if broken it is, fix it you should
welk OS?
Klaar voor een nieuwe uitdaging.
Ik neem aan dat het over GNU/Linux gaat, gezien het smb-mounten.
In ieder geval kan het wel, kijk eens naar (k)lisa, dat is een programma dat dit soort dingen prima kan. Het kan bekijken welke pc's er zoal in een netwerk hangen en welke services ze aanbieden. In konqueror kun je dan gewoon al klikkend naar de betreffende dirs/services gaan.
Met wat scriptwerk moet het ook wel vanaf de commandline te doen zijn, lijkt me. Eerst zorg je met een commando (dat kan bijvoorbeeld met nmap, of afhankelijk van je configuratie zelfs met ping) dat je weet welke pc's er allemaal zijn. Vervolgens ga je kijken met smbclient welke shares er beschikbaar zijn.
In ieder geval kan het wel, kijk eens naar (k)lisa, dat is een programma dat dit soort dingen prima kan. Het kan bekijken welke pc's er zoal in een netwerk hangen en welke services ze aanbieden. In konqueror kun je dan gewoon al klikkend naar de betreffende dirs/services gaan.
Met wat scriptwerk moet het ook wel vanaf de commandline te doen zijn, lijkt me. Eerst zorg je met een commando (dat kan bijvoorbeeld met nmap, of afhankelijk van je configuratie zelfs met ping) dat je weet welke pc's er allemaal zijn. Vervolgens ga je kijken met smbclient welke shares er beschikbaar zijn.
Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.
idd rh 7.0 als server met php etc.Op zondag 14 april 2002 16:52 schreef WOmBaT het volgende:
Linux en Windows dus
en de rest zijn windows 95/98/2000/xp bakken
kan je die met command prompt aansturen ivm met php en de website?Op zondag 14 april 2002 17:36 schreef Kick het volgende:
JE kan hier ook LinNeighborhood voor gebruiken. Vin ik wel makkelijk
fpingOp zondag 14 april 2002 18:48 schreef elgringo het volgende:
is er ook zoiets als isalive?
maar die vertraging zul je altijd hebben, simpelweg omdat het om een timeout gaat.
smbmount kan geen gebruik maken van ip adressen toch? althans ik kom hier niet uit.
Is het mogelijk om een netbiosname te krijgen als je een ip hebt?
Is het mogelijk om een netbiosname te krijgen als je een ip hebt?
ff installen misschien ??Op zondag 14 april 2002 19:11 schreef elgringo het volgende:
[..]
dat kent redhat 7.0 niet....
nope ik gebruik ping wel, deze heeft een returnwaarde van 0,1 of 2 (goed, niet gevonden, error)Op zondag 14 april 2002 19:14 schreef yeadder het volgende:
[..]
ff installen misschien ??
Pagina: 1