Toon posts:

Hoe zie je of een proc. kapot is??

Pagina: 1
Acties:
  • 241 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Tja, beetje een leken vraag maar kan je zien of een CPU kapot is, ik ben bang dat ik mijn nieuwe duron gesloopt heb...

Verwijderd

Poeter aandoen, kijken of die het doet... Zo niet, dan alleen de proc. vervangen en nog een keer proberen... Lukt het dan wel, dan is ie kapot. Vergeet niet je BIOS eerst ff te resetten zodat alle instellingen weer op standaard staan.

Verwijderd

Topicstarter
Thanks, maar ehhh, ik heb geen 2de CPU. Ik heb wel een AMD-K6-450. Even kijken of die ook op mijn nieuwe moederboard kan...
Ik heb een Chaintech 7aja, volgend mij gaat dat dus niet.

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is: ik heb alles netjes in elkaar gezet, zet'm aan en hij geeft dus geen beeld. Je hoort de koeler en de HDD maar verder niks! Zou het dan toch de CPU zijn?

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-09 10:35
geef uns wat meer info..
Welk mammaplankje heb je erin liggen ed..

Need input!! :P

Pvouput live

• Xenomes
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 11:14
Wat je ook nog kan doen !!!

Dat is je cmos reseten dat is best makelijk .
ik weet niet of je dat al wel eens gedaan hebt maar ik zal het wel even uitlegen !!!

1 pak het boekje van je moederboord ...
2 zoek cmos cleanig of cmos reset ...
3 open je computer ...
4 ze je computer aan ...
5 verzet de jumper en de pc gaat meestal uit ...
6 zet de pc uit ... als hij niet uitgegaan is ...
7 zet de jumper weet terug ...
8 en zet de computer weer aan ...
9 als je geluk hebt doet hij het weer ...

sucses !!!!

GoGo

Verwijderd

Topicstarter
Thanks iedereen! Ik heb een duron 650 met een CT-7AJA. Een Viper II videokaart. Ik krijg dus geen opstart info, je hoort wel de HD aan de gang gaan maar je ziet dus niks.De bios heb ik al een keer gereset, dat hielp niet.

Verwijderd

Topicstarter
Kan je wel als de compu aanstaat gewoon de jumpers verzetten?

Verwijderd

Het zou ook aan je videokaart kunnen liggen.

Ik had ergens gelezen dat de Viper 2 niet overal compatibel mee is , dus doe eens een ander videokaartje erin, een pci kaart ofzo en probeer het dan opnieuw.

Misschien dat dat helpt :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal even kijken... ik weet niet of ik een video kaart nog heb.

Verwijderd

Ik had zelf ooit een K6-2 350/ASUS P5A, en die startte ook niet op... bleek dat gewoon de jumpers verkeerd stonden. Dan hoor je wel alles spinnen maar krijg je geen beeld. Nu denk ik dat jij alle jumpers al wel goed hebt staan, maar toch... check het nog ff.

Als de videokaart niet goed/defect is, hoor je (als het goed is) 1 lange/3 korte piepjes. Ik zou zeggen: probeer die Duron gewoon ff in bakkie van een maat/collega die ook een Socket A plank heeft. Dat geeft echt uitsluitsel of je CPU overleden is :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat dat idd de beste oplossing is. Belde even met eynstein, die begonnen dus meteen van dat die misschien wel kapot is gegaan (omdat ik de koeler er niet goed had op gedaan misschien?), hij ziet er verder perfect uit, ik denk (hoop!!) dat ie gewoon goed is. Ik ga even kijken of ik de onderdelen op een andere compu kan testen... bedankt.

Verwijderd

Check ook je knoppenplank.

Een msi kt7 wilde bij mij niet omdat de stekker er een beetje scheef inzat.

• maupie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-07 19:21
Misschien klinkt het stom, maar zit een fdd en je hdd kabel wel goed???
Geeft ie wel piepjes.

Elke manier van piepen heeft een betekenis.
Vraag me niet bij welke piep welke fout zit.
maar kijk maar eens.

Mooi is een woord van 3 letters .......AMD

Verwijderd

Topicstarter
Hij piept lange luide piepen - dus: pieeeeep...pieeeeep...pieeeeeep

Jaaaaaa, hij doet het al!!!!!!!!!!!!!!!!! Bedankt iedereen!!!

• Orac
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 10:50

Orac

Ik mis je papa.

Heel fijn voor je! Mogen we ook weten wat de oorzaak was? We zijn hier tenslotte om iets van elkaar te leren...
Pagina: 1