Toon posts:

Problemen met partities

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vanochtend dacht ik: Laat ik is Windows 98 instaleren. Ik had windows 2000 geistaleerd en wilde dus dualbooten.

Ik start de pc op met de win98 bootdisk en start de setup op. Na een paar vraagjes te hebben beantwoord crasht de pc.

Ik start 'm weer op en ik krijg de melding dat er geen besturings systeem is geinstaleerd. Ik ga naar c en d : ik kan alle bestanden nog gewoon lezen.

Dus ik start de pc nu op met de partition magic dos diskettes, het programma zegt dat er wat aan de hand is met de partities. Ik kan de partities niet weggooien en ook geen nieuwe aanmaken.

Kunnen jullie mij helpen?
Ps. als ik dit niet snel oplos dan ramt mijn pa mijn kop in

• The Dud3
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-01 15:51
Is die Win200 schijf NTFS?
Probeer eens "fdisk /mbr" om het Master Boot Record terug te krijgen.

The opinions stated in the above post are purely those of the author,
and do not represent intelligent life of any form.

Verwijderd

Topicstarter
ja de C schijf was ntfs
Ik het nu proberen

Verwijderd

Topicstarter
nee werkt niet. Ik was nog wat vergeten te vertellen, als ik fdisk opstart loopt ie vast als ik een keuze maak uit de opties

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Dan is misschien de partitietabel naar de knoppen. Ik doe in zo'n geval altijd een low-level format maar d'r zijn vast ook wel programmaatjes die dit wat netter kunnen oplossen.

Mocht je besluiten om een low-level te gaan doen, download dan de goede low-level-format utility bij de fabrikant van je harddisk. Als je een ander proggie hiervoor gebruikt loop je het risico dat je je harddisk in de vernieling helpt.

• orca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-08-2025

orca

Zwem goed, Broeder.....

eerst win2k en dan w98 dat kan niet....

het kan alleen andersom eerst w98 en dan win2k erbij.

maar als je boot partitie ntfsd is dan moet je een herstel install doen van win2k op dezelfde partitie als ie eerste stond.

met wat geluk blijven je instellingen bewaard, dan vermoord je vader je niet anders als je de boel al geformatteerd hebt voor w98 dan ben je het lul......

w98 (95 of ME) horen op C:

win2k (NT4 of XP) kunnen op een andere partitie

dan blijft je andere OS intact als het ene verkloot is

Ask not what your computer can do for you ! Ask what you can do for your computer ! ! !

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan niets meer van de hd opstarten, ik wil dus weer windows 98 instaleren. Ik had de partities al geformateerd, maar ik kan er niets op zetten.

(Ik heb mijn hd toch niet naar de hemel geholpen? >> PC is ovrigens wel van mij)

Verwijderd

Topicstarter
Is er echt geen oplossing?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op zondag 14 april 2002 14:53 schreef /downtime/ het volgende:
Dan is misschien de partitietabel naar de knoppen. Ik doe in zo'n geval altijd een low-level format maar d'r zijn vast ook wel programmaatjes die dit wat netter kunnen oplossen.

Mocht je besluiten om een low-level te gaan doen, download dan de goede low-level-format utility bij de fabrikant van je harddisk. Als je een ander proggie hiervoor gebruikt loop je het risico dat je je harddisk in de vernieling helpt.
debug kan natuurlijk ook.
Pagina: 1