[linux]Package manager in mandrake

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:26
Ik heb daarnet kmerlin gedowned. Ik wil die natuurlijk ff installeren. Ik ben als root ingelogged en heb de pckage manager gestart. Ik selecteer kmerlin.tar.gz ofzoiets en dan klik ik op installeren. maar dan gebeurd er nix :+

Wie kan mij vertellen hoe die package manager in elkaar zit en hoe ik dus die kmerlin geinstalleerd krijg :P

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

De package manager is er voor packages :). En helaas is een bestand eindigend op .tar.gz geen package...je zult hiervan als het even kan een package moeten vinden. Zie hiervoor deze site. Een andere optie is om het bestand dat je nu hebt gedownload uit te pakken (het is nu gegzipt) en te compileren. Hiervoor moet je een compiler installeren, evenals 'make' en nog wat van dergelijke programma's.
Overigens zijn dit soort dingen ook best op de site van Mandrake of via Google te vinden, misschien dat je daar een uitgebreidere uitleg vindt...ik acht de kans op een slotje hiervoor namelijk groot...

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Verwijderd

Juist :)

Lees de betreffende documentatie eens goed, dat helpt al heel veel.

Als je een compiler hebt staan op je Mandrake machine en je durft het aan om het programma zelf te configureren, compileren en installeren dan kan je je huidige bestand uitpakken en de stappen die in het README/INSTALL bestand staan volgen. Anders zul je een rpm'tje moeten downloaden en die met je package manager moeten installeren.

Succes ermee in ieder geval :)

Dit topic is gesloten.