Toon posts:

Green Cows?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Deze ochtend was ik wat aan het rondklikken langs de verschillende teams en websites die met Distributed Computing (DC) te maken hebben toen ik plotseling wat aan het nadenken was over de hoeveelheid energie die een beetje DC team verbruikt.

Als ik me het getal goed herinner dan zat DPC ergens rond de 6000 pc's (correct me if I'm wrong). Eigenlijk een hele massa stroomvreters! Toen vroeg ik mij af of hier misschien een andere energie-oplossing voor gevonden kon worden.

Zonne-energie schiet niet echt op in dit land (;) ), vandaar dat ik ging nadenken over windenergie.

Windenergie levert behoorlijk wat stroom op, maar ik heb persoonlijk niet de ruimte in de achtertuin voor een turbine :P

Al zoekende op het internet vond ik het een en ander over zogenaamde 'windmolen cooperaties'

Even snel een paar links tussendoor:

http://www.ecn.nl/society/index.html
http://www.kennemerwind.nl/samen.htm
http://www.kennemerwind.nl/graf2002.htm
http://www.kennemerwind.nl/links.htm

Toen kwam er een heel maf idee in mij op:

Is het niet een idee om eens te kijken of het voor DPC mogelijk is om zo iets op te zetten?? :P :9~

Ik heb (nog) geen idee over hoe en wat...maar stel je eens voor: groene koeien!

Zoals ik al zei is het een heel maf idee maar toch wil ik graag jullie reacties horen..

Een heel DC team op groene energie en mogelijk nog wat extra reclame vanwege het DPC logo dat we dan op die kunnen schilderen ;) :P :D }:O

Het zou een echte wereldprimeur zijn! :7

(hmm..wat extra media aandacht en nog een goed doel ook! :P )

Dus, kom maar op met die reacties maar wel graag wat uitgebreider dan alleen maar "nee", "onmogelijk" of iets dergelijks...

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-05 23:07
Gisteren de energie-rekening binnen gekregen en dat was geen suc6. Bij betalen van ruim €500 is niet echt goed te noemen. Misschien een paar zonnecellen op het dak leggen met zo'n windding op de schoorsteen :D

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 14 april 2002 13:51 schreef Witlof het volgende:
Gisteren de energie-rekening binnen gekregen en dat was geen suc6. Bij betalen van ruim €500 is niet echt goed te noemen. Misschien een paar zonnecellen op het dak leggen met zo'n windding op de schoorsteen :D
Windding op de schoorsteen is een idee....Maar ik dacht aal een 'echte turbine' waarin je als het ware 'aandelen' kunt kopen :)

EDIT: en dan kom je met 500 Euro een heel eind denk ik!

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Op zondag 14 april 2002 13:52 schreef Glorfindel het volgende:

[..]

Windding op de schoorsteen is een idee....Maar ik dacht aal een 'echte turbine' waarin je als het ware 'aandelen' kunt kopen :)

EDIT: en dan kom je met 500 Euro een heel eind denk ik!
mhoa, E500 is 1/1000 van een windmolen van 15kw, die levert 'ie 40% van de tijd, dus je kan 10 uur per dag een pc ervan aanzetten die 15Wh gebruikt, en je bent nog geld kwijt aan de onderhoud aan zo'n ding en das ook niet niks....

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 14 april 2002 14:07 schreef m.m het volgende:

[..]

mhoa, E500 is 1/1000 van een windmolen van 15kw, die levert 'ie 40% van de tijd, dus je kan 10 uur per dag een pc ervan aanzetten die 15Wh gebruikt, en je bent nog geld kwijt aan de onderhoud aan zo'n ding en das ook niet niks....
Maar een windmolen met een wiekdiameter van 18 meter heeft al een van vermogen 80 kW..

En dat 40% van de tijd moet ik nog nakijken..

Ik heb ook niet direct alle gegevens en statstieken ter beschikking..gaat mij in eerste instantie om het idee zelf..

