5.1 Receiver en speakers

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

• Vuurvlieg
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 15:09
Ik ben aan het rondkijken naar een nieuwe 5.1 receiver en speakers. De volgende receivers heb ik op het oog om te gaan beluisteren:
Denon avr 1802 403.41 EUR
Onkyo TX-DS494 377,85 EUR
Yamaha RXV-620RDS 389,99 EUR
(Prijzen van mediacheckpoint)
Hoe denken jullie over deze receivers? zijn er mankementen aan? dingen waar ik op moet letten?

Verder heb ik al wat rondgekeken naar speakers, maar ik zie door de bomen het bos niet meer.. Ik zoek dus minimaal 2 fronts/ 2 rears en een center, het liefst ook nog een subwoofer, maar ik weet niet of dat mogelijk is.. budget voor mn speakers zijn zo rond de 550 EUR voor de hele set. Verder heb ik aangezien ik op een kleine kamer zit niet echt ruimte voor vloerstaanders (maar ja voor die prijs zal een vloerstaander ook niet zo goed zijn..) Kunnen jullie me een aantal speakers aanbevelen om te gaan luisteren? en is het verstandig/handig om als fronts en rears dezelfde speakers te nemen?

• VivaAtloni
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 12:45
Er is net een nieuwe versterker van yamaha uit de 630. Deze is goedkoper dan de 620 en heeft dpII. Mijn oom heeft hem al besteld en ze verwachten hem eind april/begin mei binnen te hebben.

Dus dat wacht ik even af en dan haal ik er ook zo eentje!

30x sf175s + gw5000-dt op oost

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:48

-Stef-

Slainthe!

Ja de ontwikkeling bij Yamaha staat bepaald niet stil. Ik ben ook benieuwd naar de RXV-630. Zeker in combinatie met Chario Towers. Fantastisch geluid produceren die boxen (gehoord de Chario 100T). Ik heb ze echter alleen met een Marantz kunnen horen.

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

• Vuurvlieg
Ja ik twijfelde of ik die erbij zou zetten.. en ik ben ook niet helemaal zeker welk type ik zou moeten nemen 420/520/430/530/630 de verschillen lijken niet zo heel groot, verder weet ik niet of dpII echt veel nut heeft, kortom hoeveel beter is het nou dan dp.

• Vuurvlieg
VivaAtloni waar kun je die yamaha 630 dan goedkoper krijgen??

Speakers die mij wel wat lijken zijn:
Kef Cresta 2
Eltax Monitor 3
Celestion f10
Tannoy MX1
Mission 700/701/m71

Zijn er bij deze speakers nog afraders?
Wat zijn verder nog redelijke/goede boekenplank speakers onder 100 EUR??

Verwijderd

Op zondag 14 april 2002 22:01 schreef Vuurvlieg het volgende:

Speakers die mij wel wat lijken zijn:
Kef Cresta 2
Eltax Monitor 3
Celestion f10
Tannoy MX1
Mission 700/701/m71

Zijn er bij deze speakers nog afraders?
Wat zijn verder nog redelijke/goede boekenplank speakers onder 100 EUR??
tsjek www.richersounds.com voor de laagste prijzen....even omrekenen, voila...lager bestaat niet

• Vuurvlieg
kheb de catalogus hier liggen :) en tis geen kwestie van even omrekenen.. kheb sterk de indruk dat ze hier in NL toch een stuk duurder zijn dan in Engeland.. en misschien zijn er merken die ik over het hoofd zie, bovendien wilde ik graag weten welke goed bekend staan en welke niet.. misschien ervaringen van mensen die zelf speakers in deze prijsklasse hebben.. zodat ik het aantal speakers wat ik ga luisteren wat kan verkleinen

• Vuurvlieg
De Subwoofer Raveland X is redelijk goedkoop, maar is het ook wat, in de specs staat dat ie vanaf 20 hz kan weergeven..

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:48

-Stef-

Slainthe!

Op zondag 14 april 2002 22:01 schreef Vuurvlieg het volgende:
Goedkoper dan bij Mediacheckpoint zal je ze volgens mij niet snel vinden.

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

• Jag
  • Laatst online: 16-08 16:05

Jag

Topics over 5.1 receivers en speakersets zijn er iets teveel.
Je moet ook gewoon de winkel binnenlopen, dat werkt echt veel beter.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.