Toon posts:

Geheugen probleempje in Packerd -Bell.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
rare dingen
bij een packard bell pc zit 64 mbsdram a 100mhz
toen ik 128 wou bijsteken heb ik verschrikkelik veel problemen gehad
de ram wordt gherkent, hij doet niet meoilijk, maar vanaf dat er redelijk wat ram wordt gebruikt, vb surfen en outlook express, crasht ie volledig
ik geraak er niet uit
ik heb vanalles geprobeerd, met ram op 133, 128 ram op 100 op teerste slot, dan op het 2de, dan met oude 64 ram latje op teerste, op tweede
alle combinaties
vanaf dat je meer ram gebruikt, knal, onverbiddellijk

hoe komt dit?

• DjGeRo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-08 09:36
Is het 100 mHz ram??, anders ff in een ander slot proberen

Verwijderd

Topicstarter
ik heb al vanalles geprobeert hoor !

1ste 128
2de 64
en omgedraait

alleen 128 doet ie het nie goed
alleen 64 doet ie het normaal (normale config) alleen dan is er te wijnig voor internet enzovoort ?

Verwijderd

Probeer dit programma eens http://downloads-zdnet.com.com/3000-2094-10038801.html
Programma om je simmetjes te testen.

Verwijderd

Topicstarter
maar zouden dan al me Dimmetjes stuk zijn ik heb al 2 verschillende geprobeert ?

je url doet het niet btw ?

• DjGeRo
PHOE HE, dus de frequenties zitten goed, sloten zijn het niet, hmm ff denken reageer zo nog wel ff

• DjGeRo
als je nou is alleen die 128 erin zet, wat doet ie dan?

Verwijderd

Topicstarter
owja het draait op win 200 pro (fat32)

en de 128 alleen doet ie het wel maar niet zwaar getest nu voledig?

• DjGeRo
uhm, kan je wel doen ja, maar eigen risico he, anders als ie het goed doet laat je die 64 eruit, als ie goed genoeg loopt natuurlijk :? .........

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op zondag 14 april 2002 14:28 schreef T-Mug het volgende:
owja het draait op win 200 pro (fat32)

en de 128 alleen doet ie het wel maar niet zwaar getest nu voledig?
Win 200 pro :? :+

Dat terzijde, ff een stap terug:

Wat voor mobo zit er in je sys :? (die van MSI en Gigabyte hebben dat met koeieletters op de mobo aangegeven, PB documentatie zegt niets, uiteraard :z )

Dan kunnen we ff nagaan wat de specs zijn. Meestal zou 128MB zeker moeten werken op systemen met PC-100 ondersteuning (die oude LX/EX bakken lag anders, maar toen was er niet eens een fatsoenlijke standaard).

Oslik blyat! Oslik!

• bart1234
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11-2014
En als je nou eens een kale schone install draait met die 128mb extra erin? Dus de totale 192mb? Ik denk namelijk dat het een software probleem is.
Of ben ik weer stierenstront aan het blaaaten?

Verwijderd

tmug heeft deze vraag in mijn plaats gesteld omdat ik nog niet geregistreerd ws
ondertussen dus wel en ik verveel me hier niet, leuk

pc: packard bell
serie r747700297
club 2600rwµ
celeron 600 mhz
64 mbram dynamically shared with graphices (dvmt)
intel i810-l direct agp - dvmt shared video memory
15 gb udma
motherboard: houston

als ik alleen 128mb sdram erin steek, krijg ik hem ook heeeeeeeeel makkelijk gecrasht en / of gereset

tis een ****pc

DANK VOOR JULLIE HULP (BIJ VOORBAAT)

Verwijderd

hoe moeten de instellingen van virtueel geheugen ideaaal staan?
nu staan ze op 288 en max 576

of heeft dat daar geen invloed op

Verwijderd

volgens mij is dat reepje van 128mb gewoon brak... :)

Verwijderd

sorry, nneeen
die nieuwe reep heb ik in mijn huidige pc gestoken, zonder problemen
ik heb uit mijn oude pc een reepje 128 a 100 mhz gehaald en erin -gestoken, dat dingetje werkt heel goed, is getest
ook geen last gehad van statische elec of zo
daaraan ligt het dus niet

kheb dat virtuele geheugen aangepast en nu doet ie het nietmeer, kon dat het zijn
ik verwonder er me sterk aan, maar ik heb net zon vlotte 17 prograama's op de achtergrond laten draaien, inclusief het spelen van een film terwijl ik spellekes erop zat te spelen en hij deed het, so...

tot dusver probleem opgelost

thx a lot y'all
hopelijk blijft het opgelost

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op zondag 14 april 2002 18:46 schreef Tha_Rasta het volgende:
sorry, nneeen
die nieuwe reep heb ik in mijn huidige pc gestoken, zonder problemen
ik heb uit mijn oude pc een reepje 128 a 100 mhz gehaald en erin -gestoken, dat dingetje werkt heel goed, is getest
ook geen last gehad van statische elec of zo
daaraan ligt het dus niet

kheb dat virtuele geheugen aangepast en nu doet ie het nietmeer, kon dat het zijn
ik verwonder er me sterk aan, maar ik heb net zon vlotte 17 prograama's op de achtergrond laten draaien, inclusief het spelen van een film terwijl ik spellekes erop zat te spelen en hij deed het, so...

thx a lot y'all
hopelijk blijft het opgelost
Opgelost staat netjes, jullen we maar zeggen ;)

Tip: voor €10 heb je de performance van deze kreng verdubbeld.

Wat te doen: simpel, een willekeurige 4MB PCI VGA kaart halen (Matrox= :9~ maar voor mijn part is een SiS6326 nog een vooruitgang) en installeren. Performance de lucht in!

