Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ooit vernomen dat het mogelijk is om met de mobiele telefoon dmv relais enz. apparaten aan en uit te zetten op afstand! Nu wil ik dit heel erg graag bouwen aangezien ik dan op afstand een server een "cold-boot" kan geven.

Iemand misschien ideeen?

• dirkie
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

dirkie

THE WORLD !!!!

Met een GSM een relais bedienen :?

Mmm... er bestaan geloof ik wel powerswitches die je via de telefoon kan bedienen, maar of je dat makkelijk zomaar ff zelf kan bouwen :? :?

Eat my shorts !

Verwijderd

Gooi een modem op je server met een apart telefoonnummer en zorg dat hij bij een bepaalde combinatie van DMTF tonen een programmatje opstart. Dus als jij 1234 intoest (jouw reboot code), dan reboot hij, tiep je 4321 in, dan restart hij webserver oid.

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 11:14
klopt ja is inderdaad een topic over geweest moet je een telefoon hebben met trilfunctie die trilfunctie sloop je eraf en de aansluitingen daarvan zet je op een relais die 230 schakelt

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Verwijderd

Op zondag 14 april 2002 17:44 schreef shure-fan het volgende:
klopt ja is inderdaad een topic over geweest moet je een telefoon hebben met trilfunctie die trilfunctie sloop je eraf en de aansluitingen daarvan zet je op een relais die 230 schakelt
Hehe.. en als er dan iemand het verkeerde nummer belt en bij jouw telefoon uitkomt ? :P

• Driek
  • Laatst online: 21:49
Op maandag 15 april 2002 12:26 schreef -=] T_E_O [=- het volgende:

[..]

Hehe.. en als er dan iemand het verkeerde nummer belt en bij jouw telefoon uitkomt ? :P
dan gaat je lamp uit :+

Tijd van werken, tijd van rusten

• shure-fan
  • Laatst online: 18-05 11:14
das dus eigen risico is wel goedkoper dan een aparte lijn met modem(veel duurder en ingewikkelder)

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:57

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

je kan op een beetje gsm toch wel instellen dat hij alleen moet overgaan als het gesprek van een bepaald telefoon nr komt. zo zorg je ervoor dat niemand je pc zomaar kan rebooten

verder moet het zonder tril functie ook wel lukken door iets met de bel oid te doen.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Verwijderd

[topic=203324/1/250]
[topic=421156/1/200]

Misschien heb je er wat aan

http://www.velleman.be/Product.asp?lan=1&id=9321
Je kan het ook gewoon kopen
Pagina: 1