Toon posts:

10 mbit sustained @ 5000 euro p/m - goede prijs?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 202 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
nou wil ik graag een paar websites en andere servers gaan draaien en ik wil graag een 10mbit verbinding met unlimited dataverkeer nou hoorde ik van iemand dat hij wel een bedrijf weet die het voor 2000euro per maand levert nou wou ik aan jullie vragen of dit een goedde prijs is.

de servers komen daar te staan in een gekoelde ruimte
ze worden bewaakt
brandbeveiliging
en stroom backup
dat zijn 2 servers voor elke server er bij kost het 80 euro.

thx

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Hmja, ligt eraan hoeveel dataverkeer er gaat komen, 10mbit is vrij zwakjes voor hosting lijkt me, en als je 20gig per maand doet bijvoorbeeld is het duur, als je gewoon continue er 10mbit uitpompt valt het wel mee. :)

Ligt er dus pcies aan wat je gaat doen, maar het lijkt me niet echt duur. :)

Verwijderd

Topicstarter
ja ik ben wel van plan de verbinding continu te moeten gebruiken. graag meer reacties

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:33

jep

Kun je ons vertellen waar het is? :) Het zal dan geen spam zijn lijkt me ;). We kunnen dan namelijk beter zeggen of 't een goede prijs is :).

• DWZ
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-11-2021

DWZ

als jij graag wat meer info geeft...

wat ga je ermee doen?
waarom unlimited dataverkeer nodig?
etc.

misschien zijn er andere oplossing voor wat jij wilt..

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 14 april 2002 11:28 schreef DWZ het volgende:
als jij graag wat meer info geeft...

wat ga je ermee doen?
waarom unlimited dataverkeer nodig?
etc.

misschien zijn er andere oplossing voor wat jij wilt..
ik wil druk bezochte sites erop gaan hosten en nog een paar game servers genoeg idee'n om die verbinding volledig te gaan gebruiken. dus eigenlijk is deze prijs goed voor mensen die 10mbit willen en echt unlimited dataverkeer? ik wil dus weten of dit een goedde prijs is(2000euro) voor het gene wat ik 1e post al zei:

de servers komen daar te staan in een gekoelde ruimte
ze worden bewaakt
brandbeveiliging
en stroom backup
dat zijn 2 servers voor elke server er bij kost het 80 euro.

bedankt!

• DWZ
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-11-2021

DWZ

dus je gaat er geld mee terug verdienen?

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:46

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Als je gewoon 10 mbit sustained krijgt en mag hebben dan is het volgens mij best een aardige prijs.

Ben eigenlijk wel benieuwd waar dat is ;).

Verwijderd

Topicstarter
ja dat was de bedoeling.
maar graag ff ontopic ook al zou ik er geen geld mee verdienen wil ik wel weten of dit een goedde prijs is want ik ga natuurlijk niet te veel betalen.

het is dus 10mbit waar alleeen mijn servers aan zitten dus ik hoef geen bandbreedte ofzo te delen met andere en ik heb unlimited dataverkeer.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 14 april 2002 11:55 schreef IceStorm het volgende:
Als je gewoon 10 mbit sustained krijgt en mag hebben dan is het volgens mij best een aardige prijs.

Ben eigenlijk wel benieuwd waar dat is ;).
wat bedoel je met sustained ?

Verwijderd

Kun je beter een kamer op de campus in Enschede huren voor 350 gulden pm.
Daar heb je een 100 Mbit connection :)

• jep

jep

Op zondag 14 april 2002 12:01 schreef tomazzz het volgende:

[..]

wat bedoel je met sustained ?
Continu :)

Een ams-ix touw kan natuurlijk ook, maar dat is een beetje veel administratief gezeik ;). Zeg nou eens waar ze het je bieden :). Dan kunnen we een beetje kijken of 't wat is natuurlijk.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op zondag 14 april 2002 12:14 schreef Toverstaf het volgende:
Kun je beter een kamer op de campus in Enschede huren voor 350 gulden pm.
Daar heb je een 100 Mbit connection :)
Maar dan ben je ook wel even ruim het dubbele geld kwijt he.. Je kunt altijd wel beter doen, maar dat vroeg hij dacht ik niet..

