Toon posts:

PC doet 40% van de tijd niets...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik (een zogenaamde 'rookie') heb een probleempje met de PC die op dit moment voor mij staat.
Als ik windows 98 opstart en ik ga gewoon wat dingen doen als word 2000, TO, Iexplore6.0 etc. Begint mijn PC na ongeveer 30 minuten te haperen. Dit is duidelijk te merken aan het afspelen van MP3's en het bewegen van de muis. Hij hapert elke 10 seconden ongeveer 4 seconden. Dit is dus zo'n 40% van de tijd.

Ik vind dit een behoorlijk naar verschijnsel want ik wil gewoon dat deze PC het doet...

Oja, PC= PIII450, 384MB, GeForce 2MX-200, 8GB...

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Is dit niet toevallig als je net iets hebt gedaan? Ik denk eerlijk gezegd dat U-DMA niet aan staat, dan krijg je allemaal haperingen (teminste, bij mij dan :)).

Post even wat specs trouwens van je OS en mobo daar kunnen we ook wat mee :).

Verwijderd

Misschien is alles wel te zwaar voor je PC, ff in de task manager kijken hoeveel % cpu verschillende processes innemen, misschien heb je iets van een defragger ofzoiets aanstaan die nogal zwaar zijn voor je PC (vooral KaZaA doet soms vreemde dingen (10%) terwijl je helemaal nix doet)

Verwijderd

Op zondag 14 april 2002 12:47 schreef Thorry het volgende:
(vooral KaZaA doet soms vreemde dingen (10%) terwijl je helemaal nix doet)
gisteren iets over gehoord (lees de licencie voorwaarde's eens goed door) daarin staat dat jij bij het installeren van KaZaA (o.a.) je pc voor hun open zet voor distribution computing...

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op zondag 14 april 2002 12:57 schreef Vrieskerel het volgende:

[..]

gisteren iets over gehoord (lees de licencie voorwaarde's eens goed door) daarin staat dat jij bij het installeren van KaZaA (o.a.) je pc voor hun open zet voor distribution computing...
Ja dat klopt, maar dat daardoor je PC zo gaat 'schokken' enzo lijkt me sterk, ik denk eerder dat dat verborgen stukje software op zo'n lage prioriteit draait dat het alleenmaar de overgebleven CPU time gebruikt. Dit is trouwens dat artikel over KaZaa's distribution computing...

Verwijderd

Topicstarter
OS = win98: 4-10-1998
Mobo = SiS 5595 (Aldi PC 1999)

Oja, in de specs van mijn mobo staat dat hij DIMMs accepteert van 16MB t/m 128. Ik heb er 2x64 en 1x256 in zitten...

Maakt dat misschien wat uit?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 14 april 2002 12:57 schreef Vrieskerel het volgende:

[..]

Ehm. Ik heb op tweakers.net iets gelezen over KaZaa Lite 1.51 build 9... Zonder alle troep. Die heb ik dus ook maar direct gedownload (natuurlijk heb ik eerst Ad-Aware gedraaid)

Verwijderd

Topicstarter
Jamaar Dit is dan wel weer een 1aprilgrap... :D
Pagina: 1