Tijdens het spelen van Soldier of Fortune loopt de temperatuur van mijn processor op naar 64 graden. Het spel loopt ook niet goed meer.Hij hapert om de 3 seconden een fractie. Heeft dit met de hoge temperatuur van de processor te maken? Het spel loopt het eerste half uur goed !
Ja, waarschijnlijk komt dit door de (te) hoge temperatuur. Het eerste halfuur kan je goed spelen omdat de temperatuur in je kast en van je cpu nog niet zo hoog is.
Na even gespeeld te hebben wordt de temperatuur in je kast hoger doordat je cpu + videokaart warmte afgeeft in je kast.
Je cpu wordt dan met steeds warmere lucht gekoeld, en zal dus steeds warmer worden. Deze cyclus blijft doorlopen worden totdat een evenwicht gevonden heeft. Bij jou is dat dus op een proc. temp van ongeveer 64 C.
Dus; of de kast open zetten, of betere koeling erin
Na even gespeeld te hebben wordt de temperatuur in je kast hoger doordat je cpu + videokaart warmte afgeeft in je kast.
Je cpu wordt dan met steeds warmere lucht gekoeld, en zal dus steeds warmer worden. Deze cyclus blijft doorlopen worden totdat een evenwicht gevonden heeft. Bij jou is dat dus op een proc. temp van ongeveer 64 C.
Dus; of de kast open zetten, of betere koeling erin
Verwijderd
Nee, NOOIT de kast open zetten... de luchtcirculatie is dan weg... en de lucht blijft dan op zijn plaats... , je moet gewoon zorgen dat er in de kast meer luchtstroom is (ventilatooren plaatsen enz..)
De K6-III vereist een intake en outtakefan in de kast. Raar maar waar.
Nooit je kast open zetten is dus wel even mooi onzin hoor...
als je een dichte kast net zo goed wilt koelen als een open kast, dan moet je echt serieus wat fans gaan plaatsen wil je dezelfde temperatuur behalen.
als je een dichte kast net zo goed wilt koelen als een open kast, dan moet je echt serieus wat fans gaan plaatsen wil je dezelfde temperatuur behalen.
Verwijderd
En ik denk dat Sjaak niet moet posten als ie er geen verstand van heeft.
Open kast lijkt mij beter dan dichte.
Wat mij bij mijn duron 10 graden heeft opgeleverd (ja ik vind ut ook veel) Was een 8*8 fan alle lucht boven de cpu weg te laten sucken en meteen naar buiten laten blowen.
Maybe een idee?
Open kast lijkt mij beter dan dichte.
Wat mij bij mijn duron 10 graden heeft opgeleverd (ja ik vind ut ook veel) Was een 8*8 fan alle lucht boven de cpu weg te laten sucken en meteen naar buiten laten blowen.
Maybe een idee?
Ja, die balony crap over het open kast gebeuren. Warme lucht stijgt op. Met een open kast heeft deze lucht alle mogelijkheden om op te stijgen, alsmede dat deze warme lucht zijn warmte af kan geven aan de lucht in de omgeving. Leuke gedachte, die airflow, maar open RULES (behalve met klunsige moeders in de buurt natuurlijk)
Het is algemeen bekent dat K6-2 en 3's er warm worden ... mijn K6-2 550 kon ik niet meer als 2 minuten mee spelen ... werdt ongeveer 70 graden ... nu zit er een andere cewler op ... nu wordt ie hoog uit 54 ... zonder kast komt ie niet boven de 50 uit ... dus ...
I think therefor I am ... I think
Ja douw er een betere koeler op. Bij mijn k6-2 450 scheelde het 10 graden Celsius (Gorb i.p.v. Coolermaster).
Een intake fan doet wonderen, het liefst voorin je computer, zodat ie koele lucht aanzuigt die dan achter in je kast (bij de processor, bijv. via de voeding) er weer uitgezogen wordt. Wel je kast dichtdoen anders gaat een hoop koude lucht gewoon de kast uit.
Pagina: 1