Verder zal het toch aardig uit moeten kunnen denk ik.. anders kan zo'n cooperatie toch ook niet bestaan?? :)

• ColdFusion
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-03 12:02
Op zondag 14 april 2002 13:47 schreef Glorfindel het volgende:

Zonne-energie schiet niet echt op in dit land (;)
Hier kan ik het absoluut niet mee eens zijn. Zelfs als zon niet zou 'schijnen' wordt er met zonnepanelen toch nog voldoende energie opgewekt. Ondanks ons klimaat ontvangt Nederland jaarlijks een hoeveelheid zonne-energie die overeenkomt met ruim 500 maal ons elektriciteitsverbruik en bijna 60 maal ons totale energieverbruik. We zouden twee à drie weken toekunnen met de energie die ons land in één uur op een heldere zomerdag van de zon ontvangt.

_______________-=Team ColdFusion=-_______________
#2 DPAD - #2 OGR27 - #2 F@H - #3 R@H - #5 RC5 - #6 SoB - #10 WCG
||| #1 ECCp109 - #1 ECC2-109 - #1 OGR24 - #1 D2OL P1|||

• MeneerKrab
  • Laatst online: 28-04 18:57
Deze ochtend was ik wat aan het rondklikken langs de verschillende teams en websites die met Distributed Computing (DC) te maken hebben toen ik plotseling wat aan het nadenken was over de hoeveelheid energie die een beetje DC team verbruikt.

Als ik me het getal goed herinner dan zat DPC ergens rond de 6000 pc's (correct me if I'm wrong). Eigenlijk een hele massa stroomvreters! Toen vroeg ik mij af of hier misschien een andere energie-oplossing voor gevonden kon worden.

Zonne-energie schiet niet echt op in dit land (;) ), vandaar dat ik ging nadenken over windenergie.

Windenergie levert behoorlijk wat stroom op, maar ik heb persoonlijk niet de ruimte in de achtertuin voor een turbine :P

Al zoekende op het internet vond ik het een en ander over zogenaamde 'windmolen cooperaties'

Even snel een paar links tussendoor:

http://www.ecn.nl/society/index.html
http://www.kennemerwind.nl/samen.htm
http://www.kennemerwind.nl/graf2002.htm
http://www.kennemerwind.nl/links.htm

Toen kwam er een heel maf idee in mij op:

Is het niet een idee om eens te kijken of het voor DPC mogelijk is om zo iets op te zetten?? :P :9~

Ik heb (nog) geen idee over hoe en wat...maar stel je eens voor: groene koeien!

Zoals ik al zei is het een heel maf idee maar toch wil ik graag jullie reacties horen..

Een heel DC team op groene energie en mogelijk nog wat extra reclame vanwege het DPC logo dat we dan op die kunnen schilderen ;) :P :D }:O

Het zou een echte wereldprimeur zijn! :7

(hmm..wat extra media aandacht en nog een goed doel ook! :P )

Dus, kom maar op met die reacties maar wel graag wat uitgebreider dan alleen maar "nee", "onmogelijk" of iets dergelijks...
toevallig dat ik dit nou lees, we komen (stokkie, supercow, freakertje en ik ) net terug uit friesland en daar hadden we het nog over, dat wel zo'n turbine in de tuin konden planten

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 14 april 2002 15:12 schreef PowerCow het volgende:

[..]

toevallig dat ik dit nou lees, we komen (stokkie, supercow, freakertje en ik ) net terug uit friesland en daar hadden we het nog over, dat wel zo'n turbine in de tuin konden planten
Kijk eens aan! :)

Nog interessante ideeen om toe te voegen aan deze thread? Het is namelijk mijn bedoeling om puur eens een poging te doen om te kijken of hier genoeg belangstelling voor is om over te brainstormen..

Ik woon trouwens in Friesland en als ik 360 graden rond de horizon kijk tel ik al gauw een turbine of 80 ;)

• stappel_
  • Laatst online: 12-05 17:45
DPC heeft met het project RC5 6000 leden. Elk lid heeft minimaal 1 pc draaien, maar er zijn mensen met meer dan 40 machines (zoals ik). you're corrected. :)

Ubero: #2, Euler: #1, GOT: #1, Des: #1, Zeta: #1, Eon: #3, OGR-24: #3, OGR-25: #7,
LM: #7, AP: #5, DF: #19, D2OL: #37, SOB: #50, TSC: #63, RC5: #96

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 14 april 2002 15:44 schreef stappel_ het volgende:

[..]

