Toon posts:

leest de floppy niet (foutmelding)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

de computer leest de floppy niet wel in de bios en ook bij deze computer maar als je op "floppy A:" klikt dan zegt ie kan niet lezen en in het begin krijg ik melding :

APPLICATION ERROR
Exception ESockError in module MSREXE.EXE at 00057c5D.10038.socket operation on non-socket.

ik heb ook 3 andere floppy schijven gewisseld ook de flatcable maar ik krijg het zelfde probleem en melding

wat moet ik doen????? :(

Verwijderd

Welke versie van windows heb je? Probeer dat process anders met de taskmanager een keer af te sluiten. Anders installeer je windows ff opnieuw. Heel onwaarschijnlijk is je floppy controller kapot als je moederbord het ondersteunt heb je voor een paar centen een nieuwe

• chaozz
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-07 12:04
ik weet niet welke windows je hebt, maar als je windows9.x hebt, moet je bij het opstarten even F8 indrukken. er verschijnt een menu. klik op Shift+F5. je zit nu in plain vanilla dos. type daar:
A:
dir

als hij het nu wel doet, dan weet je dat het aan windows ligt. opnieuw installeren lijkt me dan een zinvolle oplossing :)
dubbelpost, dus ook dubbel antwoord :9

chaozz.nl | RetroGameCouch

Verwijderd

Topicstarter
is best een oude computer 100mhz en met windows 98

Verwijderd

Topicstarter
ja als ik a: doe dan krij ik het volgende :

het huidige station is niet geldig meer .>A:

hij draait op win98 wat moet ik nu doen dan???

• chaozz
dit is dus duidelijk een hardware probleem. blijft het lichtje van je a-drive branden als je je pc aanzet? dan zit, hoe stom dat ook klinkt, waarschijnlijk je kabel verkeerd om. ook al kan je kabel er maar op 1 manier in, toch zit hij er verkeerd om in. dus snij dat uitstekende stukje van je connector (van de kabel) af, en probeer het andersom.

als je a-drive het eerst wel heeft gedaan, dan hoeft bovenstaande natuurlijk niet.. dan is er iets mis met de hardware (omdat ie het in plain dos ook niet doet)

trouwens, staat ie wel als een 1.44mb drive in je bios? en zit ie wel NA de twist aan diskette kabel? haal je kabel er maar eens uit, dan weet je welke 'twist' ik bedoel

Verwijderd

ALS het lichtje van het diskettestation blijft branden, zit gewoon de stekker er verkeerd in en zou ik maar NIET in de kabel gaan zitten snijden, maar gewoon de stekker omdraaien! Ik neem tenminste aan, dat je gewoon een door de fabriek gemonteerde flatcable gebruikt.

Verwijderd

Nee geen hardware probleem ander probleempje. :?
Maar ook ik kan er naast zitten. :'(
"Voor de zekerheid zal ik maar alvast me |:( rammen.
Trojan.MSREXE
Detected as:
Trojan.MSREXE
Aliases:
None
Characteristics:
Triggered, Wild
This Trojan Horse copies itself as \Windows\MSREXE.EXE, adds msrexe.exe to the "shell=" line in \windows\system.ini. You should delete the word msrexe.exe from this line.
Goed lezen en wie weet is het opgelost :+
Maar het kan ook gewoon zijn dat je fdd gewoon is overleden.
Is het goedkoopste onderdeel uit een pc maar we janken het meest als hij het niet doet. >:)
Erg is het niet lijkt mij.
Sterkte :)

• chaozz
Op zondag 14 april 2002 23:48 schreef AlienZombie het volgende:
ALS het lichtje van het diskettestation blijft branden, zit gewoon de stekker er verkeerd in en zou ik maar NIET in de kabel gaan zitten snijden, maar gewoon de stekker omdraaien! Ik neem tenminste aan, dat je gewoon een door de fabriek gemonteerde flatcable gebruikt.
lees dit:
gepost door: dion_b

Heel simpel: pak een stanley-mes en ga die connector te lijf
Het is in deze tijd van standaarden en maten te gek voor woorden, maar er is dus niet een standaard voor hoe die FDD kabel om moet zitten. De kabels zelf zijn altijd wel hetzelfde, maar soms zit de uitsparing op de mobo precies andersom vergeleken met de uitsparing op de FDD. En dan is het makkelijker de kabel te lijf te gaan dan de mobo/FDD te gaan bewerken.

Verwijderd

Topicstarter
jonges teneerste wil ik jullie bedanken voor de reacties en tentweede zouden jullie wat makkelijker uitleggen :) want ik vat het nog steeds niet oh en het licht blijft wel branden.
lijkt me heel sterk aan flatcable zou het niet aan de windows liggen???

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de stekker ook godse vaak omgedraait en alles nagelopen maar blijft zelfde gedoe :(
Pagina: 1