She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.
1 tip. Geen engelse dingen neerzetten als je dit niet kan.
"Drinking champagne makes me do crazy stuff" - "I'll fill you're glass to the top"
you're??? staat voor you are. Hier moet dus gewoon staan your glass
Het is volgens mij een reuze idee om eens te gaan werken aan een reuze faq over mp3spelers.
Te beginnen met spelers die op dit moment in NL te verkrijgen zijn.
Dan kun je later steeds een stukje toevoegen.
Misschien een idee om in LA voor te leggen..
Sony NW-E5. Met 96 megabyte. Oh ja en vooral erg klein en licht!!!
She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.
Verwijderd
tsja, ik heb verder eigenlijk ook niet echt adviezen ofzo.
ik heb zelf een rio500 met in totaal 128MB geheugen en opzich bevalt hij me al twee jaar hardstikke goed. Maar ik word een beetje scheitziek van de brakke support van SonicBlue. Hardstikke mooi stukje hardware, maar die software/firmware zuigt zo ongelovelijk hard
Maar helaas is er op het moment ook niet echt een flash mp3 speler op de markt die het waard is om te kopen... allemaal met van die hd's of cd's, maar gewoon een degelijke flash player met een keertje goed geluid en mooie aluminium behuizing ofzo kom je niet tegen
Verwijderd
Verder heb ik wel andere oordoppies erbij:

Deze bevallen beter met de lage tonen.
Even kijken:
- Goede geluidskwaliteit JA!
- Minimaal 64 megabyte geheugen en uitbreidbaar voor een goede prijs 64 of 96 megabyte, niet uit te breiden.
- Zo compact mogenlijk Eh, JAJAJAJA!
- Goede speelduur op batterij (~10-15 uur) ik gok dat ik 4 tot 6 uur red op z'n mini dingetje.
- Upgradeble Firmware Geen idee, vast niet?
- Mag rond de 200 euro kosten Helaas.
- Student/klungel proof, als ik hem een keer uit me handen laat vallenb moet ie nog wel werken Ghe ghe, geen probleem.
De Sony dus. Je betaald alleen er meer voor. En ik zocht een kleine en lichte met ruimte voor ongeveer één gemiddelde muziek CD. En acceptabel stroomverbruik. Dat is de Sony dus...Op zondag 14 april 2002 20:24 schreef PsyFlux het volgende:
Maar helaas is er op het moment ook niet echt een flash mp3 speler op de markt die het waard is om te kopen... allemaal met van die hd's of cd's, maar gewoon een degelijke flash player met een keertje goed geluid en mooie aluminium behuizing ofzo kom je niet tegen
Wat ik niet begrijp is dat mensen MP3-spelers kopen die net zo groot zijn dan MD-spelers...
Ook het memory idee, 64 mb is echt krap en meer mem kost gewoon bakken met geld.. Tis ook zo moeilijk een goede keus te maken
Aan iedere speler valt wel iets op te merken.. Prijs/design/kwaliteit/batterijduur/geheugen noem maar op..
Deze speler lijkt mij zeer interessant: MPIO DMK

dealers: www.mmport.nl / www.mpwiz.com
prijzen:
- 64MB versie: 199,-
- 128MB versie: 239,-
batterijduur: 10.5uur met 1 aaa batterij
Zie ook: [topic=427927/1/25] voor reviews
Daar heb je inderdaad wat. Je moet kiezen in wat jij het belangrijkste vind. Je vind niks wat precies aan jou eisen voldoet. Geheugen kan een belangrijk puntje zijn inderdaad. Maar van de batterij heb ik zelf geen last. Vind het lang genoeg.Op zondag 14 april 2002 20:47 schreef HarrieH het volgende:
Die Sony is idd erg gaaf, ik vind alleen de batterijduur een huge nadeel.. Ik zou nu die Napa-380 (8CM CD) bestellen als die wat langer met zijn batterijen deed.. Het is gewoon niet cool na 4 - 6 uur alweer je batterijen moeten te verwisselen, loop je nog met een lading van die dingen te zeulenDat is een van de grote cons...
Ook het memory idee, 64 mb is echt krap en meer mem kost gewoon bakken met geld.. Tis ook zo moeilijk een goede keus te maken
Aan iedere speler valt wel iets op te merken.. Prijs/design/kwaliteit/batterijduur/geheugen noem maar op..
