Vervormd beeld op monitor

Pagina: 1
Acties:

• Ugchel
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een probleempje met m'n monitor. Ik zat lekker te computeren en ik hoorde wat tikjes in de systeem kast. De fans maken wel vaker vreemde geluiden dus ik vond het wel best. Dus ik zet de pc uit, en weer aan, en wat blijkt: het beeld is vervormd.

Boven is het heel breed,
Midden is het smal,
Onder is het heel breed.

Het helpt niet om breedte in te stellen, daar veranderd niets aan. Demagnetize helpt ook niet, staat geen magneet in de buurt ook: echt zo opeens. Ik heb nu de linkerkant weer 'recht' gekregen met het osd menu, maar rechts wil niet lukken. (En dan rest nog dat het beeld te breed is voor de monitor, niet in te stellen meer met osd of resolutie)

Weet iemand wat dit is, en of het te verhelpen is met wat er nu in/op zit. Of dat het verholpen wordt met een nieuwe videokaart ("God, let it not be te monitor itself " :'()

Misschien is dit al eens behandeld, maar ik heb geen tijd om alles door te zoeken, plus dat ik best wel met m'n handen in het haar zit...

A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke

Verwijderd

En als je je monitor aansluit op een andere pc?

Verwijderd

Stekker eruit, resestknop etc al geprobeerd :?

• ascona
  • Laatst online: 14-02-2022
ik ben bang dat die monitor het is
heb ik zelf ook gehad met een nieuwe
na nog geen week werd het beeld in het midden steeds smaller
ik hoop dat je nog garantie hebt
probeer anders er even een andere aan te hangen
suc6

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
zit de kabel van de monitor nog steeds stevig vast?

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

• Ugchel
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Topicstarter
Stroom eraf en alles geprobeerd... resetknop op een monitor ? :+

Stekkers, hm, heb ik wel nog eens goed aangedruk, ik zal nog wel eens doen. Maar, gaat een monitor op zo'n manier 'opeens' kapot dan ?

Zou het misschien ook aan de videokaart kunnen liggen ? Ik had nl. in bios wat overgeklokt, en toen was het eigenlijk... kan het daaraan liggen ?

• flat
  • Niet online
't lijkt me niet onlogisch

--Roy Goodman

Verwijderd

Op zondag 14 april 2002 12:29 schreef Jojk het volgende:
Stroom eraf en alles geprobeerd... resetknop op een monitor ? :+
Ja resetknop op een monitor, wat is hier raar aan :? Wat is het voor monitor eigenlijk ?

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op zondag 14 april 2002 12:32 schreef Courage het volgende:

[..]

Ja resetknop op een monitor, wat is hier raar aan :? Wat is het voor monitor eigenlijk ?
Resetknop..als de instellingen resetten oid :?

Anders snap ik het ook niet :X :P

Verwijderd

Op zondag 14 april 2002 12:34 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Inderdaad >:)

• Ugchel
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Topicstarter
Op zondag 14 april 2002 12:32 schreef Courage het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit een resetknop gezien op een monitor...

Maar ht is gewoon een plug & play monitor van Packard Bell (17") niets iets bijzonders dus

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op zondag 14 april 2002 12:35 schreef Jojk het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit een resetknop gezien op een monitor...

Maar ht is gewoon een plug & play monitor van Packard Bell (17") niets iets bijzonders dus
Heb je niet iets bij de instellingen (OSD) van 'reset all setings' of iets van 'terug naar fabrieks instellingen', want dat bedoelt hij dus zo ongeveer :)

• Ugchel
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Topicstarter
Op zondag 14 april 2002 12:34 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Ja, okee, wel eens zo'n instelling gezien ( ik denk soms een beetje rechtlijnig }:O)

mAAR (kut capslock) dat werkt dus ook niet :(

Verwijderd

Sorry, ben een beetje kort door de bocht maar dat is wat ik bedoel ja :)

• Ugchel
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Topicstarter
maar niemand die met zekerheid kan zeggen wat het is ?

Verwijderd

wat heb je geocd je videokaart of je mobo probeer het eens wat terug te klokken

• Ugchel
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Topicstarter
Op zondag 14 april 2002 13:08 schreef mrneo911nl het volgende:
wat heb je geocd je videokaart of je mobo probeer het eens wat terug te klokken
Ik had in bios wat dinges ingesteld, en heb al terug geklokt, maar kan het zijn dat door de hitte er iets mis is met vidkaart? (was amd duron 1000 @ 1100 dus dat zou toch niet al te veel probs mogen geven ?, standaard cooler)

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Je hebt dus zo'n hol beeld zeg maar, daar is als het goed is een instelling voor op je monitor, meestal wordt dat aangegeven door )( of ( ) zeg maar, gewoon ff je osd
doorkijken.

Op me broer zijn compaq monitor heet dat pincushion.

