Toon posts:

Harddisk uitschakelen, ook IDE kabel ontkoppelen ?

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb meerdere HD's in mijn PC zitten. Maar als ik audio opnamens ga maken, wil ik mijn maar 1 HD draaiende hebben om zo min mogelijk bijgeluiden te hebben.

Ik vraag me nog steeds af of ik niet gewoon schakellaar tussen de power van de andere HD's kan zetten, en dat ik voor het opstarten kan kiezen welke HD's ik aan wil hebben.

Maar kan ik dan gewoon de IDE kabel laten zitten ?? Of moeten die perse ook ontkoppeld zijn??

Ik hoor hier nog steeds verschillende meningen over, en zou heel graag willen weten of het verder geen schade aan je HD brengt als je de IDE niet ontkoppeld terwijl de power wel ontkoppeld is.

Anders ben ik toch genoodzaakt om HD sledes aan te schaffen.

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
IDE ontkoppelen, anders ziet de bios soms de helft, soms niets enzo, power zou eventueel kunnen blijven zitten (maar dat wil je dus niet :P), maar IDE moet eigelijk los.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:25
In de electuur heeft ooit eens een hd beveiligings bescherm wisselaar gestaan :). Me pa had die ook gemaakt :), wel wat simpeler met 2 hd's en het werkt perfect. Als hij op de ene hd wil schakelt hij de switch om en start op, als hij op de andere wil schakelt hij hem uit en gaat de stroom naar die hd ook uit.

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:00
loskoppelen...

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Andere thread...
[topic=467922]

Dit topic is gesloten.