); ?> ?>

Verwijderd

Hmmm, en hoe fix je 'em dan, dat ie ook de pagina laad? Of lukt dat niet en moet je dan met frames werken...?

Verwijderd

Op zondag 14 april 2002 20:14 schreef Markuz het volgende:
Hmmm, en hoe fix je 'em dan, dat ie ook de pagina laad? Of lukt dat niet en moet je dan met frames werken...?
Nee, gewoon de die() weghalen.

Verwijderd

Topicstarter
ut werkt nie :(... baluh...

krijg allemaal data te zien :(

• WOmBaT

WOmBaT

Nyaaa!!!

Dan komt dat dus doordat je browser het oppakt i.p.v. de mp3 player.. Ik zal het nog eens eventjes testen bij mij i.c.m. winamp

Het werkt gewoon bij mij ... Als je de Die() weghaalt laadt de pagina gewoon en start winamp m'n muziekje. Zonder de Die() sluit ie de pagina af en start ie ook winamp. :?

Verwijderd

Topicstarter
ja je zou zeggen dat de default mp3 player van windows het bestand zou aanpakken, maar dat doet ie nie :(, mischien dat iemand een flash mp3 speler kan fixen :P

Verwijderd

Op zondag 14 april 2002 20:24 schreef robbinh het volgende:

[..]

Nee, gewoon de die() weghalen.
Dat was 't eerste wat ik probeerde...

Maar dat werkt dus niet.

Verwijderd

Op maandag 15 april 2002 08:07 schreef Markuz het volgende:

[..]

Dat was 't eerste wat ik probeerde...

Maar dat werkt dus niet.
Als je die() weg haal en vervolgens <u>op de zelfde</u> pagina meer info gaat echo-en gaat het waarschijnlijk niet goed, je kunt dit idd op lossen met een iframe van 1 en 1 px.

Verwijderd

Je zoekactie naar 'winamp php' leverde 4 resultaten op. Resultaten 1 - 4.
PW [PHP winamp] wat zijn alle mogelijkheden bramb 86 23-10-01 22:41
PW [Winamp] Playlist in PHP Dbase probleem Tuxus 7 14-03-02 22:35
PW [php] linux router -> winamp Apache 13 19-10-01 20:27
PW Check dit: koppeling PHP naar Winamp jelmervos 64 17-11-01 12:51
Pagina: 1