Toon posts:

[Flash] Animatie array

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
*kuch*

Ik ben met good ol' flash 5 bezig met een animatie. Het komt erop neer dat een doosje een weg af moet leggen. Tot hier gaat het nog. Maar ik wil dat er zo een stuk of 10 doosjes zijn die deze weg volgen.
Hetgeen wat ik wil bereiken kun je misschien vergelijken met een array in 3d max. Ik kon er in de search niks over vinden en op google nog minder. Ben alles afgegaan flashkit enz...

*kuch*

Verwijderd

dus je hebt 1 dingetje dat doet wat jij wil
en jij wil dat dat met 10 dingetjes gebeurd?

zoiets als een batch in fotoshop oid?

Denk niet dat dat kan in flash 5, maar als je 1 dingetje dat laat doen, dan kan je er toch ook 10 dat laten doen?
iets langer zitten, maar...

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 14 april 2002 14:47 schreef Type het volgende:
dus je hebt 1 dingetje dat doet wat jij wil
en jij wil dat dat met 10 dingetjes gebeurd?

zoiets als een batch in fotoshop oid?

Denk niet dat dat kan in flash 5, maar als je 1 dingetje dat laat doen, dan kan je er toch ook 10 dat laten doen?
iets langer zitten, maar...
yupz ik vind het ook vreemd, het er zal vast wel iets zijn, maareh ik denk dat de flash die hards wel een antwoord zullen hebben klaar liggen. (Als ze tenminste al wakker zijn) :P

Verwijderd

*kuch* net wakker ;)

Er is natuurlijk altijd een manier om het in AS te doen. Echter dit kan ook op een wat makkelijkere manier gemaakt worden en die zal ik dan even uitleggen.

Men neme een nieuwe flash movie
I.p.v. op het knopje new layer te klikken klik je op het knopje daarnaast "add guide layer" daar teken je het desbetreffende pad in. Dus dan hoef je geen array te hebben met coordinaten. In de layer daaronder "layer 1" zet je je eerste object. Dan druk je op "add layer" en als dat goed is komt die tussen layer 1 en de guide layer voor layer 1 daar kun je je tweede inzetten enz. Als laatste moet je je objecten nog aan de guide layer aanklikken. Dmv. verslepen totdat je zo'n rondje krijgt die tegen het uiteinde van de lijn 'aanklikt'. Als je al je layers (incl. guide layer) verlengt en de laatst positie's ook aan de lijn in je guide layer plakt kun je gewoon met "create motion tween" alles laten bewegen.

Onderwijl ik dit schrijf merk ik idd dat je hiervoor dus geen array kunt gebruiken. Als je geen array hoeft te hebben kun je dus dit gebruiken. Anders zul je met AS een paar loops moeten bouwen die alles bewegen.

Verwijderd

Is toch gewoon kwestie van mc met de beweging en die duplicaten en iets na elkaar laten afspelen?? Ik snap de vraag niet goede duss..

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 14 april 2002 15:07 schreef Angelic het volgende:
*kuch* net wakker ;)
...
Ah zoiets is wat ik zoek thx!
maareh ik vind het toch een beetje omslachtig...
Ik had gehoopt dat je gewoon ctrl+c ctrl+v kon drukken en *kuch* daar is ie dan.
thx

Verwijderd

mja
wil je het dan Toch in as doen

moet je duplicate movieclip usen
Pagina: 1