Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.
Verwijderd
Geen randaarde ?!?!?? Oei das niet echt prettig, maar je kunt gewoon een relais aan de 12 volt hangen van je ATX voeding. Je haalt de schakelaar uit de AT voeding en die draden sluit je dan aan op het relais, wat je natuurlijk ook aan de 220 hangt
.
Let uiteraard wel erop dat je een relais hebt met een schakelspanning van 12/16= volt en een geschakelde spanning van 240~ volt. Je kunt gewoon standaard relais gebruiken, dus solid state ofzow is niet persé nodig.
Succes en laat iemand randaarde aanlegge daarbove anders kan mammie dalijk 112 belle.
Let uiteraard wel erop dat je een relais hebt met een schakelspanning van 12/16= volt en een geschakelde spanning van 240~ volt. Je kunt gewoon standaard relais gebruiken, dus solid state ofzow is niet persé nodig.
Succes en laat iemand randaarde aanlegge daarbove anders kan mammie dalijk 112 belle.
thx maar hoe hang ik gewoon een relais aan de 12 volt van de atx, iets specifieker aub.
edit: thx dev., de relais is eigenlijk dus wel het hele verhaal, ik veronderstel dat een electonicaboer die wel heeft?
Wat zijn de kosten ervan ongeveer?
dat zit in de planning, 1st keuken randaarde en dan 2 verdiepingen naar boven, mammie woont op zich zelfSucces en laat iemand randaarde aanlegge daarbove anders kan mammie dalijk 112 belle
edit: thx dev., de relais is eigenlijk dus wel het hele verhaal, ik veronderstel dat een electonicaboer die wel heeft?
Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.
Verwijderd
Een normaal relais heeft 8 pinnen aan de onderkant:
X---X--X-X
X---X--X-X
Over de linker 2 X-en komt het 12 volt signaal te staan.
Over de 2 X-en daarnaast komt 220 volt te staan.
Op de 2 X-en daar weer naast staat 220 volt op klaar indien de ATX voeding aanstaat. Hierop sluit je dus je AT Voeding aan. Deze pennen NIET KORTSLUITEN anders BOEM.
Op de 2 X-en geheel rechts staat 220 volt op klaar indien de spanning op de eerste 2 X-en nul volt is. Dus als de ATX-voeding uitstaat. Ook weer: Niet kortsluiten
Als je een schema wil kan ik dat wel tekenen
X---X--X-X
X---X--X-X
Over de linker 2 X-en komt het 12 volt signaal te staan.
Over de 2 X-en daarnaast komt 220 volt te staan.
Op de 2 X-en daar weer naast staat 220 volt op klaar indien de ATX voeding aanstaat. Hierop sluit je dus je AT Voeding aan. Deze pennen NIET KORTSLUITEN anders BOEM.
Op de 2 X-en geheel rechts staat 220 volt op klaar indien de spanning op de eerste 2 X-en nul volt is. Dus als de ATX-voeding uitstaat. Ook weer: Niet kortsluiten
Als je een schema wil kan ik dat wel tekenen
edit:
WHOOPPS Foutje in de penconfig -> gecorrigeerd
WHOOPPS Foutje in de penconfig -> gecorrigeerd
Verwijderd
Hoeft niet veel meer te kosten dan een knaak en een bos konthaar. (in Euro's: Scheet en drie knikkers)Op zondag 14 april 2002 17:37 schreef Spice het volgende:
(...) edit: thx dev., de relais is eigenlijk dus wel het hele verhaal, ik veronderstel dat een electonicaboer die wel heeft?
Pagina: 1