Toon posts:

MSI 6163 PRO en PIII

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goeiedag,
Kan iemand mij vertellen wat er maximaal in een MicroStar 6163 PRO moederbord voor een processor kan werken?

Zit momenteel een PIII-400 in maar moet toch sneller kunnen.

Thx voor de hulp.

Grz
Stevie

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
6163 is s370 zo uit m'n hoofd, dus gewoon de snelste processor met een s370 :)

aangezien p3 multiplierlocked is, gaat de processor op de goede snelheid draaien, terwijl het officeel niet ondersteund wordt :)

Verwijderd

Topicstarter
Hmm sorry had ik wel ff kunnen melden.

De 6163 Pro is een slot 1 MB. Nu staat er op de website van MSI het volgende:
Support Slot 1 for Intel® Pentium® II/III or Celeron Processor
Supports 233MHz~700MHz

Koppig als ik ben vraag ik me toch of of er niet 'meer' in kan, iemand?

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-07 19:51

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 14 april 2002 14:13 schreef Koeskoes het volgende:
l]
133 mhz fsb wordt ondersteunt :)
M.a.w. dit zou betekenen dat in principe de 1000 Mhz PIII zou moeten aankunnen? Mmm dat zou toch wel zeer interessant worden.

Thx KK, ik zal het gewoon eens moeten proberen.

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

133 mhz ondersteunt het bios maar de chipset (i440bx) standaard niet. Check effe welke bios erin zit bij jou, check met name de max multiplayer instelling. Ik denk dat ie tot 8,5 gaat. Je moet zowieso een PIII hebben met een 100mhz bus (bijvoorbeeld de 850E) Met een slot 1 convertor gaat dit zeker werken. Ik heb hetzelfde bordje hier met een celly 850@1020 mhz voor mijn vriendin. Volgens mijn kun je zelfs t/m 1 ghz gaan (coppermine) mits je bios dit ondersteunt. Toch klok je een 1ghz niet zover of nauwelijks over. Het mooiste voor jou is daarom een 800 of 850. (tel hier minimaal 20% en maximaal 40% bij op itt tot CPU's met een 133 bus))
bx roeleert gezien zijn leeftijd echt zwaar !!!!

suc6!

• under-world

under-world

ooh-la dots

Op zondag 14 april 2002 14:13 schreef Koeskoes het volgende:

133 mhz fsb wordt ondersteunt :)
66~155MHz clocks are supported.
(According to product specification, FSB ABOVE 100MHz IS NOT GUARANTEED to work properly with your CPU)

Dit is dus een slechte tip !!

Verwijderd

Topicstarter
[quote
Dit is dus een slechte tip !!
[/quote]

Ach valt altijd te proberen toch! Ik ga wel op zoek naar een 850. Klinkt goed.

Verwijderd

Ik heb (oa) zo'n mobo en die draait prima op 133 Mhz. Het enige waar je op moet letten is of het bord de coppermine wel aankan, er zijn nl. 2 versies van, 1tje die het wel kan en 1tje die het niet kan. Diegene die het wel kan is te herkennen aan een blauw 'c' stickertje op een chip op het mobo.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 14 april 2002 14:39 schreef hezik het volgende:
Ik heb (oa) zo'n mobo en die draait prima op 133 Mhz. Het enige waar je op moet letten is of het bord de coppermine wel aankan, er zijn nl. 2 versies van, 1tje die het wel kan en 1tje die het niet kan. Diegene die het wel kan is te herkennen aan een blauw 'c' stickertje op een chip op het mobo.
Da's interessant! Ik ga vanmiddag ff kijken (heb mn MB nu nl niet bij de hand... :( ) Thx...

• under-world

under-world

ooh-la dots

klopt idd...

Nog even over 100 of 133 bus. Koop je liever een dure 133CPU zonder overklokpotentiaal of een goedkope 100CPU die je ZEKER 20 % overklokt met 133mhz geheugen en daarmee een net zo hoge kloksnelheid haalt ??? :+ (anti-marketing)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 14 april 2002 14:41 schreef osama het volgende:
klopt idd...

Nog even over 100 of 133 bus. Koop je liever een dure 133CPU zonder overklokpotentiaal of een goedkope 100CPU die je ZEKER 20 % overklokt met 133mhz geheugen en daarmee een net zo hoge kloksnelheid haalt ??? :+ (anti-marketing)
Als ik er mee zou werken zou ik m lekker overklokken maar dat is niet het geval. Dus hij moet wel goed stabiel zijn. Maar is zo'n 133 Mhz zoveel duurder dan? Ja dus :( Ik denk inderdaad dat een 100 Mhz nog zo slecht niet is.

• under-world

under-world

ooh-la dots

stabiliteit belangrijk ? dan herhaal ik voor u : (van de msi site)

66~155MHz clocks are supported.
(According to product specification, FSB ABOVE 100MHz IS NOT GUARANTEED to work properly with your CPU)

makkelijke keuze....

• OldButNotSoWise
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-02 01:07

OldButNotSoWise

TUFKAHBM

Heb hier een MSI BX-master is gelijkwaardig aan de pro.
Draai daar nu een Intel P3-1100E (FC-PGA, 100Mhz) via een ASUS slotket op.
Helaas krijg ik de FSB niet hoger als 110Mhz , weet nog niet of dat aan de slotket of de CPU ligt.
Maar ja vind 1200Mhz voorlopig genoeg dus niet echt zin om he uit te zoeken.

• under-world

under-world

ooh-la dots

ligt aan CPU. Zoals hier ervaren wordt hebben de pIII 1ghs weinig klokpotentieel. Het is gewoon de max van de core. De 1200 konden ze bij intel ook niet stabiel genoeg krijgen op de oude core....

BTW er pas ook een tualatin 1,4 ghz op.... Met de poweleapconvertor... Wel een wat meer prijzerige upgrade wordt het dan vrees ik maar misschien het bekijken waard...

www.powerleap.com

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 14 april 2002 15:48 schreef osama het volgende:

BTW er pas ook een tualatin 1,4 ghz op.... Met de poweleapconvertor... Wel een wat meer prijzerige upgrade wordt het dan vrees ik maar misschien het bekijken waard...

www.powerleap.com
Ook leuk! Thx guys voor alle tips....

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 14 april 2002 15:48 schreef osama het volgende:

www.powerleap.com
Enig idee waar ze dat spul in NL verkopen?

• under-world

under-world

ooh-la dots

je kan ook gewoon www.powerleap.nl gaan... :+

Verwijderd

of wees zelf creatief met een converter en zet er een celeron 1200 op , kun je nog een leuk eind OC'en ook... meer dan 125 euro zal je niet kwijt zijn...
Pagina: 1