[Q3] GLW_StartOpenGL()....

Pagina: 1
Acties:

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Alleer eerst, ik heb gezocht!!! :)
Dit ligt aan dat ik niet de juiste drivers hebt van opengl. Dat weet ik dus.

Maar OpenGL is toch iets wat in je video kaart zit? Ik wil Q3 dus spelen op een oude bak, met een oude videokaart (Diamand Speedstar A50 8MB).

Nou vraag ik me af, kan ik daar wel iets met opengl mee doen?
Ik meende dat als je zo'n oude (2d) kaart had dat je het moest doen met directX. Of kan ik wel gewoon opengl instaleren?

Is er iemand die me meer informatie hierover kan verschaffen / de oplossing kan aandragen waardoor ik wel Q3 kan spelen op die oude bak?

...

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-01 15:38
Ehh het is heel onduidelijk... wat wil je nu precies? Als je Quake 3 wil spelen, probeer je dat toch gewoon?

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:22

Rival24

I'll Be Back

Als je videokaart geen opengl ondersteunt kun je dus geen opengl spellekes spelen... (zo moeilijk lijkt me dat niet)

Je kunt ook glsetup proberen (op de q3cd)

edit:

kijk hier maar eens... dan zie je welke rukchip er op die kaart zit http://lhd.datapower.com/db/dispproduct.php3?DISP?175

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:58
OpenGL is idd iets wat dor je videokaart moet worden ondersteund, net zoals direct3d...
het verschil is dat D3D in DirectX zit, en OpenGL ingebakken in je videokaart drivers :) . Direct3D en OpenGL zijn verschillende API's, dus ze hebben weinig met elkaar te maken, behalve dan dat ze allebij spelversnellers zijn :) .

Steam

Verwijderd

Op zondag 14 april 2002 14:12 schreef rival24 het volgende:
Als je videokaart geen opengl ondersteunt kun je dus geen opengl spellekes spelen... (zo moeilijk lijkt me dat niet)
offtopic:
Onder linux kun je zonder 3D-versnelling het wel starten. Spelen blijft dan wel moeilijk met 1 frame per 3 seconden ofzo, maar het is dus mogelijk