Ik heb een P166 als servertje staan thuis en daarin zit een Sitecom kaartje met RealTec chip. En mn eigen pc heeft een 3com 905B-TX. Nou heb ik gister een 10/100 mbit switchje gekocht en de snelheid is erg wisselend. Ik copieer wat over de 2 pc's (met FTP) en de snelheid blijft wisselen tussen de 2 MB/s en dan weer 4 en soms 5 MB/s. Ik wil die snelheid dus wat stabieler en sneller hebben. Helpt het dan als ik er ipv die Realtec een 3com in gooi, omdat die de CPU minder belast. Of helpt dat niet?
vergeet niet dat de harddisk in die p166 ook een beperkende factor kan zijn!
A wise man's life is based around fuck you
daar had ik ook al over na lopen denken ja... maarja... die hd moet toch wel 33 MB/s moeten kunnen halen... nja... 1/3 van die snlheid vind ik al genoeg voor mn netwerkje
die hdd haalt echt geen 33mb hoor! en zekers niet op een p166, die is daar veel te traag voor.Op zondag 14 april 2002 17:01 schreef sKitZo het volgende:
daar had ik ook al over na lopen denken ja... maarja... die hd moet toch wel 33 MB/s moeten kunnen halen... nja... 1/3 van die snlheid vind ik al genoeg voor mn netwerkje
ik ga er vanuit dat het om een IDE disk gaat en niet om scsi
A wise man's life is based around fuck you
Volgens mij heeft een 3COM een eigen controller die zaken af kan handelen en een RealTek niet (alles via drivers > CPU). De 3COM is daardoor minder belastend voor de CPU.
Woof, woof, woof, woof! That's my other dog imitation. | https://youtu.be/TzsNh3-FnHQ
Op zondag 14 april 2002 17:01 schreef sKitZo het volgende:
Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr
Zeker die realtek vervangen, die leunt lekker op de cpu en da's niet leuk op een P166. Je kunt wel eens proberen die realtek uit de P166 en 3Com uit je eigen pc verwisselen, je eigen pc kan (naar ik aanneemOp zondag 14 april 2002 16:47 schreef sKitZo het volgende:
Ik heb een P166 als servertje staan thuis en daarin zit een Sitecom kaartje met RealTec chip. En mn eigen pc heeft een 3com 905B-TX. Nou heb ik gister een 10/100 mbit switchje gekocht en de snelheid is erg wisselend. Ik copieer wat over de 2 pc's (met FTP) en de snelheid blijft wisselen tussen de 2 MB/s en dan weer 4 en soms 5 MB/s. Ik wil die snelheid dus wat stabieler en sneller hebben. Helpt het dan als ik er ipv die Realtec een 3com in gooi, omdat die de CPU minder belast. Of helpt dat niet?
Verstuurd vanaf mijn Computer®
hmmmz... ok...
en een UDMA 133 kaartje in die P166 gooien, helpt dat?? of kan die P166 dat niet aan??
en een UDMA 133 kaartje in die P166 gooien, helpt dat?? of kan die P166 dat niet aan??
Neej, ik zou dat niet doenOp zondag 14 april 2002 17:23 schreef sKitZo het volgende:
hmmmz... ok...
hmmmz...Op zondag 14 april 2002 17:29 schreef Termi het volgende:
[..]
Neej, ik zou dat niet doen. Je mag blij zijn als je hd in je p1 al pio 4 haalt
. Probeer eens alle rompslop er uit te halen, als die pc toch niks zit te doen
.
hehe dr zit al haast nix meer in alleen het hoofdzakelijke
edit:
Helpt die 3com nou wel aan de snelheid of is gewoon een snellere server aan te raden??
Helpt die 3com nou wel aan de snelheid of is gewoon een snellere server aan te raden??
Ik denk eerder dat de P166 de beperkende factor is dan de netwerkkaart. Kun je het CPU-gebruik niet controleren. Bijvoorbeeld met task-manager als je NT hebt ?.
In mijn Server zit een Realtek en in mijn Client (=p1 133mhz) ook een Realtek. Schemaatje:
Client ---> Server ongeveer 4 MB/s
Server ---> Client ongeveer 1 MB/s
Lijkt wel of mijn harde schijf die in mijn CLient pc zit te traag is. CPU ook wel denk ik, maar ik het zou dus best kunnen dat je harde schijf te traag is
Client ---> Server ongeveer 4 MB/s
Server ---> Client ongeveer 1 MB/s
Lijkt wel of mijn harde schijf die in mijn CLient pc zit te traag is. CPU ook wel denk ik, maar ik het zou dus best kunnen dat je harde schijf te traag is
Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler
neeeej joh geen NTOp zondag 14 april 2002 18:23 schreef sniper20 het volgende:
Ik denk eerder dat de P166 de beperkende factor is dan de netwerkkaart. Kun je het CPU-gebruik niet controleren. Bijvoorbeeld met task-manager als je NT hebt ?.
about cpu load:
net 2 films over lopen pompen
allebij met zo'n 2,3 MB/s
load average: 1.74, 0.52, 0.18
valt toch best mee? (qua load dan he... snelheid is niet echt hoog vind ik)
Vergeet niet dat het 100megabit is en dat dus een theoretisch maximum van 12MB (megabyte) is. Praktisch kom je zelden hoger uit als 10MB. En een realtekje en trage hdd zal dat ook niet snel halen.
Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL
Pagina: 1