[Delphi] WinAmp plugin

Pagina: 1
Acties:

• maikel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:10
Het leek mij wel handig als er een plugin is die bijhoudt hoe vaak een bepaald nummer _volledig_ afgespeeld wordt.
Na een tijdje wordt dan automatisch bekend welke nummers je niet of nauwelijks luistert. Deze kun je dan verwijderen.
Dit werkt een stuk handiger dan telkens je hele MP3-lijst uit te gaan zoeken en ik kan meteen rekening houden met andere personen die dezelfde MP3's luisteren.

Nu zat ik eens te kijken of het schrijven van een WinAmp-plugin te doen is en het lijkt mij op zich wel te doen.
Maar op http://www.winamp.com/nsdn/winamp2x/dev/sdk/api.jhtml kwam ik niets tegen over het afvangen van events.
Die zijn in dit geval erg handig omdat ik dan meteen kan reageren als er geskipped wordt.

Weet iemand of dit uberhaupt mogelijk is ?

• Erik Jan
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Erik Jan

Langzaam en zeker

Zie de Winamp community.

Er blijkt dus dat zoiets nog niet bestaat. Wat je zou kunnen doen is de bestandsnaam en de lengte van een liedje steeds opslaan ergens, en dan een timer zetten die na "aantal_seconden_liedje - 1" controleert of het liedje nog steeds draait. Dan weet je vrijwel zeker dat het liedje afgeluisterd is, zodat je in je datafile kan opgeven dat het aantal keer dat het liedje geluisterd is met 1 verhoogt is.

This can no longer be ignored.

• maikel
Op zondag 14 april 2002 18:18 schreef Erik Jan het volgende:
Zie de Winamp community.

Er blijkt dus dat zoiets nog niet bestaat. Wat je zou kunnen doen is de bestandsnaam en de lengte van een liedje steeds opslaan ergens, en dan een timer zetten die na "aantal_seconden_liedje - 1" controleert of het liedje nog steeds draait. Dan weet je vrijwel zeker dat het liedje afgeluisterd is, zodat je in je datafile kan opgeven dat het aantal keer dat het liedje geluisterd is met 1 verhoogt is.
Dat zou inderdaad kunnen ja.
Maar het is wat omslachtig. Maar goed, als dat de enige manier is heb ik weinig keus.

Dit werkt trouwens ook niet feilloos: Als er geskipped wordt, moet ik die timer opnieuw zetten, maar ik weet dus niet wanneer er geskipped wordt.
En daarbij is het vrij lastig de lengte van een nummer op te vragen als er VBR gebruikt wordt. :(

Verwijderd

je kunt niet *met* winampapi 1 nummer uit je playlist halen

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 16:14

Crazy D

I think we should take a look.

Ik heb maar even snel gekeken, maar kun je in je plugin geen subclass opzetten om de WM_COMMAND messages af te vangen? Ik zie een hoop codes staan die je kan senden om o.a. een volgend nummer af te spelen, kun je die niet afvangen?

Exact expert nodig?

• chaozz
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-08 22:57
heb niet zo aandachtig deze post gelezen, maar toevallig werd er op mijn site laatst een plugin gesubmit, die bijhoudt welke nummer je hoevaak afspeelt, en er ook een top list van kan maken...

mijn site staat in mijn sig. de plugin die ik bedoel staat bovenaan op de "music" sectie van de pagina.

chaozz.nl | RetroGameCouch

• maikel
Op maandag 15 april 2002 11:03 schreef chaozz het volgende:
heb niet zo aandachtig deze post gelezen, maar toevallig werd er op mijn site laatst een plugin gesubmit, die bijhoudt welke nummer je hoevaak afspeelt, en er ook een top list van kan maken...

mijn site staat in mijn sig. de plugin die ik bedoel staat bovenaan op de "music" sectie van de pagina.
Dit bedoelde ik inderdaad.
Shit, nu heb ik weer niks te proggen thuis. :(

• maikel
Op maandag 15 april 2002 10:07 schreef Crazy_D het volgende:
Ik heb maar even snel gekeken, maar kun je in je plugin geen subclass opzetten om de WM_COMMAND messages af te vangen? Ik zie een hoop codes staan die je kan senden om o.a. een volgend nummer af te spelen, kun je die niet afvangen?
Ik dacht dat die WM_COMMAND was om zelf bepaalde codes naar WinAmp te sturen en zo WinAmp te vertellen dat ie moet skippen, stoppen, etc.
Maar ik wil het dus juist andersom hebben. Of kan dat ook met die WM_COMMAND ?

• maikel
Iemand nog meer info hierover ?

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Ik heb ook al een DB-progje gemaakt, die bijhoudt welk liedje hoevaak gespeeld/geskipped wordt.

Ik bedien er ook winamp mee. Winamp op random doet wel eens rare dingen. Mijn stuurprogje doet random op basis van genre, overeenkomst in artiest of album. Allemaal instelbaar.

Siditamentis astuentis pactum.

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 16:14

Crazy D

I think we should take a look.

Op maandag 15 april 2002 12:08 schreef maikel het volgende:
Ik dacht dat die WM_COMMAND was om zelf bepaalde codes naar WinAmp te sturen en zo WinAmp te vertellen dat ie moet skippen, stoppen, etc.
Maar ik wil het dus juist andersom hebben. Of kan dat ook met die WM_COMMAND ?
WM_COMMAND is een windows message. Waarschijnlijk issie alleen om waardes naar Winamp toe te zenden, maar ja, misschien kun je winamp subclassen en wm_command messages afvangen (als die message verstuurd wordt als je op een button drukt). 't Leek me iig de moeite waard om te proberen (en 't houdt je lekker van de straat :P) :)

Exact expert nodig?

• maikel
Op woensdag 17 april 2002 14:46 schreef Varienaja het volgende:
Ik heb ook al een DB-progje gemaakt, die bijhoudt welk liedje hoevaak gespeeld/geskipped wordt.

Ik bedien er ook winamp mee. Winamp op random doet wel eens rare dingen. Mijn stuurprogje doet random op basis van genre, overeenkomst in artiest of album. Allemaal instelbaar.
Ik wil dus vanuit mijn programmaatje WinAmp niet besturen. Dan loop het weer fout als je toch via WinAmp gaat skippen of zo.
Pagina: 1