Waarom? Omdat die i810 van de Houston (GA-6WMM7 rev. 2.0 of 4.1 - zie mobo) mem bandwidth wegsnoept voor de on-chip VGA. Externe VGA=volle bandwidth voor de CPU.

edit:
Verdubbeling is in dit geval beetje optimistisch- er zit een 66MHz celly in lees ik net, dus met de 100MHz SDRAM zit er sowieso rond de 266MB/s over voor VGA. Toch zul je het verschil merken!

Met een 133MHz FSB P3 is het werkelijk een verdubbeling, overigens

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

dank je
hier leer ik pas iets bij
ik ga het morgen deze mensen ff voorstellen om het te doen (want het is hun geld... en hun pc>:) )

cy'all later

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op zondag 14 april 2002 23:25 schreef Tha_Rasta het volgende:
dank je
hier leer ik pas iets bij
ik ga het morgen deze mensen ff voorstellen om het te doen (want het is hun geld... en hun pc>:) )

cy'all later
OK, let wel op dat je een vaste volgorde van veranderingen moet aanhouden (die mobo is nogal kieskeurig):

- BIOS ingaan en in Advanced->Plug and Play Setup 'Primary VGA' op PCI zetten
- booten naar Windows en in Device Manageer de Display Adapter opzoekenn. Dubbelclicken en 'Disable in this hardware profile' aanvinken. Nu NIET herstarten maar helemaal afzetten.
- PC uit, stroom eraf, kast open en PCI kaart erin.
- VGA op PCI aansluiten.
- Booten (als het goed is zie je de POST al op de nieuwe kaart) en de driver installeren

Klaar is kees.

Overigens heb ik dit zelf getest met een Matrox Millennium II 4MB PCI en een ATi Mach64 4MB PCI en over de telefoon dealers geholpen erbij met VooDoo5 5500 PCI en GF2MX PCI (bestaat echt :D )

* dion_b is dan ook degene die de standaardbrief voor deze kreng van een mobo te upgraden voor de UK markt geschreven heeft :7

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 14 april 2002 23:25 schreef Tha_Rasta het volgende:

cy'all later
dat nog ff afleren Rasta, chek de faq begroetings hoeven niet.

Verwijderd

ook al aleen het 128 reepje erin gehad?

Verwijderd

Intel LX chipset met 2x 256mb @ 68mhz :/ p2 300@333 :)
Op zondag 14 april 2002 16:12 schreef dion_b het volgende:

[..]

Win 200 pro :? :+

Dat terzijde, ff een stap terug:

Wat voor mobo zit er in je sys :? (die van MSI en Gigabyte hebben dat met koeieletters op de mobo aangegeven, PB documentatie zegt niets, uiteraard :z )

Dan kunnen we ff nagaan wat de specs zijn. Meestal zou 128MB zeker moeten werken op systemen met PC-100 ondersteuning (die oude LX/EX bakken lag anders, maar toen was er niet eens een fatsoenlijke standaard).

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op maandag 15 april 2002 18:04 schreef Dannyke het volgende:
Intel LX chipset met 2x 256mb @ 68mhz :/ p2 300@333 :)
[..]
OK, OK, ik zeg niet dat het niet kon... ;)
(heb laatst ook een 256MB module in een Chaintech LTM2 geinstalleerd zonder problemen)

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Op zondag 14 april 2002 18:46 schreef Tha_Rasta het volgende:

kheb dat virtuele geheugen aangepast en nu doet ie het niet meer (dat crashen dus), kon dat het zijn?
ik verwonder er me sterk aan, maar ik heb net zon vlotte 17 programma's op de achtergrond laten draaien, inclusief het spelen van een film terwijl ik spellekes erop zat te spelen en hij deed het, so...

enfin, dat dacht ik toch eventjes
krijg net boze telefoon om te zeggen dat ze het weer eens tegengekomen zijn
over t algemeen geen problemen, maar op zon 8 werkuren achter de pc heeft hij het nog 3 maal gelapt (crash en daarna spontane reset)

ik weet hetniet meer
blijkbaar is dit verbeterd nadat ik de inst van het virtueel geheugen heb aangepast (dus was ik op goede weg), maar nog niet helemaal opgelost
hoe moet de inst hiervan ideaal staan?
min en max?

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op maandag 15 april 2002 20:06 schreef Tha_Rasta het volgende:

[..]

enfin, dat dacht ik toch eventjes
krijg net boze telefoon om te zeggen dat ze het weer eens tegengekomen zijn
over t algemeen geen problemen, maar op zon 8 werkuren achter de pc heeft hij het nog 3 maal gelapt (crash en daarna spontane reset)

ik weet hetniet meer
blijkbaar is dit verbeterd nadat ik de inst van het virtueel geheugen heb aangepast (dus was ik op goede weg), maar nog niet helemaal opgelost
hoe moet de inst hiervan ideaal staan?
min en max?
Hmm, welk OS :?

Dit klinkt als ofwel een van de laatste Win98SE bakken, danwel een van de eerste WinME gevallen.

En aan de stabiliteit te horen denk ik WinME.

Enfin, goede virtual memory settings hangen totaal van grbruik af, maar een vuistregel is 2x de RAM tot 256MB (meer dan 256MB is IMHO verspilling in 90% van de gevallen).

En zet max en min gelijk- dan is het ALTIJD 256MB, dus zit de PC niet constant te resizen.

Als dat niet lukt zou ik de OS opnieuw installeren.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

het is een win2000prof
oorspronkelijk win 98 se zonder problemen

er zit nu 192mb sdram op

als ikde settings liet zoals ze stonden, crashte ie om de 5 minuten, ze stonden op 285 tot 500 en nog wat
ik zette ze op 200 tot 2000 en het werkte al wat beter, maar het is dus niet opgelost
Pagina: 1