Toon posts:

80 GB hd en bios met 32 GB beperking

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan een 80 GB te plaatsen in een pc, waarvan de bios geen hd's groter dan 32 GB herkent. Nu heb ik me laten vertellen dat indien je Windows 2000 gebruikt, dit niks uit maakt, omdat die zelf de schijf beheert oid. Klopt dit?

Of zit er niets anders op dan een losse ata 100/133 controller te kopen.

P.S. Ik heb de laatste bios revisie, dus niet aankomen met een bios update als mogelijke oplossing.

• LAN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

LAN

Anders is er toch software die dat wel mogelijk maakt?

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:01
IDE Enhancer?

Verwijderd

Topicstarter
ja, maar Maxblast bijv. is alleen geschikt voor W9x en ME

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:01
www.conrad.de

en dan zoeken naar nummer: "974441"

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 14 april 2002 16:43 schreef ThaWout het volgende:
www.conrad.de

en dan zoeken naar nummer: "974441"
Ja, maar dan koop ik liever een promise ata100 controller voor € 45,-

Evenwel heb ik tot nu toe nog geen antwoord op mijn vraag, dat indien je w2k gebruikt (wat dus het geval is) het niet uitmaakt.

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:32
Win2k kan je hardeschijfbeheer doen, maar dan moet hij de drive in de eerste plaats wel als 80GB herkennen en dat is iets wat ik niet met zekerheid kan zeggen. Ik weet niet psies wat voor HDD's je wil gaan gebruiken maar met wat jumper settings herkent elk mobo wat ik ben tegen gekomen mijn maxtor 80GB's.

Verwijderd

Die laatste bios, was dat een beta? misschien dat die er zijn...

• art2d2
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-01-2025

art2d2

art2d2

ik weet niet wat voor 80gb je gaat kopen , maar maxtor heeft een proggie die je na of voor je bios draait en daardoor herkent ie wel 80GB :)

scheelt weer geld :)

http://www.art2d2.nl

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 14 april 2002 17:06 schreef ConZito het volgende:
Win2k kan je hardeschijfbeheer doen, maar dan moet hij de drive in de eerste plaats wel als 80GB herkennen en dat is iets wat ik niet met zekerheid kan zeggen. Ik weet niet psies wat voor HDD's je wil gaan gebruiken maar met wat jumper settings herkent elk mobo wat ik ben tegen gekomen mijn maxtor 80GB's.
Ik was ook van plan een maxtor te kopen. En met die jumper setting ziet je bios hem als 32 gb hd en kan je hem ook als 32 gb hd gebruiken. Met Maxblast is dit dus op te lossen, zodat je wel de volle 80 gb kan gebruiken, echter zoals eerder gezegd ondersteund maxblast geen w2k. Maar ik begrijp dat het met die jumper setting bij jou wel is gelukt zonder maxblast?

Voor wat betreft de bios: ik heb de laatste versie en een nieuwe versie komt er niet meer aan (jetway sucks wat dat betreft).

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

HA->OM

Verwijderd

Dynamic Drive Overlay...

typ maar in google ofzo, werkt met win2k :)

Verwijderd

gewoon een aparte ide controller kopen als hij niet gewoon met maxblast word gepakt
Pagina: 1