Ik heb al eens een screenshot proberen te maken van een divx. Dit is me niet gelukt, het word zwart. Als ik hem via de tv-out wilde bekijken op tv werd het ook zwart. Het is gewoon te direkt ofzo. Hoe verander je dit?
Het 1e kan idd niet, moet je Virtual Dub voor gebruiken.
maar waarover je het daarna hebt..
ik heb geen idee...
maar waarover je het daarna hebt..
ik heb geen idee...
Wat? de DivX of de screendump?Als ik hem via de tv-out wilde bekijken op tv werd het ook zwart
Proffesioneel Platzak
Verwijderd
dan moet je een programma nemen die direct een shot van een dell van je videokaart gehuegen nemt maar of dat bestaat
?
hypersnap DX gebruikte ik altijd voor eht nemen van screenshots van mpegjes enzo.
Ja maar wat ik graag zou willen, is hem op de tv bekijken en dat lukt niet via tv-out. De film word dan zwart, als ik hem zeg maar in mediaspeler afspeel en heb ik hem niet full screen dan zie ik de mediaspeler en op de plaats van de film is het gewoon zwart en op de monitor zie je hem gewoon spelen.
Verwijderd
Of een betere player nemen die dit wel biedt.
BSplayer is daar een voorbeeld van. Daarmee kun je normale frames capture maar ook 'live' dus op bijv. 1024x768 (afhankelijk van formaat 4:3 vs. 2.35:1 enzo).
BSplayer is daar een voorbeeld van. Daarmee kun je normale frames capture maar ook 'live' dus op bijv. 1024x768 (afhankelijk van formaat 4:3 vs. 2.35:1 enzo).
Direct Draw uitzetten... Niet dat de film dan nog op normale snelheid draait maar dat maakt niet uit voor screenshots.
WMP 6.4 :
Bestand > eigenschappen > geavanceerd > video renderer > direct draw > alles uitzetten
Nu kun je als het goed is wel screenshots maken...
WMP 6.4 :
Bestand > eigenschappen > geavanceerd > video renderer > direct draw > alles uitzetten
Nu kun je als het goed is wel screenshots maken...
Verstuurd vanaf mijn Computer®
vidomi kan het ook (snelle gui voor encoden/decoden)
Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]
Ok dus dan kan ik screenshots maken, maar hoe krijg ik het naar m'n tv gestuurd (moet ik dus niet directdraw uitzetten want dan gaat het sloom)?
Maar je wilt toch maar een screenshot maken, dan maakt het toch geen bal uit dat de film niet snel draaitOp zondag 14 april 2002 17:31 schreef Da-WiZZy0n het volgende:
Ok dus dan kan ik screenshots maken, maar hoe krijg ik het naar m'n tv gestuurd (moet ik dus niet directdraw uitzetten want dan gaat het sloom)?
En wat wil je nou met die TV van je
gewoon film op pause zetten en ctrl + alt + printscreen werkt prima hoor (winxp+mediaplayer)
IK WIL HEM OP TV BEKIJKEN NIET OP DE MONITOR OK. Is dat nou zo moeilijk te begrijpen?
14 jaar oud en in de ICT-business? knap
enne schreeuwen wordt hier niet zo gewaardeerd.
Leg eerst je probleem eens rustig uit.
Ik kan niet kijken is niet bepaald onderbouwd.
Ach hou toch op, ik heb m'n probleem al 4x uitgelegd. En hou al helemaal op over dat gezeik in m'n profiel.Op zondag 14 april 2002 18:29 schreef ScooBY_DoO het volgende:
14 jaar oud en in de ICT-business? knap
Hardware overlay uitschakelen bij de speler (bv Mplayer)...
of je opent de mediaplayer 2x, dan wordt automagisch het 2e scherm zonder overlay afgespeeld, en dan is ie te zien op de tv-out (1e mplayer kan dan ook afgesloten worden).
Voor meer info: zoekt en gij zult vinden
of je opent de mediaplayer 2x, dan wordt automagisch het 2e scherm zonder overlay afgespeeld, en dan is ie te zien op de tv-out (1e mplayer kan dan ook afgesloten worden).
Zoals je nu reageert zal je wel veel antwoorden krijgenOp zondag 14 april 2002 20:55 schreef Da-WiZZy0n het volgende:
[..]
Ach hou toch op, ik heb m'n probleem al 4x uitgelegd. En hou al helemaal op over dat gezeik in m'n profiel.
Damn, zal ik mijn post nog stiekem aanpassen?Op zondag 14 april 2002 21:04 schreef knarfyboy het volgende:
[..]
Zoals je nu reageert zal je wel veel antwoorden krijgen.
Ach ja, standaard vragen zijn populair de laatste tijd, de search van Got en Google daarentegen niet
Pas in godsnaam op! Die goser doet aan kickboxen!Op zondag 14 april 2002 21:04 schreef knarfyboy het volgende:
[..]
Maar ook aan badmintonOp zondag 14 april 2002 21:33 schreef botsai het volgende:
[..]
Pas in godsnaam op! Die goser doet aan kickboxen!
Slimme gozertjes hier. Steeds meer mensen weten de profiel knop te vinden.
Oh nou, als er veel mensen zoals jou rondlopen hier, niet nee.Op zondag 14 april 2002 21:04 schreef knarfyboy het volgende:
[..]
