(Ik heb deze thread trouwens ff hierheen verplaatst)
"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)
Daarentegen is het weer DIT onderwerp... het is dus vaag.. DIT vind ik toch eigenlijk beter klinken
anders maak ik wel ff een poll in stuffis generalis en kunnen de mensen beslissen wat ze het beste vinden ...
dit/deze lijkt me de beste oplossing
Het maakt niet uit hoe het klinkt, maar wat correct is.
Mocht GoT/t.net de voorkeur geven aan ABN, dan zal men over deze topic moeten spreken.
Overigens kan ik me niet goed voorstellen, dat op het internet een probleem over de taal ontstaat. Want ROTFLMAO staat nog niet vermeld in het woordenboek. Andere voorbeelden zijn nix, middern8 en mobo.
[lolmodus]
Gelukkig zijn wij niet de enigste, want een groot een aantal mensen kennen er helemaal nix van!
[/lolmodus]
Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(
Dus:
Dit onderwerp
Deze topic
Deze test
Deze toets
Deze termijn
etc...
Ik ben zo'n trage, slome geest. Wat was dat voor wonderlijk sperma,
Dat van een paar duizend zaadcellen Ik de snelste ben geweest. - Wilfried Finkers
Is er een letterkundige in de zaal?
Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.
Ben je gelijk van het gezeur af..
das alles ... maar daarom denken de meeste (ik ook ja heheh) dat het dus fout is ...
maaruh, wat vind femme er zelf van of vind(t) (ja sorry, nederlands sucks) ie dit te onzinnig ???
maar toch ga ik voor Deze hoor ..
Dit topicje kan wel, maar Dit topic kan dus echt niet volgens het nederlandse klankinstituut
ow, goldeneye is weer bezig ... straks verder
Of heb ik het VOUT
Gevonden in het 1-delige Van Dale Groot woordenboek hedendaags Nederlands:
Žto·pic (de ~)
1 onderwerp van gesprek
Nou van Dale heeft het laatste woord, en het is de topic, en daarmee wordt het dus deze topic.
Bovendien klinkt het lekkerder. Maar of het nou de moeite is om te veranderen (laat staan erover te discussieren) is wat anders.
Jag
Gelukkig zijn wij niet de enigste, want een groot een aantal mensen kennen er helemaal nix van! ;)[/quote]Hoe zat het ook alweer met de trappen?
Enig(e), eniger(e), enigst(e)
of
Weinig(e), minder(e), enig(e)
PSYCH!! :P:+
"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)
Hoe zat het ook alweer met de trappen?
Enig(e), eniger(e), enigst(e)
of
Weinig(e), minder(e), enig(e)
PSYCH!! :P:+[/quote]OK maar dan moet je ook een opmerking plaatsen over <BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>een groot een aantal mensen kennen [/quote], want het moet zijn:'een groot aantal mensen kent'
Waarom denkt je dat ik in de lolmodus zat?
* FoolZero is geen neerlandicus, maar weet wel dat het de of deze topic moet zijn! *)
Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(
Verwijderd
This Topic
Dit Onderwerp
Dit Topic
Ziet U?
Verwijderd
één topic kan een pagina hebben
één topic kan meerdere pagina's hebben
dus dan is "deze topic" toch geen ABN ?