Maar om antwoord te geven: Het is een aantrekkelijke prijs, wel goed dus. :)

🌞🍃

Verwijderd

Is niet duur :)

Verwijderd

Topicstarter
erg bedankt voor de reacties die jullie al hebben gegeven
graag nog meer !

• jep

jep

Zeg eerst eens waar je 't in gedachten hebt :) je maakt ons nieuwsgierig.

Verwijderd

Topicstarter
zoals ik al zei ik ga een paar servers hosten en wat gameservers en ftp servers meer info kan ik nog niet geven

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:55

Crazy D

I think we should take a look.

Zijn het je eigen machines die je daar neer moet zetten, of is het een soort lease/afbetalingsconstructie?
Ik heb wat rond zitten kijken voor m'n werk, en de prijzen varieeren van een paar honderd tot een paar duizend € per maand, afhankelijk van wie de eigenaar is van de server, service level (zowel qua hardware als qua software), etc.

Exact expert nodig?

• dirkie
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

dirkie

THE WORLD !!!!

Voor onbeperkte trafic is het opzich niet duur... Maar hoeveel ruimte krijg je voor die 2000 euro ?? Als je maar 2U krijgt (2 servers = 2U ???) is het natuurlijk wel weer duur..

Daarnaast moet je natuurlijk dan ook wel flinke trafic genereren, want als je maar 10 gb per maand haalt zijn er wel goedkopere alternatieven...

Eat my shorts !

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 14 april 2002 13:07 schreef dieFX het volgende:
Voor onbeperkte trafic is het opzich niet duur... Maar hoeveel ruimte krijg je voor die 2000 euro ?? Als je maar 2U krijgt (2 servers = 2U ???) is het natuurlijk wel weer duur..

Daarnaast moet je natuurlijk dan ook wel flinke trafic genereren, want als je maar 10 gb per maand haalt zijn er wel goedkopere alternatieven...
ja je krijgt dus standaard 2 servers die je daar kan neerzetten en voor meerdere servers betaal je 80 euro per server meer.
en ik zet me eigen servers daar neer dus niet leasen ofzo.

reacties welkom

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:43
Op zondag 14 april 2002 13:25 schreef tomazzz het volgende:

[..]

ja je krijgt dus standaard 2 servers die je daar kan neerzetten en voor meerdere servers betaal je 80 euro per server meer.
en ik zet me eigen servers daar neer dus niet leasen ofzo.

reacties welkom
Maar WAT voor servers? 1U of 4U? Dat scheelt nogal ff....
en verder,,, welke peerings heeft die provider?
Als ze bv 10Mbit aanbieden, maar maar 1Mbit naar AMS-IX hebben liggen (en de rest naar andere) vraag ik me af of het voor jouw wel zinvol is..

maw: meer info.. Servermaten, colo info, eigen ip's? peerings?

Dan begint het pas op iets te lijken waar een zinnig antwoord voor geven is.

En zoals genoemd... 10Mbit, ECHT onbeperkt? of onbeperkt als bij zoveel, gewoon met een limiet?

Oh, en die colo... ook lekker duidelijk, kan gewoon een schuurtje van iemand zijn..
bewaakt -> een hondje erbij
Brandbeveliging? -> gamma rookmelder

Of praten we hier over een fatsoenlijke colo, met alles redunant uitgevoerd? (ala Telecity, Globalswitch, Nikef e.d.)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 14 april 2002 13:46 schreef DJSmiley het volgende:

[..]

Maar WAT voor servers? 1U of 4U? Dat scheelt nogal ff....
en verder,,, welke peerings heeft die provider?
Als ze bv 10Mbit aanbieden, maar maar 1Mbit naar AMS-IX hebben liggen (en de rest naar andere) vraag ik me af of het voor jouw wel zinvol is..

maw: meer info.. Servermaten, colo info, eigen ip's? peerings?

