Toon posts:

Ventilator bij de pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn specs kan je hier beneden lezen, nu is mertke ik laatst dat mijn kast best heet word. Nu heb ik nog een ventilator staat van 40cm doorsnede, nu is mijn vraag heel kort: Kan ik dit doen zonder dat er bijv veel stof in mijn computer komt, en of die wel effectief is. :?

Ik heb de search uitgebreid gebruikt maar kon niet echt antwoord op mijn vraag vinden. En aan google heb je al helemaal nix. (google roelt hoor, daar niet van)
Plz ff geen slotje ofzo, iemand die er ervaring mee heeft ff posten of het hielp en of het geen problemen veroorzaakte. thx alvast :D

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Natuurlijk werkt dat! Gewoon kast open, ding ervoor en draaien :)
En wat dat stof betreft, je moet gewoon 1x in de maand even je pc schoonmaken :)

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-08 20:21

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Ik zou gewoon een intake en een outtake fan in je kast plaatsen, gebruik de search maar ff op airflow ofzo.

Na een halfuur word je al knettergek van die herrie van je ventilator.

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op zondag 14 april 2002 19:01 schreef DenniZ-X het volgende:
Ik zou gewoon een intake en een outtake fan in je kast plaatsen, gebruik de search maar ff op airflow ofzo.

Na een halfuur word je al knettergek van die herrie van je ventilator.
Zal wel meevallen denk, een 40 centimeter fan draait echt niet evenveel toeren als een 50 millimeter fan.

Verwijderd

Topicstarter
ok, thx hij staat al te draaien :D

Nog 1 vraagje dan: ik ben misschien van plan om toch een grotere kast te gaan kopen voor wat extra casevans (binnenkort komt er misschien een overclock actie, ik heb er vrij veel over gelezen en verhalen van andere hoe zij het hebben aangepakt) dus dan moet ik zoiezo een nieuwe koeling.
Is het dan verstandig om misschien een gat in de zijkant van mijn kast te dremelen en een fan verse lucht inblazen of warme lucht uitblazen, maar ik ben zoiets nog nooit gedaan (dremelen). :? Is er misschien iemand die weet hoe je zoiets aanpakt? Zoals iedereen reageert ben ik blijfbaar niet zo goed met de search, op airflow en nog wat termen kon ik niet iets bruikbaars vinden. Thx nogmaals alvast :D

• Positron

Positron

Op zondag 14 april 2002 19:05 schreef J0YR1D3R het volgende:

[..]

Zal wel meevallen denk, een 40 centimeter fan draait echt niet evenveel toeren als een 50 millimeter fan.
Dat klopt, maar hij verplaatst wel meer lucht en bevindt zich buiten de kast, dus geen demping.

Verwijderd

[zeik mode]
40cm moet dit niet MM zijn doorsnede
[/zeik mode]

• Positron

Positron

Ik neem aan dat ie gewoon zo'n kamerventilator bedoelt :?

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Bôh, als ie écht 40cm is dan kun je er denk ik beter niet tussen komen met een van je ledematen. ;)

T.net gallery | V&A ads

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op zondag 14 april 2002 19:21 schreef Juniorrules het volgende:
Bôh, als ie écht 40cm is dan kun je er denk ik beter niet tussen komen met een van je ledematen. ;)
Dóh zit natuurlijk een rooster voor :P

Verwijderd

Dit komt mij erg bekend voor zo heb ik een vrij lange tijd mn P3 866 gekoeld :(.

edit : btw kun je net beter een nieuwe proc cooler kopen anders :?. Of extra case fans :?.

;)

• TheDataDude
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Mijn kast is ook heet, maar de componenten verder niet bijzonder warm. (48 graden voor een AMD XP, en 34 voor de chipset)

Verwijderd

Op zondag 14 april 2002 19:34 schreef EE-tweaker het volgende:
Mijn kast is ook heet, maar de componenten verder niet bijzonder warm. (48 graden voor een AMD XP, en 34 voor de chipset)
ja en :? Wat wil je hier precies mee zeggen :?

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:36
Op zondag 14 april 2002 19:12 schreef sjakievdboomhut het volgende:
[zeik mode]
40cm moet dit niet MM zijn doorsnede
[/zeik mode]
heb jij ooit een ventilator van 40 mm gezien?
jij bedoelt waarschijnlijk een fannetje :)

Verwijderd

zoon 40 cm fan zou wel kunnen.
zo un de zijkant van je kast zoon grote 40 cm fan.
moet je je kast dednk wel vast schroefen anders vliegt ie weg

Verwijderd

Op zondag 14 april 2002 20:00 schreef redbullwaning het volgende:
zoon 40 cm fan zou wel kunnen.
zo un de zijkant van je kast zoon grote 40 cm fan.
moet je je kast dednk wel vast schroefen anders vliegt ie weg
nee hoor, gewoon ervoor zetten. Er waait niets weg. Een tijdje ('s zomers) heb ik dat ook wel gedaan. Maar ik geef toch de voorkeur aan 2 80 mm enermax fans ;)

• S-Force
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Je bedoelt dus zoiets:

Afbeeldingslocatie: http://explague.virtualave.net/photogallery/photo31337/dscf0011.jpg

Gevonden op [topic=378718]
Pagina: 1