Ten eerste: Mplayer valt niet 2x op te starten.Op zondag 14 april 2002 20:58 schreef speed24 het volgende:
Hardware overlay uitschakelen bij de speler (bv Mplayer)...
Ten tweede: Waar staat dat over die hardware overlay?
Mijn? Hoeveel accounts heb je danOp zondag 14 april 2002 21:07 schreef speed24 het volgende:
[..]
Damn, zal ik mijn post nog stiekem aanpassen?
Ach ja, standaard vragen zijn populair de laatste tijd, de search van Got en Google daarentegen niet
En ook in de ICT-business. Druk leven voor een 14-jarige.Op zondag 14 april 2002 21:33 schreef botsai het volgende:
[..]
Pas in godsnaam op! Die goser doet aan kickboxen!
En dat er ook nog bij...pfew...Op zondag 14 april 2002 21:44 schreef speed24 het volgende:
[..]
Maar ook aan badminton
Eeeuhm, is dat zo moeilijk danOp maandag 15 april 2002 21:46 schreef Da-WiZZy0n het volgende:
Slimme gozertjes hier. Steeds meer mensen weten de profiel knop te vinden.
We're all LOL! Ok dan. Volgens mij heb je nog nergens gezegd welk OS of welke WMP je hebt dus hier voor WMP 6.4 van Win9x : start WMP (gewoon ff voor de zekerheid heOp maandag 15 april 2002 21:51 schreef Da-WiZZy0n het volgende:
[..]
Ten eerste: Mplayer valt niet 2x op te starten.
Start WMP > open je filmpje > klik rechts in filmpje > eigenschappen > geavanceerd (het wordt toch niet te moeilijk he?) > video renderer > direct draw > wat vakjes weghalen, expirimenteer maar wat...Ten tweede: Waar staat dat over die hardware overlay?
Ik had um al geholpen net na die rare reply... dus eigenlijk moest ik mijn hulp weer uit m'n eigen reply slopen ... en zorgen dat er alleen een flame overbleefOp maandag 15 april 2002 23:07 schreef W3ird_N3rd het volgende:
[..]
Mijn? Hoeveel accounts heb je dan
[..]
Ik ben nog niet zo lang lid (
LOLOp dinsdag 16 april 2002 14:38 schreef speed24 het volgende:
[..]
Ik had um al geholpen net na die rare reply... dus eigenlijk moest ik mijn hulp weer uit m'n eigen reply slopen ... en zorgen dat er alleen een flame overbleef
Ik ben nog niet zo lang lid (), dus die profiel knop was me nog niet opgevallen... tot aan zondag
Goed daar kan'k wat mee.Op maandag 15 april 2002 23:07 schreef W3ird_N3rd het volgende:
Start WMP > open je filmpje > klik rechts in filmpje > eigenschappen > geavanceerd (het wordt toch niet te moeilijk he?) > video renderer > direct draw > wat vakjes weghalen, expirimenteer maar wat...
Edit: alleen na het rechts klikken in het filmpje kan ik niet kiezen uit eigenschappen en voor de rest heb ik het ook niet kunnen vinden.
Ik heb dus Win XP met de nieuwste WMP (8.0 ofzo?). Ik weet het niet meer hoor.
start->run->mplayer2.exe
hops.. de oude mediaplayer waarvan je wel de properties van een filmpje kan opvragen
hops.. de oude mediaplayer waarvan je wel de properties van een filmpje kan opvragen
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Dat Direct Draw kon ik dus niet vinden maar door hem 2x op te starten lukte het. THX!Op maandag 15 april 2002 23:07 schreef W3ird_N3rd het volgende:
Start WMP > open je filmpje > klik rechts in filmpje > eigenschappen > geavanceerd (het wordt toch niet te moeilijk he?) > video renderer > direct draw > wat vakjes weghalen, expirimenteer maar wat...
Verwijderd
maar nu zit ik nog steeds met hetzelfde probleem als da-wizzyyon want, Start WMP > open je filmpje > klik rechts in filmpje > eigenschappen > geavanceerd <-- werkt al niet bij mijne (tot dat filpmje openen wel). als iemand mij wil helpen voeg me dan aub toe op msn ooz@home.nl want zodra ik topic open krijg ik gelijk zo'n mooi slotje erop en word ik doorverwezen naar andere problemen die ik helemaal niet heb. alvast bedankt.
Wat is je probleem eigenlijk? Welke versie van WMP heb je?Verwijderd schreef op 18 November 2002 @ 16:44:
maar nu zit ik nog steeds met hetzelfde probleem als da-wizzyyon want, Start WMP > open je filmpje > klik rechts in filmpje > eigenschappen > geavanceerd <-- werkt al niet bij mijne (tot dat filpmje openen wel). als iemand mij wil helpen voeg me dan aub toe op msn ooz@home.nl want zodra ik topic open krijg ik gelijk zo'n mooi slotje erop en word ik doorverwezen naar andere problemen die ik helemaal niet heb. alvast bedankt.
Wat altijd werkt is 2 keer het filmpje opstarten en dan van de 2e een screenshot nemen. Het kan met alles, 2xWMP, 1xBsPlayer 1xWMP, etc.
Zorg er wel voor dat je de eerste niet minimaliseert, dan gaat het niet goed.
Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge
Verwijderd
het ging mij niet om dat screenshot maar meer om divx op tv te kijken maar ik heb zojuist de oplossing gevonden (gewoon flink klooien met nview (wat ik nu al 4 dagen meebezig ben))
Pagina: 1