Toon posts:

[smoothwall] logs

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net smoothwall geinstalleerd en het werkt errug makkelijk, alleen heb ik een vraag die ik niet in de FAQ nog in smoothwall help zelf kon vinden. Ik zou graag willen weten wat het totaal aan data is dat is geupload en gedownload sinds de server draait. Ik kan dit nergens in de logs vinden. weet iemand waar en of dit ergens bij gehouden wordt?

Verwijderd

Kan je niet gewoon een data tellertje los instaleren op de server..? Lijkt mij wel zo makkelijk. Als je een goedproggie hebt kan je zelfs grafiekje van maken.

Verwijderd

Topicstarter
weet iemand zoiets als DUMETER maar dan voor linux?
of weet iemand waar de logs staan van smoothwall zodat ik er via ssh bij kan?

• Dionysus
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Via ssh:
ipacsum -t "today"
ipacsum -t "last week"
ipacsum -t "last month"

Dit heb ik ooit gevonden in de IpCop FAQ, maar aangezien IpCop en Smoothwall bijna hetzelfde zijn denk ik dat het ook bij Smoothwall zal werken.

• Solosmots
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 10:50
Very nice, het werkt :)

Verwijderd

Topicstarter
inderdaad, maar geeft hij nou het aantal mb weer of het aantal ip pakketjes?

• Solosmots
Echte MB's :)

• Dionysus
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Kijk voor de grap eens op de manpages ipacsum je zult daar nog veel meer grappige dingen vinden die je hiermee kan doen.
Zo kun je heel precies de logs van een bepaalde tijdsperiode ophalen, aangeven hoe je de getallen wilt laten weergeven en ook de welbekende grafiekjes maken.

• Royalpieter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-07 15:23
Allereerst echt super tof dit soort wist je dat jes!
Echter die link leidt volgens mij tot een linux bestand. Weet je ook zoiets wat onder win te openen is? :)

Fujitsu-Siemens @500mhz K6-II 128 mb 5 gig 12,1"TFT win XP | PII450 92 mb 98Se | P1 120 64 mb Smoothwall

• Solosmots
Hier werkt de site gewoon onder IE

Verwijderd

Ey, nice....

ff waarom ik deze topic naar boven schop. Een vraagje.. ik typ nu in: ipacsum -t "last year"

Was ik wel benieuwd naar :P
Bij last month staan er getallen als: 2600M en bij last year iets als 268 zonder eenheid, is dit dan gigabyte?! Of is dit iets anders, weet iemand dit?

Verwijderd

*Schop*

Niemand?

• Vaughn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 02-04 16:27

Vaughn