DPC heeft met het project RC5 6000 leden. Elk lid heeft minimaal 1 pc draaien, maar er zijn mensen met meer dan 40 machines (zoals ik). you're corrected. :)
Oke, dan waren het 6000 leden..

Enig idee hoeveel computers er draaien onder beheer van deze 6000 leden? :)

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Op zondag 14 april 2002 15:49 schreef Glorfindel het volgende:

[..]

Oke, dan waren het 6000 leden..

Enig idee hoeveel computers er draaien onder beheer van deze 6000 leden? :)
Zo rond denk 25.000 denk ik.

• MeneerKrab
Op zondag 14 april 2002 15:41 schreef Glorfindel het volgende:

[..]

Kijk eens aan! :)

Nog interessante ideeen om toe te voegen aan deze thread? Het is namelijk mijn bedoeling om puur eens een poging te doen om te kijken of hier genoeg belangstelling voor is om over te brainstormen..

Ik woon trouwens in Friesland en als ik 360 graden rond de horizon kijk tel ik al gauw een turbine of 80 ;)
Hmz, nou alleen dat je 's avonds niet kan slapen, whoessshhhh whoessshhhh whoessshhhh van die wieken
Maar opzich zou ik best zo'n ding in de tuin willen hebben

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:41

Flapmo

and back is gigi!

Ik ben bang dat niet veel mensen geinteresseerd zijn om mee te betalen aan deze "grap"/"poging".

Je comp laten draaien a la, maar betalen terwijl me pa de energie rek dokt? nah :P.

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

• Funcracker
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-04 18:17

Funcracker

The LedZ Collective

Op zondag 14 april 2002 18:59 schreef Flapmo het volgende:
Ik ben bang dat niet veel mensen geinteresseerd zijn om mee te betalen aan deze "grap"/"poging".

Je comp laten draaien a la, maar betalen terwijl me pa de energie rek dokt? nah :P.
Daarbij komt nog dat veel van die PC's ook in bedrijven staan. Hoeveel PC's er daadwerkelijk thuis staan en waar de DPC'er de stroomrekening betaalt is nog maar de vraag dus..

I am one hell of a guy, I can do anything I want, only I just don't have the faintest idea what.
Zaphod Beeblebrox, in The Hitch Hiker's Guide To The Galaxy

Verwijderd

Paar van die zonnepaneeltjes op het dak zou best wel leuk kunnen zijn alleen hoe duur zullen die krengen kosten :? hebbie mischien daar ook een leuk linkje van waar je huis tuin en keuken paneeltjes kan halen :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 14 april 2002 20:04 schreef Funcracker het volgende:

[..]

Daarbij komt nog dat veel van die PC's ook in bedrijven staan. Hoeveel PC's er daadwerkelijk thuis staan en waar de DPC'er de stroomrekening betaalt is nog maar de vraag dus..
Naast deze groep en de groep die 'stroom van pa & ma krijgt' is er denk ik toch nog een aardige groep over? :)

Misschien juist wel goed dat er een deel afvalt..25,000 computers is wel erg veel ;)

Wie niet waagt wie niet wint, dus ik moest dit bericht dan ook gewoon plaatsen om ook maar een kans te maken.. :)

Ik krijg wel een beetje de indruk dat de animo niet zo groot is :'(

• Ricoh
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-03-2025
Ben ook wel geinteresseerd...
wat kost een zonnepaneel, afhankelijk van grootte ?

• Freakertje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-05 10:43

Freakertje

PC schopt kont, ik nog niet...

Mjoah, misschien is het wat overdreven dit alleen voor de computers te doen, zonnepanelen leveren soms al genoeg voor het hele huis, dus in combo zie ik er wel brood in. N.B.: panelen in koeiehoofd-vorm? }:O :+

Ik ga een aantal zaken even helemaal anders doen!
Totale Modjesgekte

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 14 april 2002 21:14 schreef Freakertje het volgende:
Mjoah, misschien is het wat overdreven dit alleen voor de computers te doen, zonnepanelen leveren soms al genoeg voor het hele huis, dus in combo zie ik er wel brood in. N.B.: panelen in koeiehoofd-vorm? }:O :+
Oke kan ik me ook in vinden :+

En wat het allemaal kost en oplevert: nog eigenlijk geen idee..

