[Java] JDOM meeleveren met eigen jar

Pagina: 1
Acties:

• Nephilim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-05 00:38
Voor m'n mailclientje gebruik ik JDOM, en die wil ik dus meeleveren met m'n eigen jar.

Ik heb geprobeerd ze in dezelfde directory te zetten (met classpath=.), maar "java -jar Mijnjar.jar" levert enkel volgende fout op:
code:
1
Exception in thread "main" java.lang.NoClassDefFoundError: org/jdom/JDOMException

Ook met "classpath=.\jdom.jar;." lukt het niet.

Bijkomend vraagje: "javaw Mijnjar" geeft een dialogbox met "Could not find the main class. Program will exit!". Komt dit doordat hij die JDOM niet vindt, of scheelt er nog iets?

Via JCreator, waar JDOM toegevoegd is aan de required libraries, werkt alles perfect.

Verwijderd

Op zondag 14 april 2002 18:55 schreef Nephilim het volgende:
"java -jar Mijnjar.jar" levert enkel volgende fout op:
code:
1
Exception in thread "main" java.lang.NoClassDefFoundError: org/jdom/JDOMException

Ook met "classpath=.\jdom.jar;." lukt het niet.
Je start een library. Een set classes zonder echt "programma", wat verwacht je dat JDOM op deze manier doet?

• Nephilim
Op zondag 14 april 2002 19:04 schreef Zef het volgende:

[..]

Je start een library. Een set classes zonder echt "programma", wat verwacht je dat JDOM op deze manier doet?
Hm daar zit iets in ... maar hoe gebruik ik hem dan wel? Documentatie is me niet echt behulpzaam geweest.

Verwijderd

Op zondag 14 april 2002 19:15 schreef Nephilim het volgende:

[..]

Hm daar zit iets in ... maar hoe gebruik ik hem dan wel? Documentatie is me niet echt behulpzaam geweest.
Je moet hem in je classpath zetten. Echter de directory opgeven waarin je jar staat is niet voldoende, je moet expliciet de bestandsnaam van de jar zelf toevoegen aan je classpath.

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Je kan in de Manifest file van je jar een classpath opnemen. Dit werkt erg handig. Voorbeeldje:
code:
1
2
3
Manifest-Version: 1.0
Main-Class: nl.uu.cs.secr.jreserve.JReserve
Class-Path: ../lib/jlfgr-1.0/icons.jar ../lib/javamail-1.2/smtp.jar ../lib/jdom-1.0b8/jdom.jar ../lib/xerces-2.0.0/xerces.jar

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• Nephilim
Op maandag 15 april 2002 13:15 schreef mbravenboer het volgende:
Je kan in de Manifest file van je jar een classpath opnemen. Dit werkt erg handig. Voorbeeldje:
code:
1
2
3
Manifest-Version: 1.0
Main-Class: nl.uu.cs.secr.jreserve.JReserve
Class-Path: ../lib/jlfgr-1.0/icons.jar ../lib/javamail-1.2/smtp.jar ../lib/jdom-1.0b8/jdom.jar ../lib/xerces-2.0.0/xerces.jar
Stoort het als ik even vloek?

*stevig Vlaamsch gevloek*

Ik had ClassPath staan ipv Class-Path |:(

Thank you :)
Pagina: 1