Toon posts:

TV kapot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Toen ik zojuist mijn TV aandeed, hoorde ik heel kort nog wat geluid van de zender en na 1 seconden was het weg. De hele TV lijkt niet meer te werken (geen beeld, geen geluid, geen standby-lampje die brandt, etc)

Ik ben bang dat het oude beestje nu echt versleten is, maar heeft iemand een idee wat het kan zijn?

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:28
Voeding ?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 14 april 2002 16:09 schreef ddc het volgende:
Voeding ?
Ja, dat dacht ik eerst ook, lijkt het veel op. Maar dan is er wel binnenin iets fout, want in ander stopcontact werkt ook niet

• Dennis
Als echt alles kapot is, moet de voeding haast wel doorgebrand zijn, maar als het geluid het eerst ff deed is er misschien ook nog een spanningspiek naar de ingebouwde speakers gegaan :{

Verwijderd

Topicstarter
Doorgebrand zou kunnen. Is dat nog te repareren? Ook zelf?

• Dennis
Op zondag 14 april 2002 16:14 schreef james_bond_007 het volgende:
Doorgebrand zou kunnen. Is dat nog te repareren? Ook zelf?
Waarom zou je dat doen? Dan vervalt je garantie sowiezo (als je die nog hebt).

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:29

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Er zit volgens mij meestal gewoon een zekering in, dies nu duz weaarschijnlijk gesprongen...

maakem ieg ff open...

(owjah, niet de beeldbuis e.d., daar zit nog wel eens gitige troep in :))

OC / CM - Begint eer ge Bezint

• MaxxBass
  • Laatst online: 16-08 13:21

MaxxBass

Waar een wil is ben ik weg!

Er zit ook nog zoiets al een zekering in je TV, wellicht handig om die te checken...
Weet je niet waar ik het over heb??
Breng em dan maar weg...want anders frituur je jezelf nog!! ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 14 april 2002 16:16 schreef likkie het volgende:
Er zit ook nog zoiets al een zekering in je TV, wellicht handig om die te checken...
Weet je niet waar ik het over heb??
Breng em dan maar weg...want anders frituur je jezelf nog!! ;)
Hehe, ik weet wel wat een zekering is hoor :)
Maar die zit in de TV?

Verwijderd

Waarschijnlijk is er gewoon een zekering gesprongen. meestal zit die op het voedingsgedeelte, dus dat is snel gevonden. Als je hem aan hebt gehad altijd eerst even (zegmaar een half uur) wachten voordat je de tv openschroeft, er kunnen nog flinke ladingen in de hoogspanningscondensatoren zitten.

Oja, die zekeringen hoeven niet perse van die glazen buisjes te zijn, je hebt ook printzekeringen die eruit zien als een kleine, zwarte condensator.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor replies. Het wordt dus iig vandaag geen TV kijken.

Weet iemand of ik via internet Studio Sport kan kijken?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net mijn TV open gemaakt, maar ik kan nergens een zekering vinden. Het zit volgens mij niet op het voedingsgedeelte.

Heeft iemand idee hoe ik die kan vinden?

• ascona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-02-2022
Op maandag 15 april 2002 13:54 schreef james_bond_007 het volgende:
Ik heb net mijn TV open gemaakt, maar ik kan nergens een zekering vinden. Het zit volgens mij niet op het voedingsgedeelte.

Heeft iemand idee hoe ik die kan vinden?
volg de stekker naar binnen meteen daar moet de zekering zitten

Verwijderd

Topicstarter
De voedingskabel komt terecht in een zwarte 'doos'. Zit de zekering in die doos misschien?

• ascona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-02-2022
geen idee zou kunnen
maar zekeringen zitten gelijk vooraan bij binnenkomst

Verwijderd

Kijk ook eens of die grote weerstanden (witte lange blokjes)nog wel contact maken.Die worden namelijk erg heet en kunnen dus het soldeercontact verbreken.
Wat ook zou kunnen,is dat er een transistor in je voeding kadoek is,meestal is het zo'n grote bijv.508AF.
Het is zo dat bij een TV dat als er iets kadoek is in je voeding,je TV in een beveiliging slaat.

Verwijderd

Op maandag 15 april 2002 14:01 schreef james_bond_007 het volgende:
De voedingskabel komt terecht in een zwarte 'doos'. Zit de zekering in die doos misschien?
Nee !

Verwijderd

Op maandag 15 april 2002 14:07 schreef mania het volgende:
Kijk ook eens of die grote weerstanden (witte lange blokjes)nog wel contact maken.Die worden namelijk erg heet en kunnen dus het soldeercontact verbreken.
Wat ook zou kunnen,is dat er een transistor in je voeding kadoek is,meestal is het zo'n grote bijv.508AF.
Het is zo dat bij een TV dat als er iets kadoek is in je voeding,je TV in een beveiliging slaat.
Kan inderdaad ook zijn, als het een wat nieuwere tv is komt hij dan niet door de 'opstartprocedure' heen, omdat er ergens een fout wordt gesignaleerd gaat de tv niet aan. Maar aangezien hij hier ook niet meer op standby staat (toch?) lijkt dat me wat sterk.

Zoek eens naar printzekeringen anders. Er MOET een zekering in je tv zitten.
Pagina: 1