Maar zoals eerder gezegd: waarom zouden wij niet kunnen wat een windmolen cooperatie wel kan?

En wat is er nu mooier dan WU's crunchen op groene stroom? Ik bedoel: we hoeven het toch niet alleen bij EcologyFund te laten? :)

• ColdFusion
Zonnepanelen vallen best mee in prijs tegenwoordig. Alleen de opbrengst is niet erg hoog. Met 1 zonnepaneel van 1m bij 30 cm kom je niet ver. Zo'n paneel levert zo'n 18Wp(iek) op.
Een PV-systeem van 1 m2 levert ongeveer 40 kWh per jaar. Dus je ziet wel dat je er wel veel van nodig zult hebben. Van onderstaande url weet ik dat het paneeltje van 495x317mm iets van F 150,- kost.

url: http://www.free-energy.nl/

Verwijderd

Ik doe dit ff uit het hoofd, maar als ik het goed heb is het oppervlakte van een dak van een gemiddeld huis in nederland belegt met zonnepanelen genoeg om in de totale energie behoefte van dat huis plus nog eens 15.000 autokilometers te voorzien.

Ik zal de berekening eens opzoeken, heb hem eens een keer gemaakt. Het probleem is alleen dat de hedendaagse panelen nog een veel te hoge kw/u prijs hebben, die ligt in de orde van euro 0.45 per kw en daarbij komt dat er nog steeds geen goede opslag van overtolige energie bestaat (accu's zijn veeeel te duur)

• gp500
  • Niet online
op zonnecellen krijg je behoorlijk wat subsidie hoor.

het was even zo dat maar fl 800,- hoefde te betalen voor
fl 6000'- aan zonnecellen.

Er moeten gewoon meer verkocht worden dan worden wel een stuk goedkoper.

met de oliecrisis van een tijd geleden werd er veel aan die dingen ontwikkeld en verkocht en de prijs zakte 80-90%
stel je dat eens voor.

Verwijderd

dit bedrijf http://www.free-energy.nl/ levert alleen maar laag opbrengende zonnepanelen en heeft ook niet echt veel info over opslag van energie enzo lijkt meer dat het voor kampers enzo bedoelt is....

maar er zullen toch wel gerust bedrijfen zijn die betere modellen leveren? ik zou het best wel intresant vinden paar van die platen op me dak :D

mischien als DPC gewoon groot inkoopt krijgen we mischien korting :+

offe mischien kunnen we kijken of zoon bedrijf ons kan sponseren ofzow :Y)

• gp500
  • Niet online
free energy en ook wel andere bedrijven hebben dus zelfbouw
en stop de stekker in het stop contact en je meter draaid langzamer of terug >:)

• ColdFusion
Op zondag 14 april 2002 21:38 schreef the fonz het volgende:
Ik doe dit ff uit het hoofd, maar als ik het goed heb is het oppervlakte van een dak van een gemiddeld huis in nederland belegt met zonnepanelen genoeg om in de totale energie behoefte van dat huis plus nog eens 15.000 autokilometers te voorzien.

Ik zal de berekening eens opzoeken, heb hem eens een keer gemaakt. Het probleem is alleen dat de hedendaagse panelen nog een veel te hoge kw/u prijs hebben, die ligt in de orde van euro 0.45 per kw en daarbij komt dat er nog steeds geen goede opslag van overtolige energie bestaat (accu's zijn veeeel te duur)
Het gemiddelde opp weet ik niet, maar het totaal dak opp van heel nederland is zo'n 460km2.

Voor dat probleem met die accu's is een systeem voor. Je kunt een netgekoppeld PV systeem aanleggen. Dan zit je dus gewoon op het stroom net aangesloten. Wanneer er groene energie voorhanden is wordt dat als eerste gebruikt. Het overtollige wordt naar de energieleverancier 'gestuurd'. En is er te weinig dan wordt er gewoon stroom van de energieleverancier gebruikt. Maar dit gebeurd vaak alleen op wijkbasis aangezien het stroom net er wel geschikt voor moet zijn.

