Gescheurde core 1800XP

Pagina: 1
Acties:

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 20:17

JdM

Humbled

Topicstarter
Gisteren al een berichtje gepost over het steeds terugspringen van mijn PC in de bios, nu blijkt dat de core van mijn XP1800+ gescheurd is....., dat terugspringen in de bios werd dus blijkbaar veroorzaakt door een te hoge temperatuur. Alhoewel er in de bios een temperatuur werd aangegeven van een graad of 50 , dat lijkt mij niet te veel , in elk geval niet om een processor te laten scheuren. Zou het mischien door mijn koeler gekomen zijn?(coolermaster mukfan 2100+)

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 20:35
core's mollen ging altijd wel met van die orb's , maar ik denk dat als jij er een scheur in hebt zitten dat hij dan nog weinig had gedaan. (misschien een heel klein scheurtje). ik dnek dat je even terug moet naar de zaak waar je hem vandaan hebt en als dat niet kan dat heb je dnek ik een probleem.

Verwijderd

vriend van mij (Juniorrules) was pas geleden een beetje 'hardhandig' geweest met het plaatsen van de cooler op de processor.... stukje van de core afgebrokkeld, processor naar de haaien |:(

toch niet hetzelfde gedaan hoop ik?..... :?

Verwijderd

Op zondag 14 april 2002 16:42 schreef juanp het volgende:
core's mollen ging altijd wel met van die orb's , maar ik denk dat als jij er een scheur in hebt zitten dat hij dan nog weinig had gedaan. (misschien een heel klein scheurtje). ik dnek dat je even terug moet naar de zaak waar je hem vandaan hebt en als dat niet kan dat heb je dnek ik een probleem.
Mee eens, maar was bedoel je met 'ging altijd wel met van die orb's?' Ik heb namelijk een Dragon Orb CPU koeler en een Blue Orb chipset koeler...... :?

Verwijderd

Zal eerder aan het installeren van de koeler liggen, of de fan moet kapot zijn geweest en flink hebben zitten trillen...

• fredkroket
  • Niet online
Dat gaat idd goed met een orbje, en ik kan het weten >:)...

• JdM

JdM

Humbled

Topicstarter
niks van dit helaas, ik heb echt heel goed opgelet met het plaatsen van de koeler , omdat ik weet dat die core gevoelig is, ook was de koeler nieuw en de fan deed zijn werk naar mijn mening goed ( hij gaat harder draaien naarmate hij warmer wordt en dat hoor je wel dus ), de core is gewoon over bijna het hele oppervlak gescheurd (1 scheur welteverstaan), gelukkig heb ik proc en koeler bij dezelfde firma gekocht , dus wéten ze dat het allemaal nieuw was. Morgen maar even terug dan denk ik.

• JdM

JdM

Humbled

Topicstarter
maar ik denk dat als jij er een scheur in hebt zitten dat hij dan nog weinig had gedaan. (misschien een heel klein scheurtje). ik dnek dat je even terug moet naar de zaak waar je hem vandaan hebt en als dat niet kan dat heb je dnek ik een probleem.
En mijn processor heeft gisteren wel een paar uurtjes gedraait, dus hij was niet bij voorbaat al kapot

Verwijderd

Zat die scheur er voordat je de koeler er op gegooid hebt? Zoja: je had hem meteen terug moeten sturen
Zonee: eigen fout.

In beide gevallen heb je een probleem :)

• JdM

JdM

Humbled

Topicstarter
In beide gevallen heb je een probleem
daar was ik al achter dat ik een probleem had ,dus dat is niet iets wat ik van jou hoef te horen en dan ook nog zo'n duf smilietje erachteraan ;), reply dan helemaal niet.

