Toon posts:

luchtcirculatie ATX - kast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een systeemfan gekocht en wil deze in een atx kast plaatsen. Ik kan me iets herinneren dat in een atx kast de voeding lucht op de processor blaast en dat als je een systeemfan wilt plaatsen deze dus lucht uit de kast moet blazen....... Dus al ware komt de lucht achter bij de voeding de kast in en gaat het vooraan de kast er weer uit...........

Is dit verhaal waar??????

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-08 23:30
Hmmm. ik heb onder voor een intake fan zitten en boven achter een outtake fan...

Dacht dat ut zo ging...

Pvouput live

• seppie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08-2025

seppie

Wie anders?

Nee, de voeding blaast geen lucht op de porcessor, maar aan de achterkant lucht naar buiten.

Om een goede luchtcirculatie te hebben doe je aan de voorkant onder een fan die lucht zuigt en aan de achterkant boven een fan die blaast...

Don't You stare there, Operate!

Verwijderd

Topicstarter
Toch ben ik er zeker van dat mijn voeding lucht van buiten de computer in zuigt.....Als ik er een papieertje buiten op de luchtinlaat leg, blijft deze hangen....
Let op het gaat om een ATX kast....volgens mij verschilt dat met een andere....

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Het enige 'andere' alternatief waar je het over hebt is de verouderde AT en volgens mij is daar niets anders aan intake. Het kan kloppen dat je voeding lucht naar binnen zuigt, maar de betere ATX kasten hebben een voeding die lucht naar buiten blaast. Wil je dus een extra fan monteren dan moet je die voorin zetten, daar zit waarschijnlijk wel een aansluiting waar je hem zo in kunt klikken. De lucht stijgt dan door de kast, en achter, bovenin komt de warme lucht er weer uit.

Verwijderd

Topicstarter
ik weet zeker dat ik een ATX kast heb.....en toch blaast hij naar BINNEN bij de voeding...

• worsie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02-2025
Brother Frank,

Dan heb je een heel apart model :)
Als ie bij jou naar binnen blaast, zou ik maar eens gaan uitvinden hoe je dat om kan draaien.

Punt 1: Warme lucht stijgt op, dus boven in de kast moet ie lucht naar buiten blazen.
Punt 2: Die fan blaast dus alle warme lucht die je power supply produceert naar binnen toe!

dubbel nadelig dus...

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18
Er zijn inderdaad voedingen waar de fan aan de onderkant van de voeding zit en lucht over de proc blaast. Mijn advies, koop een andere voeding.

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-08 15:16
Ja dat ken inderdaad

Bij inwin kasten blaast de koeler van de voeding ook in de kast...

Mijn tip:

stekker der uit ff paar keer aan en uit zetten. Voeding los schroefen ff fan omdraaien en klaar

Onder in de kast intake fan boven in een out take

• HaZee
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-08 19:22
Klopt, voor wat info, kijk maar eens op http://enter.browse.to/index2.html en klik op "Cooling"

Verwijderd

Topicstarter
ok ik weet genoeg.......Thanx

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Mijn Mycom kassie blaast ook naar binnen, precies op mijn proc. Geen probleem bij mij, de bovenkant van het kassie heeft dikke openingsleuven met gaassie erachter, mijn warme lucht komt wel weg...

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
edit:

oh sorry, dat was al gezegd

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04:23

Marc H

- - Is wakker - -

Oorspronkelijk had intel in de ATX specificatie vastgelegd dat powersupplies op de processor blaasten om de processor te koelen. Overklokkers draaiden de fan al vrij snel om, omdat ze liever geen door de powersupply verwarmde lucht op hun cpu hadden blazen.

Pas later zijn fabrikanten de fan andersom gaan omdraaien.

Ik maak geen fouten, ik creëer leermomenten.

• leo2222
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 20:09
Ik heb de profi line kast van alternate en die blaast ook naar binnen
ik heb die fan er uit gehaalt en achterop een andere gezet(ook omdat ander mijn aplha koeler er niet op paste) en die niuewe naar buiten laten blazen
Pagina: 1