• ColdFusion
Op zondag 14 april 2002 21:47 schreef ShinTsu het volgende:
dit bedrijf http://www.free-energy.nl/ levert alleen maar laag opbrengende zonnepanelen en heeft ook niet echt veel info over opslag van energie enzo lijkt meer dat het voor kampers enzo bedoelt is....

maar er zullen toch wel gerust bedrijfen zijn die betere modellen leveren? ik zou het best wel intresant vinden paar van die platen op me dak :D

mischien als DPC gewoon groot inkoopt krijgen we mischien korting :+

offe mischien kunnen we kijken of zoon bedrijf ons kan sponseren ofzow :Y)
Tuurlijk zijn er bedrijven met panelen die meer opleveren. Er bestaan ook allemaal verschillende samenstellingen van een pv cel die van invloed zijn op de opbrengst ervan:
Monokristallijn:12-15 %
Multikristallijn:11-14 %
Amorf:6-7 %
Cadmium telluride:7-8 %
% is het percentage van de energie die erop komt dat wordt omgezet in bruikbare energie.
Het paneel wat het meeste opbrengt (die mij bij staat) is er 1 van bpsolar. Die brengt 170Wp op. (Paneel is 1580x783mm)

Nog wat urls:
http://www.bpsolar.com/
http://www.shellsolar.com/
http://www.pvdatabase.com/search_form.cfm <- om te kijken wat er allemaal mogelijk is met pv.

Ook is er veel mogelijk. Het hoeven niet perse panelen te zijn. Tegenwoordig heb je ook gewoon pv-dakpannen bv.

En misschien ook nog interessant. Het ministerie heeft een premie van 7,50 (gulden) per geinstalleerde Wp.

Verwijderd

Hmmm heb net een site gevonden die 100W zonnepanelen verkoopt voor 897Eur!

maar er zit wel 350Eur energie premie op die dingen en je mag er max 5 hebben
2735Eur ben je dan kwijt voor 500W aan zonnepanelen....

maar ze moeten dan zoon 400Kw/h opleveren per jaar

• _Gekkie_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-03 18:27

_Gekkie_

And the cow said: Helloooooow?

Ik woon dan in een studenten huis, maar het lijkt me wel koel om gezamelijk met een (bijvoorbeeld) NUON die toch al veel in Zonne-energie en "groene stroom" steekt, ff een dealtje te sluiten om bijvoorbeeld als test, een hele groep nederlanders (zeg, de DPC ;)) te voorzien (met korting / subsidie etc etc) van de panelen die nu worden gebruikt bij Floriade.. (als ik me goed herinner was daar het grootste zonnepanelen dak van nederland / europa / wereld (:?)

Iniedergeval denk ik wel dat als je er een grote naam bij haalt er zeker wat te doen valt op grote schaal :)

(BTW ColdFusion, tjeempie, waar haal je al die feiten en details vandaan (8> )

Gekkie is a proud member of TheBenny!

Verwijderd

Topicstarter
Interessante reacties & ideeen! :)

Ik zal morgen ook even op zoek naar meer feiten en overige gegevens, want ik denk dat het best wel de moeite waard kan zijn om iets verder te kijken of het haalbaar is *D

• ColdFusion
Op zondag 14 april 2002 22:23 schreef _Gekkie_ het volgende:

(BTW ColdFusion, tjeempie, waar haal je al die feiten en details vandaan (8> )
Wel s naar mn info gekeken? ;) * ColdFusion studeert bouwkunde dus weet er wel het een en ander van af.

Verwijderd

Heb meer gevonden!

Nuon levert zoon 65% korting melt deze site http://www.beldezon.nl/

Totaal Overzicht Subsidiebedrag Brutobedrag klant Netto bedrag klant (incl. btw) Korting
NLD Hfl. 6,776.41 Hfl. 10,427.96 Hfl. 3,651.55 65%
Euro Eur. 3,075.00 Eur. 4,732.00 Eur. 1,657.00 65%

[/edit] 1463 zonder instalatie btw [edit]

ben van het zwaarste paket + instalatie uit gegaan
dat is een 600W set die op een schuin dak geplaats wordt

De hoogte van de EnergiePremie is voor zonnepanelen Eur 3,50 per Wattpeak. De premie geldt alleen voor netgekoppelde panelen die geplaatst worden op een woning met een permanente woonbestemming.

hierme kun je dus zelf ook uitrekenen wat je terug krijgt 600X3.5 :+

• ColdFusion
Op zondag 14 april 2002 22:38 schreef ShinTsu het volgende:
Heb meer gevonden!

