pentium 2 errug heet!

Pagina: 1
Acties:

• Rendier2710
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 10:24
Ik heb een Gigabyte 686 DLX mainboard met daarop 2 identieke pentium 2 processoren (300 MHz). Nou wordt de eerste CPU wel heel erg heet. Zo heet dat ik mijn hand bijna niet op de heatsink kan houden. De tweede daarintegen wordt helemaal niet warm.

Nou zou het kunnen dat de eerste heel veel te doen heeft, maar mijn server staat maar uit z'n neus te eten. Er zit al een heatsink met Koelertje op (coolermaster). Dit zit ook op de tweede CPU.

Ik kan alleen de temperaturen niet uitlezen met MBM. Terwijl dit in het BIOS wel kan, maar de server staat zonder monitor endergelijke op zolder.

Weet iemand ook nog een progje om de temperaturen uit te lezen of is dit niet mogelijk bij een pentium 2?

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-08 20:21

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Zorg voor MBM dat je het juiste soort sensor instelt, anders werkt het idd niet.

Er zijn veel progjes (ook std. in windows) om je CPU-usage te meten, ik neem aan dat die er voor dual-cpu ook wel zijn, kijk daarmee eens wat die aangeven.

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

• Rendier2710
Sorry, vergeten te melden. Ik kan helemaal geen sensor selecteren in MBM5. Het programma ziet gewoon geen sensoren bij mij.

En de CPU usage staat maximaal op 50%(max), maar dit is omdat Remote administrator dit opeist. Dit is echter op de tweede CPU. De eerste CPU zit rustig om zich heen te kijken en geeft een usage van 12%(max)

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-08 20:21

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Ik heb zelf een Abit BE6-II en ik kreeg er van Abit een proggie bij 'PC-dokter' ofzo heette dat, je kunt even op de site van je MoBo-fabrikant kijken of ze wat voor je hebben :)

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

• Rendier2710
Heb niks kunnen vinden over een progje. Ik heb wel CPUmon gevonden, alleen kun je die het beste gebruiken om een server zo snel mogelijk down te krijgen.....

heeft iemand anders nog een idee?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:57
Hangt ook van het mobo af of die de Thermal Sensor kan uitlezen. De PII heeft een interne Thermal Sensor die 'm uitschakeld als 'ie bij de 130o C komt (voor de 66MHz FSB varianten dan), maar ik weet niet zeker of deze überhaupt uitgelezen kan worden door externe devices.

Maar als hij zo warm wordt, misschien is het een goed idee om naar de airflow te kijken?

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

als je ze omdraaid, is dan dezelfde proc heet??

• Rendier2710
Het probleem ligt ook aan de airflow. Beide processoren zit ook vlak achter elkaar (kan nog net een koeler op de heatsink). Als ik ze omdraai, wordt nog steeds de eerste erg heet(ligt dus niet aan CPU).

Maar ik zou effe niet weten hoe ik de airflow beter zou moeten maken...

• Skinkie
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Domme vraag: Welk OS gebruik je?

Misschien gebruikt je OS wel helemaal geen 2 processoren.

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

• Rendier2710
Windows 2000 Advanced Server :Y)

• AproK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-03-2024
mischien is bij de cpu usage het omgedraait ?

Check mijn knowledge base!

• Rendier2710
Ok, ik heb net een filmpje aan gezet en deze op de tweede CPU laten draaien. CPU wordt er niet veel warmer van terwijl de load op 90% staat(CPU2). Dit nu 5 a 10 minuten gedaan. Temperatuur van de heatsink even gemeten met zo'n Hema binnen/buiten thermometer en die geeft 51.3 graden aan (is dus tegen het ijzer van de heatsink aan, aan de zijkant..)

• Tonnes746
  • Laatst online: 06-01-2022
Ik weet het niet zo 1 2 3 te verklaren, maar de topictitel trok me aan omdat mijn p2-266 in zijn eentje ook nogal warm wordt. Om precies te zijn zo'n 51 graden onder w98 bij 10% cpu, en het vreemde is dat ie onder w2k zo'n 10 graden koeler blijft. Onafhankelijk dus van het cpu-gebruik, zo lijkt het haast wel. Ook een p3-500 wordt hier lang zo warm niet, onder beide os'en.. Weird nah?

Aangezien in jouw geval de positie en niet de cpu bepalend is lijkt me dat een airflowzaakje, of er deugt iets niet met het dual-gebeuren maar daar weet ik weinig van (of ze beide dus 50% voor hun rekening nemen), behalve dat het OS daar nog iets mee te maken kan hebben.

bash: exec: /bin/Laden: cannot execute: No such file or directory

• nnk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-08 21:34

nnk

Spreek uit: en en kaa

25 graden idle hier op mijn pentium 2 - 350

Verwijderd

SECC cartridge eraf slopen , help erg wat

Verwijderd

Is het voltage op bijde slots wel identiek

Verwijderd

Op dinsdag 23 april 2002 17:24 schreef real_raichu70 het volgende:
SECC cartridge eraf slopen , help erg wat
haal even je koeler van je eerste cpu eraf en zet hem er even opnieuw op. Want ik denk dat dat het probleem is of je coolermaster fannetje van je eerste heatsink is niet goed meer waardoor hij een te weinig aantal toeren loslaat

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

Op dinsdag 23 april 2002 17:29 schreef mast3r het volgende:

[..]

haal even je koeler van je eerste cpu eraf en zet hem er even opnieuw op. Want ik denk dat dat het probleem is of je coolermaster fannetje van je eerste heatsink is niet goed meer waardoor hij een te weinig aantal toeren loslaat
dit lijkt mij ook de meest logische verklaring :)

specs

Pagina: 1