Verwijderd

Op zondag 14 april 2002 17:39 schreef Radian het volgende:

[..]

daar was ik al achter dat ik een probleem had ,dus dat is niet iets wat ik van jou hoef te horen en dan ook nog zo'n duf smilietje erachteraan ;), reply dan helemaal niet.
lol :)

Verwijderd

Op zondag 14 april 2002 16:50 schreef fredkroket het volgende:
:)

• JdM

JdM

Humbled

Topicstarter
:)

Verwijderd

In de winkel gaan ze zeggen:

fysieke schade door het slecht plaatsen van de cpu-cooler:
no warranty...

• fredkroket
  • Niet online
Beetje laat maar goed...

Een maat van mij heeft ooit bijna heel zijn core vergruisd door lichtelijk met zijn gewicht de koeler erop te zetten. Laat ik zeggen dat de halve core WEG was....

Zegt ie vent; zeker brak ding, hier heb je een nieuw :Y

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:50

KneoK

Not in a million lightyears

Dan heeft 'ie zwaar geluk gehad... Mijn XP'tje werd naar mijn mening te heet. Ik terug maar mooi geen garantie omdat er een heeel klein stukje van een van de hoekjes van de core was afgebrokkeld.

AMD zelf geeft gewoon geen garantie op processoren met fysieke schade aan de processor. De winkeliers kunnen dus de kapotte processoren niet claimen bij AMD.

Dit is niet lullig bedoeld topicstarter, maar op garantie hoef je niet te rekenen. Ik hoop voor je dat het probleem niet veroorzaakt wordt door die scheur in je processor, anders wordt het een nieuwe kopen.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op zondag 14 april 2002 16:50 schreef fredkroket het volgende:
ik snap nog steeds niet waarom ze nou die orbs zo gemaakt hebben dat ze de processor voetjes niet gebruiken. dan kan je natuurlijk ook wachten op schade.

• brouwerpower
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-08 07:56
Scheurtje in je core, Slechte zaak.
Ik zou ook even teruggaan.

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ik kan me niet voorstellen dat dat ding wil opstarten als de core in 2en is gescheurt dus het kan gebeurd zijn bij het er af halen van de koeler

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:44

Valkyre

Kitesurf FTW!

Op vrijdag 07 juni 2002 11:54 schreef BioWEB het volgende:
Dan heeft 'ie zwaar geluk gehad... Mijn XP'tje werd naar mijn mening te heet. Ik terug maar mooi geen garantie omdat er een heeel klein stukje van een van de hoekjes van de core was afgebrokkeld.

AMD zelf geeft gewoon geen garantie op processoren met fysieke schade aan de processor. De winkeliers kunnen dus de kapotte processoren niet claimen bij AMD.

Dit is niet lullig bedoeld topicstarter, maar op garantie hoef je niet te rekenen. Ik hoop voor je dat het probleem niet veroorzaakt wordt door die scheur in je processor, anders wordt het een nieuwe kopen.
wat is dat nou weer voor onzin als het niet jou schuld is dan heb je garantie (1 jaar ofo)
mijn xp1700+ was ook kapot, ging terug met proc, en kreeg gelijk een nieuwe mee! :9

iRacing Profiel

• Fanaat
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08-2022

Fanaat

member of the former TeamBVD

Op vrijdag 07 juni 2002 11:54 schreef BioWEB het volgende:
Winkeliers kunnen natuurlijk WEL garantie claimen bij AMD.
Zou wat moois zijn. DOA jammer dan.

Je kunt altijd proberen of je winkelier je wil helpen.

I3 6100, 16 gb Corsair Asus Prime B250 plus, AMD Radeon HD 6800

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 23:04
En daarom koop ik ook altijd een copper-spacer :z :Y)

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:55
Op vrijdag 07 juni 2002 15:58 schreef kutkip het volgende:
En daarom koop ik ook altijd een copper-spacer :z :Y)
Ik ook wel zo veilig. Je moet gewoon naar de winkel gaan en zeggen dat het scheurtje er al in zat voordat je er een koeler op installeerde.