Denk niet dat dat werkt, de spelers veranderen te snel.Op zondag 14 april 2002 19:09 schreef SEFje het volgende:
niet speciaal een offense naar de topic starter, maar ik zie de laatste tijd echt ontzettend veel mensen die claimen verdwaald te zijn in de wereld van de MP3 spelers.
Het is volgens mij een reuze idee om eens te gaan werken aan een reuze faq over mp3spelers.
Te beginnen met spelers die op dit moment in NL te verkrijgen zijn.
Dan kun je later steeds een stukje toevoegen.
Misschien een idee om in LA voor te leggen..
De nomad MC wordt niet in europa verkocht overgins.
die ziet er wel erg
Ik denk dat ik de voorzichtige conclusie kan trekken dat er voor een goede prijs gewoon geen goede speler bestaat, er zijn gewoon nog teveel nadelen. Combineer een aantal van de huidige spelers en je hebt een perfect apparaat, een Napa 380 die nog kleiner is, met 15 uur batterijduur en een een mooi alluminium design...
Ik ga ook maar eens een MD spelers kijken, kweet het niet meer
Battery AAA 1EA Plaing time 10Hours
toch wel interessant....
http://www.mpwiz.com/catalogpage.asp?catalogid=mpnavi&language=en&treecode=128&productid=code15
Zo'n 200 slorige euro's en je hebt em, al met al de beste die ik tegen bent gekomen na het lezen van Waslijn's post..
Ben alleen benieuwd naar het geluid...Op zondag 14 april 2002 21:09 schreef HarrieH het volgende:
Alhoewel
Battery AAA 1EA Plaing time 10Hours
toch wel interessant....
http://www.mpwiz.com/catalogpage.asp?catalogid=mpnavi&language=en&treecode=128&productid=code15
Zo'n 200 slorige euro's en je hebt em, al met al de beste die ik tegen bent gekomen na het lezen van Waslijn's post..
Serieus, zoals ik gelezen heb moet het geluid wel ok zijn....
Ghe ghe, maar de hij speelt wel 10 uur...Op zondag 14 april 2002 21:20 schreef HarrieH het volgende:
Geluid zal wel slecht zijn, kan toch niet zijn dat er geen nadelen zijn
Verwijderd
Ik wil eigenlijk niet aan die memory sticks vastzitten, zeker omdat ik op het moment al smartmedia kaartjes + reader heb... en 4-6 uur is eigenlijk te weinig, zeker omdat het een geintegreerde batterij is. En is het trouwes ook niet zo dat het eigenlijk geen mp3-speler is, maar een atrac speler? Dat die transfer software het on the fly van mp3 naar atrac omzet? Ik kan me zo'n geintje van Sony herinnerenOp zondag 14 april 2002 20:39 schreef martinweb.nl het volgende:
[..]
De Sony dus. Je betaald alleen er meer voor.
Hij ziet er zeker niet slecht uit, maar ik zou niet weten of het echt zo'n grote verbetering is tov m'n rio500... Maar dan zou ik de geluidskwaliteit ook eens moeten horen, ik zou wel es een mp3-speler willen hebben die echt zo'n groove mega bass kan produceren zoals die ouderwetse walkmans dat konden... en verder bijvoorbeeld 256MB aaneengesloten geheugen, USB 2.0 ondersteuning, mogelijkheid om nummers te deleten/verplaatsen zonder computer, als hd te gebruiken, minstens 8 uur afspeeltijd, gebrushed aluminium/magnesium en eventueel een mooi dockingstation. Prijs is geen probleem, ik ben nu in totaal ook al 1200 piek kwijt aan m'n rio500 + accessoires.
btw, mpio schijnt best wel troep te zijn.
slechte geluidskwaliteit idd, allemaal heel plastic, breekbaar en nep kleurtjes
Jah, de eisen die jij steldt aan je mp3-speler zijn nogal anders dan de mijne.Op zondag 14 april 2002 23:11 schreef PsyFlux het volgende:
[..]