Nuon levert zoon 65% korting melt deze site http://www.beldezon.nl/

Totaal Overzicht Subsidiebedrag Brutobedrag klant Netto bedrag klant (incl. btw) Korting
NLD Hfl. 6,776.41 Hfl. 10,427.96 Hfl. 3,651.55 65%
Euro Eur. 3,075.00 Eur. 4,732.00 Eur. 1,657.00 65%

[/edit] 1463 zonder instalatie btw [edit]

ben van het zwaarste paket + instalatie uit gegaan
dat is een 600W set die op een schuin dak geplaats wordt

De hoogte van de EnergiePremie is voor zonnepanelen Eur 3,50 per Wattpeak. De premie geldt alleen voor netgekoppelde panelen die geplaatst worden op een woning met een permanente woonbestemming.

hierme kun je dus zelf ook uitrekenen wat je terug krijgt 600X3.5 :+
Leuke link :) die kon ik nog niet. Maar het systeem dat ze leveren is overigens niet echt het mooiste (voor een pannendak iig). Er zijn veel subtielere oplossingen. Dit systeem is gewoon pv-panelen boven op je dakpannen plakken bij wijze van. Maar bv in het geval van een studentenflat met een platdak en dan bv 4 hoog zie je er toch niets van. (En dan is het bovendien weer een ander systeem).

• MarcyDarcy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-05 11:28
Op zondag 14 april 2002 22:37 schreef ColdFusion het volgende:

[..]

Wel s naar mn info gekeken? ;) * ColdFusion studeert bouwkunde dus weet er wel het een en ander van af.
* MarcyDarcy voelt zich nu echt een malloot :(

Verwijderd

nah zo iets kan ik wel aan de achterkant van me huis plaatsen daar heb ik een dakterrasje waar ik vrijwel nooit gebruik van maak en daar komt echt wel goed het zonnetje op hoor! zomers wil je echt niet lopen zonne daarzo want dan ben je net een eitje in een pan >:) mischien kan ik me pa wel overhalen om zulks te plaatsen O+
% is het percentage van de energie die erop komt dat wordt omgezet in bruikbare energie.
Het paneel wat het meeste opbrengt (die mij bij staat) is er 1 van bpsolar. Die brengt 170Wp op. (Paneel is 1580x783mm)
Woops zag je mssg niet staan :+ anywayz hoe duur heeft dat plaatje gekost of heb jij mischien een leuk sitje waar je die plaatjes kan halen ? :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 14 april 2002 22:58 schreef MarcyDarcy het volgende:

[..]

* MarcyDarcy voelt zich nu echt een malloot :(
/me denkt dat MarcyDarcy zich geen zorgen hoeft te maken, want ik ben ook geen expert :)

Verwijderd

Ik denk aangezien we de dutch power cows zijn we beter iets dichter bij huis moeten zoeken ik heb ooit iets gelezen over iemand die stroom uit mest kon verwekken.

hier staat een stukje over groene/bruine strond euh ik bedoel stroom en ook hier is meer info te vindenwil je er nog meer over wetn moet je even hier.

Ach de gemiddelde pc zal iets van 50 á 100 euro aan stroom verbruiken 24/365,25 dat dan maal 6.000 is toch 455.000 wat de energie maadschappijen aan ons verdienen. dus ik denk dat we best wel gesponsort mogen worden. zou wel leuk klinken DPC sponsord by [vul hier je lokale energie maatschappij in].

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 15 april 2002 14:36 schreef Fritzz het volgende:
Ik denk aangezien we de dutch power cows zijn we beter iets dichter bij huis moeten zoeken ik heb ooit iets gelezen over iemand die stroom uit mest kon verwekken.

