Toon posts:

Test Tool voor hardware

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Wie weet er een betrouwbare tool waarmee je, je systeem kunt door lichten die o.a weergeeft hoe snel de hardschijf is aantal RPM, hoeveel gehoegen verdeeld over hoevel sloten etc....

Alvast bedankt voor de reacties ...

P.s. Dit heb ik nodig om een Laptop te kunnen testen met name de snelheid van de hardeschijf ...

• WOmBaT
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-11-2025

WOmBaT

Nyaaa!!!

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
SiSoft Sandra :)

Download locaties kun je vinden met google.com, download.com etc :)

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op zondag 14 april 2002 15:16 schreef veldmuis het volgende:
SiSoft Sandra :)

Download locaties kun je vinden met google.com, download.com etc :)
Gewoon te downloaden op de bovengenoemde site hoor :), dit is de direct link naar de download page :)

2,5" HD's (die bijna altijd in een laptop zitten) zijn trouwens bijna altijd 4200RPM.

Verwijderd

Topicstarter
Ja inderdaad Sisoft Sandra wordt op dit moment ook binnen getrokken, alleen ik het al wel eens eerder gebruikt en toen vondt ik het niet echt een "zeker" programma, hij gaf soms verschillende gegevens weer bij afzonderlijek tests.

maar weer gaan proberen, mochten er nog meer progjes zijn alles is welkom

In iedergeval bedankt, hierboven :)

• WOmBaT
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-11-2025

WOmBaT

Nyaaa!!!

Verschillende gegevens bij verschillende tests is vrij normaal bij benchmarks. Daarom kun je deze tests ook beter meer dan 1 keer runnen en het gemiddelde pakken. Dat is het betrouwbaarste. Overigens: hou ook aan wat er gezegd wordt : Start niet allerlei programma's, maar enkel de benchmark voor de betrouwbaarste resultaten. :)

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-08 08:23

MRic3

Of praat ik weer poep?

Houd wel fff in de gaten dat sandra een vrouw is en af en toe heel hard kan liegen en je besodemieteren. Als je het niet vertrouwd moet je fff een ander programma zoeken...

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Verwijderd

Ik heb PC Check is een echt handig proggie
Hij werkt onder dos via een bootfloppy.
Hij checkt alles goed zo kwam ik er achter dat ik tijd was voor een nieuwe HD.

Verwijderd

Topicstarter
mmmm het gaat mij niet om de benchmark reslutaten ik wil gewoon weten hoeveel RPM schijf er in mijn nieuwe Laptop zit ... of er wel juist is geleverd ... mij kunnen benchmark getalletjes over het algemeen niet veel schelen als het resultaat maar goed is en ik niet hoef te wachten :)

Maar ik Sandra al ff geprobeerd maar kan nergens de RPMetjes van mijn schijfje vinden ...

Verwijderd

enne hdtach dan?

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op zondag 14 april 2002 16:30 schreef malfa het volgende:
mmmm het gaat mij niet om de benchmark reslutaten ik wil gewoon weten hoeveel RPM schijf er in mijn nieuwe Laptop zit ... of er wel juist is geleverd ... mij kunnen benchmark getalletjes over het algemeen niet veel schelen als het resultaat maar goed is en ik niet hoef te wachten :)

Maar ik Sandra al ff geprobeerd maar kan nergens de RPMetjes van mijn schijfje vinden ...
Eeuh, ik zou zeggen, probeer een met taskmanager (apparaatbeheer in het Nederlands) het type nummer van de HD op te zoeken en vervolgens op da type nummer te zoeken met Google? Dan zal je d'r wel achterkomen wat voor een HD het precies is.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 14 april 2002 16:33 schreef Aikeleer het volgende:

[..]

Eeuh, ik zou zeggen, probeer een met taskmanager (apparaatbeheer in het Nederlands) het type nummer van de HD op te zoeken en vervolgens op da type nummer te zoeken met Google? Dan zal je d'r wel achterkomen wat voor een HD het precies is.
Euh ik ben gewoon te veel met die computers bezig, dat ik zoiets simpels niet kan bedenken ... thanx ik ga het gelijk proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Thanx iedereen, ik ben er achter het is een Hitachi 4200prm ATA100 schijfje 20GB. :)

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

mooi
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.