Dan begint het pas op iets te lijken waar een zinnig antwoord voor geven is.

En zoals genoemd... 10Mbit, ECHT onbeperkt? of onbeperkt als bij zoveel, gewoon met een limiet?

Oh, en die colo... ook lekker duidelijk, kan gewoon een schuurtje van iemand zijn..
bewaakt -> een hondje erbij
Brandbeveliging? -> gamma rookmelder

Of praten we hier over een fatsoenlijke colo, met alles redunant uitgevoerd? (ala Telecity, Globalswitch, Nikef e.d.)
het zijn normale servers en ze worden aangesloten op een 100mbit verbinding het host bedrijf die dit mij aanbied kan ook maar 10 klanten nemen omdat het dus echt unlimited bandbreedte is en omdat het door niemand anders mag gebruikt worden dan ik. (of degene die die verbinding huurt)
ik weet nog niet precies hoe het met eigen ip's is maar dat zit volgesn mij wel goed. en colo zit ook goed want ze huren er een ruimte voor er zit airco in voor de servers te coolen het is dus geen schuurtje hehe. brandbeveiliging is sproei-installatie wel prof dus nog een x mijn vraag is 2000 euro een goedde prijs voor dit?

Verwijderd

lol, dit is weer de tomazzz die al 3x via zijn buurman een 155mbit lijn kon krijgen voor warez hosting enzo :)

[topic=359328/1/25]

• dirkie
  • Niet online

dirkie

THE WORLD !!!!

Toch is wel handig om te weten wat voor peering overeenkomsten er zijn.... En hoeveel hops zijn er tot aan de backbone ??

En of een spoei installatie de juiste brand beveiliging in een server ruimte is :?

Eat my shorts !

Verwijderd

Topicstarter
ja owww toen had ik grote fantasy'en dus laat het verleden ff rusten en blijf ff ontopic plz.
kwil geen warez gaan hosten ofzo hoor hahaah ik weet dat ik vorig jaar en tijdje geleden paar keer iets over heb gevraagd maar daar hebben we het nu niet over.

dus graag ontopic blijven !

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 14 april 2002 14:44 schreef dieFX het volgende:
Toch is wel handig om te weten wat voor peering overeenkomsten er zijn.... En hoeveel hops zijn er tot aan de backbone ??

En of een spoei installatie de juiste brand beveiliging in een server ruimte is :?
wat voor brandbeveiliging raad je aan om te nemen als ik vragen mag?

• MikevanEngelen
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 01-05 19:11
we gaan met zijn alle lekker poeder blussen, kan je alle apparatuur weg gooien...

Schuim ach jah...
Dus schuim of sprinkler... Lijkt me duidelijk...

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 14 april 2002 14:55 schreef MikevanEngelen het volgende:
we gaan met zijn alle lekker poeder blussen, kan je alle apparatuur weg gooien...

Schuim ach jah...
ok dat zit daar wel goed volgens mij ik noemde het sproei instalatie maar sprinkler is het.
het pand is ook met video bewaakt.

dus graag meer reply's wat jullie van de prijs vinden

• jadjong
  • Niet online
Op zondag 14 april 2002 15:00 schreef tomazzz het volgende:

[..]

ok dat zit daar wel goed volgens mij ik noemde het sproei instalatie maar sprinkler is het.
het pand is ook met video bewaakt.

dus graag meer reply's wat jullie van de prijs vinden
spinkler is ook sproei-installatie, je moet juis zorgen dat je ze blussen met een speciaal gas.

• dirkie
  • Niet online

dirkie

THE WORLD !!!!

Op zondag 14 april 2002 14:55 schreef MikevanEngelen het volgende:

Schuim ach jah...
Nee water (sprinkler), daar kan je hardware wel goed tegen |:(

Eat my shorts !

• dirkie
  • Niet online

dirkie

THE WORLD !!!!

