Waar te koop: ECS L7SOM

Pagina: 1
Acties:

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Topicstarter
M'n ma en ik willen m'n broertje graag een pc voor z'n verjaardag geven :) Het enigste wat ie erop speelt is een beetje GTA (2) en Red Alert (2), dus een echte superpc hoeft ie niet te hebben :o

Ik zat dus te denken aan een boardje met alles on-board.(Ik moet een beetje aan het budget denken :P)

Zelf ben ik uitermate te spreken over de SiS-chipsets. Ik zat dus te denken aan een ECS L7SOM. (SiS 740 chipset, LAN Realtek 10/100MBit, VGA SiS315, Sound AC'97 e.d. onboard) :9~

Hier wil ik dan een Duron 900-1000 opgooien met 256 MB DDR >:)

Alleen nu zag ik dit boardje niet in de pricewatch staan :(

Weet iemand een zaak die m kan leveren? Of een ander alternatief voor dit boardje? Het liefst met een SiS chipset!

webOS all the way!

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
http://www.tweakers.net/pricewatch/20221 is wel een goed alternatief imo :)

kijk maar naar de specs, en dan naar de prijs :Y) :)

• Hermanvh

Hermanvh

Topicstarter
Die heb ik ook :) Ik zou echter liever een boardje willen waar alles onboard zit :)

webOS all the way!

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 22:02

StratoFarmer

Anke :*

je zegt dat dat broertje geen superspellen hoeft te spelen, maar voor de zekerheid zou ik er toch maar een serieuze 3dkaart in zetten hoor....je weet hoe dat gaat!

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

• Hermanvh

Hermanvh

Topicstarter
Ok... LAN heeft ie niet nodig, dus ik zou ook voor een K7S6A kunnen gaan, omdat die net iets minder bugjes heeft :+

Welke videokaart raden jullie aan? ATi of Nvidia? En welk type?

webOS all the way!

Verwijderd

...en dan heb je de MSI K7N (?) 420 ook nog.
ook met LAN, VGA (geForce) en sound onboard.
Was duur, nu niet meer (dacht ik)

• Hermanvh

Hermanvh

Topicstarter
Op zondag 14 april 2002 14:16 schreef lompe_boer het volgende:
...en dan heb je de MSI K7N (?) 420 ook nog.
ook met LAN, VGA (geForce) en sound onboard.
Was duur, nu niet meer (dacht ik)
Ik heb het niet zo op Nvidia :( Als ik de Detonator drivers alleen al zie, dan heb ik liever geen Nvidia chipset op m'n mobo :) Plus dat die ook nog rond de €170 kost :(

webOS all the way!

• Hermanvh

Hermanvh

Topicstarter
Hmmz ik zag dat de PC Chips 841 LR wel te koop is in NL :) Kost €99,99 bij AAArde :) Die ga ik denk ik erin gooien :)

webOS all the way!

• lange
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 15:15

lange

Boom Boom?

die ecs k7s5a icm met dit videokaartje, als je die een beetje overklokt kan je daar prima mee q3 spelen (dus ook gta2 enz) en jah ik spreek uit ervaring :)

• Hermanvh

Hermanvh

Topicstarter
Ach hij mag het eerst proberen met de onboard video ;) Mocht dat niet lukken, dan mag ie zelf een ander kaartje kopen :)

edit:

Volgens deze review is ie ongeveer even snel als een GF 2 MX200. Dus dan zou het onzin zijn om een los AGP kaartje te kopen :)

K moet natuurlijk wel aan't budget denken :) Scheelt weer zo'n € 50,-

webOS all the way!

• lange
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 15:15

lange

Boom Boom?

:) jah das ook wel waar...ik was zelf alleen erg te spreken over het kaartje( ik verbaasde me erover dat q3@1024 nog op45 fps liep en dan is die prijs ook nie verkeerd).

/edit
ik lees net die link van je en dat sis apparaat red ook de 43fps@1024 op 32bit zelfs! das idd best een interessant ding.

• Hermanvh

Hermanvh

Topicstarter
Het gaat dan natuurlijk wel over de losse AGP-kaart, maar een chip die op het mobo is geintegreerd hoeft niet zoveel trager te zijn. En 800x600 is zat voor m'n broertje op z'n 15" :+

webOS all the way!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op zondag 14 april 2002 23:00 schreef Hermanvh het volgende:
Hmmz ik zag dat de PC Chips 841 LR wel te koop is in NL :) Kost €99,99 bij AAArde :) Die ga ik denk ik erin gooien :)
PC-Chips=ECS

ECS L7SOM=PC-Chips 841LR

Oftewel je hebt'm alsnog te pakken.

Ik heb ervaringen met de voorganger (K7SEM/M810LMR) die grotendeels positief waren. Go for it. Bovendien in een microATX kastje stoppen- ziet er mooi uit en anders kun je idd net zo goed een K7S5A met een of andere 2e hands 4MB kaartje geven.

Oslik blyat! Oslik!

• Hermanvh

Hermanvh

Topicstarter
Op maandag 15 april 2002 00:45 schreef dion_b het volgende:

[..]

PC-Chips=ECS

ECS L7SOM=PC-Chips 841LR

Oftewel je hebt'm alsnog te pakken.

Ik heb ervaringen met de voorganger (K7SEM/M810LMR) die grotendeels positief waren. Go for it. Bovendien in een microATX kastje stoppen- ziet er mooi uit en anders kun je idd net zo goed een K7S5A met een of andere 2e hands 4MB kaartje geven.
I know :) FF niet bij nagedacht dat PC Chips m wel zou kunnen leveren |:(

Ik ga m denk ik in een midi tower stoppen voor m :) Ik zie wel hoe die videokaart is. Wat is zo lees hier en daar is het geen verkeerd kaartje :) Dus het zal genoeg zijn voor m :)

webOS all the way!

Pagina: 1