Owja, dat probleem kun je ook krijgen als je je refreshrate veranderd.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• Ugchel
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Topicstarter
Op zondag 14 april 2002 13:14 schreef bobo1on1 het volgende:
Je hebt dus zo'n hol beeld zeg maar, daar is als het goed is een instelling voor op je monitor, meestal wordt dat aangegeven door )( of ( ) zeg maar, gewoon ff je osd
doorkijken.

Op me broer zijn compaq monitor heet dat pincushion.

Owja, dat probleem kun je ook krijgen als je je refreshrate veranderd.
Dat is het ook niet. Alle refreshrates getest, niks anders. Windows opnieuw installen is ook geen optie, want de vervorming begint al bij het POST scherm....

Nieuwe videokaart kopen ?

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eh!

Zoals gezegd: Hang je monitor aan een andere pc, of als je een extra AGP kaartje hebt liggen, sluit die dan aan en kijk of je hetzelfde probleem hebt.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• flat
  • Niet online
mja voordat je er een koopt zou ik eerst even met een andere, geleende testen
blijft het probleem, ligt 't waaarschijnlijk aan je monitor
(zou je ook nog even kunnen testen door 'r een andere aan te hangen)

--Roy Goodman

• -Mous-
  • Laatst online: 08-08 22:10
Ik had dit ook met een Smile monitor, alleen bij mij werd het beeld zo smal dat ik het niet meer over het hele scherm kon verdelen. :(

Ik heb nu een Philips aangesloten en die werkt perfect. Het ligt dus bij mij aan de monitor. Ik denk dat dat bij jou ook het geval is.

Mijn monitor (Smile) werkt trouwens ook niet meer op andere PC's (naja hij werkt wel, maar met een heel smal beeld).

• Ugchel
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Topicstarter
Op zondag 14 april 2002 15:09 schreef Mous het volgende:
Ik had dit ook met een Smile monitor, alleen bij mij werd het beeld zo smal dat ik het niet meer over het hele scherm kon verdelen. :(

Ik heb nu een Philips aangesloten en die werkt perfect. Het ligt dus bij mij aan de monitor. Ik denk dat dat bij jou ook het geval is.

Mijn monitor (Smile) werkt trouwens ook niet meer op andere PC's (naja hij werkt wel, maar met een heel smal beeld).
Maar hoe kan dat dan komen ? Ik bedoel, deze monitor is twee jaar oud (nou ja, twee jaar en drie maanden) en dan vind ik het knap dat het ding al 'stuk' is.

Maar (Ik blijf hopen :)), is het mogelijk dat het de videokaart is, en zoja, hoe aannemelijk is dat?

Verwijderd

Ligt aan je monitor.
Je hebt een te hoge resolutie van je monitor opgegeven en dit heeft het genekt (als je monitor max 75Hz is en je gooit hem hoger).

Jammer, maar je kan je monitor maar eens wegdoen of laat hem repareren. Kosten = 2/3 van een nieuwe monitor.:7

• Ugchel
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Topicstarter
Op zondag 14 april 2002 17:32 schreef FaWakka het volgende:
Ligt aan je monitor.
Je hebt een te hoge resolutie van je monitor opgegeven en dit heeft het genekt (als je monitor max 75Hz is en je gooit hem hoger).

Jammer, maar je kan je monitor maar eens wegdoen of laat hem repareren. Kosten = 2/3 van een nieuwe monitor.:7
Ik had helemaal geen andere resolutie geprobeerd. maar ik ga nu ff kijken op andere compu

Zow : update

Ik heb nu al hoofdpijn van het kijken naar deze 14 of 15 " monitor. Het was inderdaad m'n monitor die opeens de geest heeft gegeven. Ik had er NIETS speciaals aan gedaan, dus ik vind het erg verwonderlijk.

Iemand een verklaring voor hoe dit kan ? Mooi kut, want ik heb net nieuw mobo moeten kopen door foute bios flash (geintje van 271 euro) en nu dit weer. Iemand die misschien weet of het zelf op te lossen is, of kan je dan beter een nieuwe kopen. Lekker: zondag, denk je dan :'(

Verwijderd

Op zondag 14 april 2002 17:32 schreef FaWakka het volgende:
Ligt aan je monitor.

Als de monitor pas 2 jaar oud is mag je toch zeker wel verwachten dat ook dit model wel is beveiligd tegen dit soort acties. De monitor hoort gewoon terug te springen. Bovendien ziet dat er heel anders uit, en had de topicstarter dit waarschijnlijk anders beschreven. :)

En ja, hoe het kan ? Tja shit happens, het gebeurt. ;)

Verwijderd

Als je geluid van je systeemkast (zal dan wel monitor zijn) hebt horen komen dan zal het wel over zijn met je monitor... maar ik denk wel dat zoiets te repareren is...

Verwijderd

ik heb dus gewoon presiez het zelfde naa het tweaken van me nieuwe set skwieeeee en breed beeld ook in dos :(
zijn er mensen met een oplossing tis een 19"

Verwijderd

nou ik heb dus gewoon maar een iiyama vison master pro 454
19" gekocht en ik moet zegguh der gaat een wereld voor me open :)
Pagina: 1