Naja, terug ontopic..
2000 euro per maand voor 2 servers lijkt me erg veel geld, en ik vraag me af of je dat terug kan verdienden met het hosten van wat sites, en wat gameservers...

En dat onbeperkte trafic -> heb je dat wel nodig ??? Bij andere hosters heb je dan misschien wel een datalimiet, en moet je betalen per gb als je d'r over heen gaat, maar je kan best wel wat gb's over dat datalimiet gaan voordat je aan de 2000 euro zit...

Eat my shorts !

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 14 april 2002 15:27 schreef dieFX het volgende:
Naja, terug ontopic..
2000 euro per maand voor 2 servers lijkt me erg veel geld, en ik vraag me af of je dat terug kan verdienden met het hosten van wat sites, en wat gameservers...

En dat onbeperkte trafic -> heb je dat wel nodig ??? Bij andere hosters heb je dan misschien wel een datalimiet, en moet je betalen per gb als je d'r over heen gaat, maar je kan best wel wat gb's over dat datalimiet gaan voordat je aan de 2000 euro zit...
ja ik heb echt onbeperkte traffic nodig. en het gaat niet zozeer of ik met sites en gameservers het terug kan verdienen het gaat er alleen om of de prijs van de verbinding goed is dat ik niet te veel betaal. de gene van wie ik hoorde over dat bedrijf zegt dat ze wel prof over komen dus hebben jullie misschien nog wat tips waar ik op moet letten ?
en wat vinden jullie bijv wat ik voor die 2000 euro wel mag verwachten van dat bedrijf?

dingen zoals airco en beveiliging

• IceStorm

IceStorm

Een beetje plek is bij brand binnen een paar seconden ontdaan van zuurstof (wordt weggezogen/vervangen door ander niet brandbaar gas). En zonder zuurstof geen vuur.

Uiteraard moet je wat meer info hebben want hoe langer ik er over nadenk, 2000 euro voor 10 mbit sustained is echt weinig.

Verwijderd

Topicstarter
icestorm wat betaal je anders voor zo'n sustained 10mbit verbinding ?

en ik ga nog even voor wat meer info zoeken.
als ik er meer van weet post ik ook in dit topic welk bedrijf het is en wat ze allemaal hebben.

ook hoor ik graag van jullie waar zo'n bedrijf aan moet voldoen

iedereen bedankt alvast

• dirkie
  • Niet online

dirkie

THE WORLD !!!!

Nogmaals: het is ook erg handig/belangrijk om te weten wat voor peering overeenkomsten ze hebben, en hoeveel hops ze van de backbone zitten..

Vooral bij het hosten van gameserver is dit belangrijk, want als deze punten niet goed geregeld zijn zal dit resulteren in een hoge ping..

Eat my shorts !

Verwijderd

Topicstarter
ok daar zal ik op letten nog meer tips ?

• killah
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-05 23:23
Succes met je 10 Mbit. Denk er om clanservers zijn bandbreedte intensief 4 volle games trekken al 8 Mbit als je standaard instellingen gebruikt tenminste. Of je moet net als de meeste clanserver verhuurders de bandbreedte knijpen wat weer choke levert.
Su6

Verwijderd

Topicstarter
offtopic
killah volgens mij heb je daar niet helemaal gelijk in bijv een cs server draait ookk wel op 2mbit hoor.
offtopic

maar bedankt

• likkepot
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-12-2024

likkepot

Ghehe ghe heehe!

Niet doen !

