Stille Kast Heilige Kast

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

• PJKs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-08 16:56

PJKs

Young, Free and Single

Topicstarter
Dag dag...

Ben net terug van drie maanden vakantie, en wil nu eindelijk mijn nog op 600 MHz draaiende systeem eens gaan bijwerken. Maar ik lig er een beetje uit wat betreft de laatste ontwikkelingen, misschien kunnen jullie me een paar tips geven.

Ik wil een nieuw systeem bouwen dat in principe 24 uur per dag aanstaat in dezelfde kamer als waar ik slaap. Dus ik wil een zo stil mogelijke kast. Met een hele sloot harddisksruimte (160+ GB, liefst in RAID)

Ik wil met het systeem mijn videorecorder vervangen, ofwel: TV-tuner met PVR (MPEG-2 opname, timeshifting) via kabel of misschien vanaf de satelliet zodat de conversie wordt overgeslagen. Ik dacht aan een Creative Personal Cinema...
En kan ik de MPEG-2 files dan over het netwerk ook vanaf een andere computer op een TV-out afspelen?

Verder natuurlijk een beetje snellere processor dan wat ik nu heb... P4 of Athlon XP. Ik speel geen spellen. Het belangrijkste is dus een stille kast. EN omdat ik net op vakantie ben geweest, is het budget beperkt... Wat voor kasten zijn er op de markt?

PJK

ja, graag!

Verwijderd

Check http://www.comex-sales.com eens ...

daar hebbe ze "Magic Fleece" :) daar maak je alle kasten super still mee :9

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Zonder in een discussie over voor/tegen AMD/Intel te willen komen (Ik heb een Athlon gehad en nu een P4, ze voldeden/voldoen alletwee) De P4 is wat duurder, maar niet eens zoveel. Maar wel een stuk stiller omdat je veel minder hoeft te koelen. Dat scheelt je een enorm eind. Ik heb nu een P4 1600@2000 die nauwelijks boven de 40 C uitkomt met een veel stillere CPU fan en 2 case fans minder. Ik hoorde vroeger mijn disken niet, maar nu dus wel.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Over die 'stille' kast: [topic=466701/1/50]

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:48

Exirion

Gadgetfetisjist

Zie de topic hierboven.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Dit topic is gesloten.