~Glorfindel Snip~

dus ik denk dat we best wel gesponsort mogen worden. zou wel leuk klinken DPC sponsord by [vul hier je lokale energie maatschappij in].
Oke, laten we deze discussie dan nog even los houden van de mogelijk vorm van groene energie-opwekking...

Maar ik ben het zeker eens met het tweede deel.. groen en gesponsord is dus het idee..hmm..

Maar wat is het 'voordeel' voor de energie-maatschappijen?? Waarom / om welke reden zouden zij willen meewerken?

Hmmmm..

• _Gekkie_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-03 18:27

_Gekkie_

And the cow said: Helloooooow?

Maar wat is het 'voordeel' voor de energie-maatschappijen?? Waarom / om welke reden zouden zij willen meewerken?
NUON bijvoorbeeld pretendeert dé grote groene stroom leverancier van nederland te worden PLUS het feit dat de energie markt helemaal open gaat, wil iedere energie provider wel een naampje maken als milieu vriendelijke leverancier... toch?

Gekkie is a proud member of TheBenny!

Verwijderd

wat hun voordeel is?

reclame! DPC eating Green grass ! sponsored by [whatever] :+ als we dan ook van die groene }:O case badges op de sponsored kastjes plaatsen enzo :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Oke oke...

Dus het basis idee is eigenlijk om te kijken of we een soort sponsoring kunnen krijgen op een 'bulk partij' groene energie...(misschien zelfs voor de T.net servers zelf :P)

Maar als we hiermee in principe de verschillende delen des lands willen bereiken dan zal dit waarschijnlijk wel iets moeten worden met meerdere energieleveranciers..

Nu ben ik niet helemaal bekend met het 'management van Tweakers & DPC' behalve dat ik de naam Femme steeds maar weer tegenkom ;)

Hoe ehmm... dit 'van boven af' en naar 'boven toe' eens besproken c.q. onder de aandacht gebracht worden?

:?

Verwijderd

Topicstarter
Iemand? :?

• MeneerKrab
Ik zal er wel overheen hebben gekeken maar hoeveel KwH trek een pc met een continue belasting van 300W?

Dan pas weet ik of ik zo'n zonne ding ga aanschaffen want de kosten rijzen onderhand de pan uit :(

• gp500
  • Niet online
0,3kw/h logisch toch

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 16 april 2002 18:12 schreef PowerCow het volgende:
Dan pas weet ik of ik zo'n zonne ding ga aanschaffen want de kosten rijzen onderhand de pan uit :(
Maar het zou hierbij toch leuk zijn als we een soort kwantum korting konden krijgen..

Maar waar begint men hier met zo'n voorstel? :?

• Witlof
Ik stel voor dat ik hem eerst een jaar op proef krijg :+ ;)

Ik denk niet dat dit ooit echt van de grond komt maar het is altijd het proberen waard :)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 16 april 2002 19:49 schreef Witlof het volgende:
Ik denk niet dat dit ooit echt van de grond komt maar het is altijd het proberen waard :)
Dat mag dan eerlijk gezegd dan wel zo zijn, maar voor mijn gevoel moest ik dit gewoon proberen.. :P

Als het nu niet iets wordt, wie weet op een later moment wel..en dan kan me terugkijken naar deze thread en zeggen 'laten we het nu dan doen' ;) :)

• Witlof
Idd, ik zeg ook niet dat het een verkeerd plan is maar denk alleen niet dat het uiteindelijk gerealiseerd wordt in een korte tijd maar als het in een later stadium wel gebeurd ben jij de aanstichter ervan :)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 16 april 2002 20:15 schreef Witlof het volgende:
Idd, ik zeg ook niet dat het een verkeerd plan is maar denk alleen niet dat het uiteindelijk gerealiseerd wordt in een korte tijd maar als het in een later stadium wel gebeurd ben jij de aanstichter ervan :)
Ik denk ook dat het niet iets is wat binnen korte termijn gedaan kan worden..

