Toon posts:

Resonantie: HD op een stukje foam?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Omdat ik gek werd van de resonantie tussen HD en kast heb ik vandaag als test m'n HD op een stukje foam (of hoe noem je dat spul wat in een nieuwe mobo of videokaart in de doos bechermt?). Nou, de resonantie is helemaal weg. Heerlijk stil:-) Alleen vraag ik me nu af of de hitte van m'n HD een probleem kan worden want m'n HD ligt dus met z'n volle onderkant (met die chipjes enzo) op dat stukje foam. Hij ligt trouwens ook NIET vast. iemand een idee?
Ik dacht ooit hier een foto gezien te hebben waarop te zien was hoe een HD met elastieken (plus fan) vastgemaast was. Zijn dat soort dingen in de handel of was deze zelfgemaakt? Iemand misschien een andere oplossing?

thx
lee

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Die elastieken zijn te halen bij de lokale postbode, de benodigde creativiteit moet je zelf ingebakken hebben.

En het is denkn ik niet zo slim om een hd met zijn onderkant rechtstreeks op een platte ondergrond te leggen, ze worden niet voor niets in je kast opgehangen.

• Bossie
  • Laatst online: 16:34
Ik heb men hd in een 5.25" bay gezet met er omheen van dat geluidsisolatiespul van de praxis, ik ben hierdoor bijna al het geluid kwijt

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 14 april 2002 19:26 schreef TLRnZ het volgende:
Ik heb men hd in een 5.25" bay gezet met er omheen van dat geluidsisolatiespul van de praxis, ik ben hierdoor bijna al het geluid kwijt
Hoe heb je 'm in de 5.25 bay geplaatst, met een standaard bracket?
Het geluid van HD is sowieso niet hoorbaar alleen ik moet van het resonantieprobleem af:-)

thx
lee

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 14 april 2002 19:25 schreef jadjong het volgende:
Die elastieken zijn te halen bij de lokale postbode, de benodigde creativiteit moet je zelf ingebakken hebben.
Ik heb vanmiddag al lopen knustelen met een binnenband die ik nog had liggen maar dat schoot niet echt op. Heb jij enig idee waar te beginnen?

thx
lee

Verwijderd

Ik heb dat dus gedaan zo'n foam onder m'n IBM 60GXP gelegd en toen onderin in de kast gelegd, 5 dagen tijd, was de IBM morsdood.

• LiGHtNiNG!
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-08 18:09

LiGHtNiNG!

(tm) since 1985, build in &#03

http://www.aconto.de/info/infmenu_3.htm

Heb al bijna 2 jaar mijn dubbele IBM GXP75 in deze frampies hangen.. werkt prima, resonantie en koppengeluid volledig geëlimineerd, idle ruis is verdwenen met de volledige isolatie van mijn kast (ook met troep van deze tent, niet goedkoop, werkt wel)

Laat maar.. .

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 14 april 2002 20:03 schreef Jaromir het volgende:
Ik heb dat dus gedaan zo'n foam onder m'n IBM 60GXP gelegd en toen onderin in de kast gelegd, 5 dagen tijd, was de IBM morsdood.
Bedankt voor de waarschuwing! Jammer, het was zo lekker stil..

lee

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 14 april 2002 20:06 schreef LiGHtNiNG! het volgende:

Heb al bijna 2 jaar mijn dubbele IBM GXP75 in deze frampies hangen.. werkt prima, resonantie en koppengeluid volledig geëlimineerd, idle ruis is verdwenen met de volledige isolatie van mijn kast (ook met troep van deze tent, niet goedkoop, werkt wel)
he, dat ziet er goed uit:-) Ontzettend bedankt voor deze link!!

lee

• Bossie
  • Laatst online: 16:34
ik heb een micro-atx case met daarin 2x5,25" bays

ik heb dus in de onderste een laag van dat spul gemaakt met dubbelzijdig plakband en de hdd aan de linkerkant vastgeschroeft waarna ik de overige ruimte ook heb opgevuld met hetzelfde spul (ik had overigens geen last van resonantie maar van dat irritante zoemende geluid)

Keb voor de zekerheid wel een temperatuursensor aan de onderkant van de hd geplaatst

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Verwijderd

Topicstarter

lee

Verwijderd

Op zondag 14 april 2002 20:11 schreef shota99 het volgende:

[..]

lee
De FAQ schreef
Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz [user]" of iets dergelijks onder je post te plakken. Als je perse zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken.

Verwijderd

...
cool :) die ga ik zelf namaken. ik prop een HD in zo'n oude 5,25" diskette bracket met wat rubber om em vast te houden en iets om de Hd op te zetten :)

en nu maar hopen dat dat gaat werken ;)
Pagina: 1