Toon posts:

[Linux] Mandrake 8.2 installatie start niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb keurig de iso's van Mandrake 8.2 gedowned vanaf ftp. Met iso-buster de boel uit ellkaar gehaald en op cd-rom gebrand (er zit zelfs een Nero filetje bij...). Ik weet dat je iso's ook direct kunt branden maar ik kon ff niet anders.

Ik laat vanaf cd-rom booten, eerste schermpje komt op en de installatie begint dan te mekken dat de cd-rom geen Mandrake installatie cd bevat. Wat doe ik fout? Moet de cd ook een speciale naam hebben (ik heb 'm gewoon linux genoemd)? Of moet je écht de iso branden? Heb inmiddels 4 cd verkloot...|:(

• Sperenvanger
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-07 23:11
Volgens mij kon je het niet bootable maken als je het uitpakte met isobuster (maar hang me er niet aan op). Ik gebruik altijd Blindwrite om iso's te schrijven, blindwrite kent meerdere formaten en samen met nero een onoverwinnelijk duo ;)

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
tipje: gebruik voor linux-cd's altijd RW's ;) :P

Volgens mij moet de CD idd precies heten, maar hang me er niet aan op. Is er trouwens ook een reden waarom je niet gewoon een ISO brandt? Nero kan ook ISO's branden hoor (file - write image).

Verwijderd

Brand de Iso met Nero als volgt. File -> Burn Image -> Kies de ISO. Brand de CD's en succes ermee. Bij mij doet ie het perfect zo. Let wel op met partitioneren trouwens. Niet erg moeilijk, maar wel even aandachtig alles lezen.

Succes

Verwijderd

• download: ftp://ftp.cs.uu.nl/mirror/Linux/Mandrake/Mandrake/8.2/i586/images/cdrom.img

• zet die *.img op floppie met rawwrite (voor windows)

• stop de floppy in de bak waar het op moet

• rebooot

• installen die hap

edit:

• Bedank mij *D :P

Verwijderd

is het nou gelukt :?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, die floppy-truuk had ik ook al geprobeerd, geen succes. De boot doet het wel, maar de cd-identificatie kennelijk niet. Ik geef de cd kennelijk geen goede naam. Ga het nu maar met iso proberen, maar moet daar wat meer moeite voor doen (vraag me niet waarom, ik weet namelijk dat iso's in nero gebrand kunnen worden, eea heeft een andere reden)

In ieder geval: thx voor de reply's! :) :) :) :)

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

ik zou die ISO's zelf niet uit elkaar trekken, maar gewoon branden zoals je ze binnenhaalt, dan kan er in principe niet zoveel fout gaan :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Gewoon met FireBurner fikken, is zo gepiept :) De ISOs kun je dus niet als een file op de CD zetten, maar je moet em als ISO fikken :)

Verwijderd

Topicstarter
Na veel spul en moeite op een 80 minuten cdr gebrand en, verassing, hij deed het.... *D
Pagina: 1