* Pelle heeft willem169 (en bij deze nu ook drm
) gister al gefeliciteerd met deze award
Ik denk dat het zinvol is om te bedenken wie de keuze voor beste website maakt. Dat zijn in dit geval de muziekliefhebbers. Gezien het feit dat Kane een grote schare nederlandse fans heeft, is het niet meer dan logisch dat die prijs ook gewoon naar hun gaat.
De gemiddelde TMF-kijker heeft de ballen verstand van websites, geeft weinig om technische details en de marketing om een band heen, maar associeert zich met de band waar hij of zij fan van is, en vind het dan ook cool als z'n idolen een prijs winnen.
Het is wat anders als een vakjury de prijs uitreikt. Dan moeten zeker de makers erbij betrokken worden, maar dit is vooral een publieksprijs die weinig tot niets met de techniek erachter te maken heeft en waar in dat opzicht dus ook weinig eer aan te behalen is, en dan vind ik het niet meer dan logisch dat de kopstukken -de mensen waar de site om draait en die het betaald hebben- de prijs in ontvangst nemen.
Hierbij wil ik overigens niks afdoen aan de prestatie van drm en willem169, er is goed over nagedacht en ziet er gelikt uit, en ik zou er zeker blij mee zijn met deze prijs. Waardering blijft vaak uit na lang zwoegen, maar in dit geval dus niet

Respect!