Toon posts:

[OC] pc is stiller, temp is gedaald, fsb is omhoog

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
net heb ik de 80mm coolermaster fan die ik op mijn globalwin fop38 koeler had gemonteerd vervangen door een 92mm sunon fan. Gelijk maar even al het stof er tussenuit gehaald en m'n kabels netjes weggewerkt. Het resultaat mag er wezen.

De temperatuur is van 60 graden gedaalt naar 48 graden. Ik heb m'n fsb 2 Mhz kunnen verhogen. Die staat n op 140. Multiplier is 10,5 dus m'n thunderbirdje draait nu op 1406 Mhz. Het is een 1200. M'n 3 casefans en 2 blue orbjes draaien nu op 5 volt. Dit was eerst 7 volt. Straks wil ik nog even kijken wat er gebeurd als ik die sunon fan o 7 volt zet.

Voorlopig kunnen we dus weer even vooruit. Ik heb nog plannen om de 80 mm fans te gaan vervangen door 120 mm fans. Ook ben ik nog op zoek naar een fandapter om een 120 mm fan op m'n globalwin blok te zetten. Dan kunnen we ongetwijfeld nog wat hoger komen.

edit:

Sunon draait nu op 5 volt. Temperatuur is nu 51 stressed. Iets aan de hoge kant, maar wel lekker stil.

Verwijderd

apart. bedankt voor je mededeling!

Verwijderd

Op zondag 14 april 2002 15:38 schreef kozel het volgende:
apart. bedankt voor je mededeling!
Hehe, idd zeer interessant (8>

Wat voor koelblok heb je?

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op zondag 14 april 2002 15:47 schreef EviL_SiqKNeSS het volgende:

[..]

Wat voor koelblok heb je?
Fop38 koelblok.

staat er toch?

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• Disciplus-Simplex
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-01-2023

Disciplus-Simplex

altijd wakker....

Zelf heb ik een Papst-fan in m'n PC. Ik hoop dat jullie dat ook gaaf vinden :) ;).

Ik dien de wetenschap en put daar vreugde uit.......

Verwijderd

Topicstarter
Na net een tijdje Quake 3 te hebben gespeeld kreeg mijn AMD'tje het toch een beetje warm. De temperatuur bleek om de een of andere reden opgelopen te zijn naar 66 graden. Ik ben het nu op 7 volt aan het proberen. Tot nu toe gaat dat goed. Straks weer ff Quaken en kijken wat hij doet.
Pagina: 1