Enorme CPU load bij Host Seriele verbinding

Pagina: 1
Acties:

• Mesh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Topicstarter
Kennis van me uit Frankrijk heeft tijdelijk ze pctje meegenomen, maar omdat hij nog geen netwerk kaart heeft, heb ik ff tijdelijk me seriele kabel uit de kast gerukt om zo onze pctjes te verbinden, zodat we ff kunnen UTen hij ff op internet kan.

Alleen zodra er verbinding is tussen de beide computers, waar ik dus de Host ben (AMD Duron 750, 512MB, Win2000 Pro) en de pc van me kennis de Client (AMD Duron 900 Duron, 256MB, Win2000 Pro) begint mijn pc dus enorm te laggen door een enorme CPU load die alleen maar hoger wordt dermate hij meer download.

Afbeeldingslocatie: http://www.jofra.nl/images/cpuload.jpg

Dit had ik vroeger nooit, wat kan de oorzaak hiervan zijn?

Signature?

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Gaat dit via de parallele poort ??
Dat heb ik ook ,dan sluit ik mijn zipdrive 100mb paralel aan op me pc en ik kopieer er wat heen en dan begint het enorm te laggen tot het kopieeren klaar is.
Ik heb er nooit een oplossing voor gevonden.

Misschien moet je in de bios de waardes veranderen , epp+ecp enzo

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Topicstarter
Op zondag 14 april 2002 15:33 schreef Bartjuh het volgende:
Gaat dit via de parallele poort ??
Dat heb ik ook ,dan sluit ik mijn zipdrive 100mb paralel aan op me pc en ik kopieer er wat heen en dan begint het enorm te laggen tot het kopieeren klaar is.
Ik heb er nooit een oplossing voor gevonden.

Misschien moet je in de bios de waardes veranderen , epp+ecp enzo
Jah gaat via de LPT1 poorts, printerpoorts dus.

Zal bij god niet weten wat ik zou moeten aanpassen in de bios, volgens mij staat ie op auto.

Signature?

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Op zondag 14 april 2002 15:35 schreef Osdorp-Dude het volgende:

[..]

Jah gaat via de LPT1 poorts, printerpoorts dus.

Zal bij god niet weten wat ik zou moeten aanpassen in de bios, volgens mij staat ie op auto.
Je hebt wel van die waardes die je kan aanpassen ,moet je ff rondkijken bij integrated pheripals ,daar staat het vast wel bij ,kan je dan veranderen in auto ,epp ,ecp ,epp+ecp ,misschien dat het dan wel werkt.
Gewoon een beetje kloten met die waardes.

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Topicstarter
Op zondag 14 april 2002 15:38 schreef Bartjuh het volgende:

[..]

Je hebt wel van die waardes die je kan aanpassen ,moet je ff rondkijken bij integrated pheripals ,daar staat het vast wel bij ,kan je dan veranderen in auto ,epp ,ecp ,epp+ecp ,misschien dat het dan wel werkt.
Zal ff kijken of dat werkt. Andere tips zijn ook welkom :)

Signature?

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Topicstarter
Op zondag 14 april 2002 15:39 schreef Osdorp-Dude het volgende:

[..]

Zal ff kijken of dat werkt. Andere tips zijn ook welkom :)
Nou ze staan beide nu op EPP/ECP, heb ook ecp en epp geprobeerd maar de lag blijft... |:(

Signature?

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Kijk eens in Apparaatbeheer of de LPT poort ook een DMA kanaal (voor ECP) toegewezen gekregen heeft? DMA ontlast je CPU en een ECP printerpoort krijgt normaliter een DMA kanaal (vaak kanaal 3).

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Pagina: 1