Toon posts:

[printserver][windowsxp]poort werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort hier voor ons hele netwerk een printserver staan (Repotec RP-1807+) maar er zijn een paar dingen met dat ding wat een beetje vreemd is...

Als eerste werkt de setup in de browser (http) functie niet, hij accepteerd het wachtwoord niet.

Ten tweede (het belangrijkste probleem) :
Er zit een driver bij voor als je een nieuwe printer wilt toevoegen, deze was er al niet echt voor XP dus ik gebruik de Windows 2k drivers, maar het werkte in ieder geval (bij de eerste printer).
Als ik nu de tweede printer wil toevoegen lukt dit niet omdat XP zegt dat "Kan de opgegeven poort niet toevoegen. De aanvraag wordt niet ondersteund"...
Nu gaat het hier om een printer die echt voor het hele netwerk beschikbaar moet zijn dus ik kan hem niet gewoon aan een computer hangen...

Heeft iemand een oplossing voor deze problemen ?

Verwijderd

Hoi,

Hebben we het hier over 1 printer in het netwerk die inmiddels al is toegevoegd, en jij wilt deze meerdere malen op verschillende werkplekken laten werken..?

Heb jij een server?
Zo ja, welk NOS heb je draaien?
Heb je administrator rechten?

1. Printserver aansluiten.
2. Printer aan printserver aansluiten.
3. Software op server installeren, en printserver laten dedecteren.
4. Printdrivers uit windows 2000 of xp installeren.
5. Printer doet het, en via je werkstationen verwijzen, of laten zoeken naar de printer die je zojuist hebt toegevoegd aan je netwerk.

Success,
Eric

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 14 april 2002 17:33 schreef efransen het volgende:
Hoi,

Hebben we het hier over 1 printer in het netwerk die inmiddels al is toegevoegd, en jij wilt deze meerdere malen op verschillende werkplekken laten werken..?

Heb jij een server?
Zo ja, welk NOS heb je draaien?
Heb je administrator rechten?

1. Printserver aansluiten.
2. Printer aan printserver aansluiten.
3. Software op server installeren, en printserver laten dedecteren.
4. Printdrivers uit windows 2000 of xp installeren.
5. Printer doet het, en via je werkstationen verwijzen, of laten zoeken naar de printer die je zojuist hebt toegevoegd aan je netwerk.

Success,
Eric
Het zit ietsje anders in elkaar...
Het gaat hier om een netwerk met 10 poorten, momenteel 8 machines aangesloten.
Deze machines moeten allemaal op alledrie de lpt poorten van de printserver kunnen afdrukken.
Dus echt detecteren zit er niet bij, als ik de printer aanzet relayed de printserver het naar een speciale poort.
En daarvan moet ik de 2e van aan de praat zien krijgen, want de eerste doet het perfect op die machine maar de tweede geeft die vervelende poort error.
De machine waar het om gaat is net als alle andere machines dus gewoon een client, de hoofdserver (router/switch) is ook gewoon een kastje, dus geen comp...

Ik hoop dat iemand iets met deze info kan

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 02-05 14:22
Kan dat ding niet gewoon LPR/IP aan ? Dan moet je die printserver een IP adres geven en verschillende queue's per aangesloten printer. Nu kun je standaard IP printing gebruiken om naar dat ding te printen (zit in W2K en XP). Dit werkt 99 van de 100 keer beter als de meegeleverde drivers bij de meeste printerservers.

Verwijderd

Hoi,

Ik heb even aandachtig naar dit ding zitten kijken, maar volgens mij word dit echt een farce om het werkende te krijgen, heb hier ook 2 van dat soort dingetjes liggen, maar onder windows 2000 willen ze niet echt werken.. Target levert hier ook niet echt de juiste drivers voor..

Eric

Verwijderd

Topicstarter
de drivers noemen dit dan als printer 1 :
LPT:PS2A32-1 (192.168.0.66,PID:1)

maar als printer 2 werkt hetvolgende niet :
LPT:PS2A32-2 (192.168.0.66,PID:2)
Daar heb ik van moeten maken :
LPT:PS2A32-3 (IPX,PID:2) voor het werkte...

Dus je beweerd eigenlijk dat
192.168.0.66/ps2A32-1 hetzelfde is als de eerste printer ?

Ik zal dit zo even proberen onder Windows 98 en het resultaat doorgeven...

Target ?!
Ik weet niet wie het stikkertje heeft veranderd maar denk je echt dat het om hetzelfde soort ding gaat ?
Er staat hier echt nergens Target op, maar ik heb het wel eens vaker meegemaakt.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:07

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

En wat is hier Advanced danwel Professional aan :?

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.