Ik wil eigenlijk niet aan die memory sticks vastzitten, zeker omdat ik op het moment al smartmedia kaartjes + reader heb... en 4-6 uur is eigenlijk te weinig, zeker omdat het een geintegreerde batterij is. En is het trouwes ook niet zo dat het eigenlijk geen mp3-speler is, maar een atrac speler? Dat die transfer software het on the fly van mp3 naar atrac omzet? Ik kan me zo'n geintje van Sony herinneren
Hij ziet er zeker niet slecht uit, maar ik zou niet weten of het echt zo'n grote verbetering is tov m'n rio500... Maar dan zou ik de geluidskwaliteit ook eens moeten horen, ik zou wel es een mp3-speler willen hebben die echt zo'n groove mega bass kan produceren zoals die ouderwetse walkmans dat konden... en verder bijvoorbeeld 256MB aaneengesloten geheugen, USB 2.0 ondersteuning, mogelijkheid om nummers te deleten/verplaatsen zonder computer, als hd te gebruiken, minstens 8 uur afspeeltijd, gebrushed aluminium/magnesium en eventueel een mooi dockingstation. Prijs is geen probleem, ik ben nu in totaal ook al 1200 piek kwijt aan m'n rio500 + accessoires.
btw, mpio schijnt best wel troep te zijn.
slechte geluidskwaliteit idd, allemaal heel plastic, breekbaar en nep kleurtjes
Voor mij is het als volgt. Ik sta 's ochtends op. Zoek m'n muziek op die ik wil horen (meestal een CD-tje), en zet alles erop. MP3's zet ik om naar ATRAC omdat er dan simpelweg meer op kan zonder dat ik kwaliteitsverlies merk. En dat doe ik iedere ochtend zo. Geen ge-ouwehoer met MD-tjes of andere kaartjes die ik sloop of kwijtraak.
Als ik voor langere tijd muziek wil hebben gebruik ik m'n MD-speler (MZ-E55). Kwaliteit van de E5 is echt te vergelijken met zo'n MD-speler. En de bas, ja dat is net zoals dat 'groove' effect van de vroegere Sony Walkmans, maar dan zonder ruis!!! Heb andere mp3-spelers gehoord, maar niet één kan qua geluid tegen de Sony op.
Ik vond nog een review op C|Net, Digitalway MPIO-DMK (128 MB) CNET Rating: 8 out of 10Op zondag 14 april 2002 21:20 schreef HarrieH het volgende:
HTH
"You're only as good, as what you did last week."
hij heeft geen ID3tag...das voor mij een TE groot nadeel eigenlijkOp zondag 14 april 2002 21:20 schreef HarrieH het volgende:
Eh, je ziet dus niet wat hij afspeelt?Op maandag 15 april 2002 07:14 schreef Cutebritney het volgende:
[..]
hij heeft geen ID3tag...das voor mij een TE groot nadeel eigenlijk
Vind je? een beetje tweaker houdt z'n mp3-collectie toch wel goed georganiseerd. Dus naam van de mp3-file is al genoeg vinnik.Op maandag 15 april 2002 07:14 schreef Cutebritney het volgende:
[..]
Tenminste... op m'n Rio500 kijk ik niet eens meer naar die Id-tags (met een firmware update laat ie dat dus wel zien) aangezien een MP3-man toch altijd in je zak zit.
Een afstandsbediening mis ik nog altijd wel.
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Deze is perfect.. gaat ook lang mee met batterijen.. zo lang dat ik reserve batterijen vergeet mee te nemen vaak... naa 25 uur...Op zondag 14 april 2002 20:28 schreef ---X2--- het volgende:
FontierLabs Nex II, is misschien niet de allermooiste (wel blauw licht), maar voldoet aan al je eisen. Hij werkt met compactflash (en microdrives
), voor meer info: UTFS (use the friendly search
).
Kijk zelf nooit naar ID3 tags, ook niet op mijn PC. Kijk eigenlijk alleen naar de bestandsnaam.Op maandag 15 april 2002 07:14 schreef Cutebritney het volgende:
[..]
The thing is, mp3 is gewoon handig, handiger dan een MD player en vooral, zo klein mogelijk.. Je moet niet kunnen merken dat je een spelertje bij hebt naar mijn mening.. En wil je een andere cd gaan luisteren, even in de pc pluggen en klaar....
Verwijderd
je brandet gewoon je cd'tje en spelen maar hij is zeker wel geil
Klein is handig...Op dinsdag 16 april 2002 17:33 schreef timmy-2000 het volgende:
je moet gewoon een vette rio volt kopen die rule't gewoon die heb ik zelf ook vet handig http://www.riohome.com/audio/rio/riovolt_sp100.asp
je brandet gewoon je cd'tje en spelen maar hij is zeker wel geil