En euh..aanstichter klinkt haast als of het een misdaad is ;)

Misschien is dat het ook wel zo aangezien ik geen DPC lid ben ( :D ) en zelfs de enige echte oprichter (aanstichter ;)) ben van DSL Reports Team Ecology >:) :P

Je zou dus kunnen stellen dat ik wat heb met 'groen' de laatste tijd...en dan kan ik zoiets als dit beter in ons eigen landje proberen te starten en niet in Amerika :)

Verwijderd

Op dinsdag 16 april 2002 20:25 schreef Glorfindel het volgende:
Misschien is dat het ook wel zo aangezien ik geen DPC lid ben ( :D ) en zelfs de enige echte oprichter (aanstichter ;)) ben van DSL Reports Team Ecology >:) :P
Ok, geen DPC lid zijn is erg. Heel erg. Maar dan nog bij de concurrentie zitten ?? Verrader !! Zoek je groene stroom zelf !! :P :+

Ff serieus nu : geen slecht idee, maar ik heb m'n twijfels bij de haalbaarheid, want een windturbine kost vele tienduizenden euro's hoor, zelfs voor een kleintje...
En nothing personal, maar ik zie niet meteen de gemiddelde DPC'er een paar duizend euro bijleggen...
en al zeker niet als een DSL'er erom vraagt :P :+

Verwijderd

Hier nog zo'n verrader op het verkeerde forum (dit keer van Seti@NL en oprichter van Seti@NL ECO, ik zie de DPC'er al denken: aargh waar moet het heen op dit forum :P).

Ik wil alleen ff zeggen dat ik het een goed plan vind, en ik ben benieuwd wat er van terecht kom. Ben misschien wel bereid (ligt aan $) om tzt ook een DPC-paneeltje aan te schaffen :)

In elk geval suc6 ermee, ik ga het draadje volgen.

• MarcyDarcy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-05 11:28
hup weg jullie...wegwezen en blijf weg ;)

Verwijderd

heb de andere bewoners ook wel laten intreseren voor zoon zonnepaneele parkje op het dak :) ben benieuwd wat er uit gaat komen :+

Verwijderd

Topicstarter
Goed, nu we geen geheimen meer hebben ;)
(Jullie hadden gewoon moeten zorgen dat ik jullie eerder dan DSLR had gevonden >:) ;))

We moeten eigenlijk zien of we een deal kunnen maken met een of meerdere energiebedrijven...

Maar hoe doen we dat 'als DPC' c.q. samen als een groep om te zien of er uberhaupt iets mogelijk is?

Of misschien een deal met een bestaande windmolen cooperatie? Die hebben vaak een eenmalig bedrag + jaarlijkse bijdrage, maar ik weet niet precies hoeveel stroom je daar voor terug krijgt... anderzijds is het natuurlijk wel een enorme kans voor zo'n cooperatie om wat extra leden te werven 8-)
(edit: zie 1e post van deze thread)

Hoe denken jullie over deze opties en over de mogelijk aanpak?

Verwijderd

Gewoon bij aantoning van een pic met een DPC badge op je pc krijg je 20% korting op groene energy }:O en quantum korting als er een clustertje bij elkaar staat waarme je TM 45% korting kan krijgen of zow :Y)

Verwijderd

Topicstarter
[even voor het shock-effect]

Tijdens mijn studie volg ik een vak waarin we leren om dingen (voornamelijk processen) te verbeteren.

Een manier om mensen tot verandering aan te zetten is het creeeren van een zogenaamde 'crisis' (:D))

Dus als we niet veranderen dan gaat het goed mis!

http://www.cnn.com/2002/TECH/science/04/17/climate.change/index.html

[/even voor het shock-effect]

Goed, aangezien we een manier willen vinden om groene energie goedkoper c.q. aantrekkerlijker te maken voor DPC moeten er denk ik een paar mailtjes de deur uit.

Nu is de vraag: is er een persoon bij DPC die het centrale aanspreekpunt is voor dit soort zaken??

Of moet ik maar eens gaan mailen met bijv. Femme??

:)

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Nope, we zijn een groep mensen die samenwerkt zonder echte leiding.
Natuurlijk zijn er wel diverse aanspreekpunten (crew@dutchpowercows.org) etc.
Had United Consumers niet redelijk voordelig groene energie? (heb zelf groene energie van Nuon)
Pagina: 1