Het aanbod is mooi maar...
Die kerel heeft dus 100 Mbit. Dit wil hij verdelen onder 10 servers juist ? Dadelijk dok jij ff je 2000 ballen, heb je een maandje hosting, is het bedrijf 'failiet'.
Het is een risico met hosting.
Ik ben zelf ook in de aap gelogeert. Ik heb een webhost gekocht bij linkgidshosting.nl Ik zweer je, ik had nog nooit zo'n goede prijzen gezien. Vervolgens liggen ze (geen grapje) een paar uur per dag plat. Duurt niet meer lang en dan gaan ze hier aan kapot. Zit je mooi met de gebakken bananen en je 2jaarig contract...
Je kan echt beter bij een provider ofzo een verbinding kopen. (XS4ALL)

Dus, ik zeg; niet doen

nikszolekkeralss.exe

Verwijderd

Topicstarter
hij wil het verdelen over 10 klanten maar volgens mij zit het wel goed met uptime enz maar ik zou er naar vragen in iedergeval thx for tip

• IceStorm

IceStorm

Op zondag 14 april 2002 15:45 schreef tomazzz het volgende:
icestorm wat betaal je anders voor zo'n sustained 10mbit verbinding ?
Ik weet het niet zeker maar naar mijn idee vaak al gauw het dubbele.
Op zondag 14 april 2002 17:32 schreef likkepot het volgende:
Dadelijk dok jij ff je 2000 ballen, heb je een maandje hosting, is het bedrijf 'failiet'.
Het is een risico met hosting.
Het is altijd een risico uiteraard. Je kunt het risico echter wel beperken (eerst zien dan betalen bijv).

Wat het belangrijkste is, wat voor peerings heeft die gozer? 100 mbit is heel leuk maar dat kan ik thuis ook als het moet :+ Alleen is mijn verbinding met internet dan een beetje niet in verhouding om het zo maar te zeggen.

Topictitel even aangepast ;))

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 14 april 2002 17:42 schreef IceStorm het volgende:

[..]

Ik weet het niet zeker maar naar mijn idee vaak al gauw het dubbele.
[..]

Het is altijd een risico uiteraard. Je kunt het risico echter wel beperken (eerst zien dan betalen bijv).

Wat het belangrijkste is, wat voor peerings heeft die gozer? 100 mbit is heel leuk maar dat kan ik thuis ook als het moet :+ Alleen is mijn verbinding met internet dan een beetje niet in verhouding om het zo maar te zeggen.

Topictitel even aangepast ;))
ok thx dus meestal het dubbele zelfs. ik snap alleen dat met die peerings niet hoebedoel je : "alleen is mijn verbinding met internet dan een beetje niet in verhouding om het zo maar te zeggen"
zou je me dat uit kunnen leggen wat je daarmee precies bedoeld?
en idd deze topictitel past een stuk beter

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:05
gaaaaaan we weeeeeer...

tomazzz, na je andere topics te hebben gelezen over illi warez servers, serverkeuzes, je superdesuper snelle internetverbindingen etc etc, ga aub iets anders doen ozfow :)

Doe overgins niet zo fuckin vaag etc !

voor diegene die het niet doorhebben, deze tomazzz hang op een leeftijd van 15 ozfow....

Verwijderd

Topicstarter
jongen jongen jongen als je nix boeiends op te merken heb ga dan iemand anders pesten je verknalt mijn topic en ik wil graag serieus antwoord en wat ik allemaal wel een x heb gepost geld nu niet ik heb heus geen rare plannen met warez meer ofzo (ik ben nie zo dom meer heheh)
dus ajb hou het ontopic

• Xandrios
Op zondag 14 april 2002 18:03 schreef tomazzz het volgende:
jongen jongen jongen als je nix boeiends op te merken heb ga dan iemand anders pesten je verknalt mijn topic en ik wil graag serieus antwoord en wat ik allemaal wel een x heb gepost geld nu niet ik heb heus geen rare plannen met warez meer ofzo (ik ben nie zo dom meer heheh)
dus ajb hou het ontopic
oke, we zullen zien :P

dan ff eens erieuze post:

hoeveel geld heb je om hier in te steken?
goede investeerders??

Want de eerste 5-6 maanden ga je die €2000 per maand ZEKER niet terugverdienen....en dat komt wel neer op een totaalbedrag van €10.000 / hfl 22000 en daar komen dan nog de kosten voor je servers bij. Ga dus maar uit van een investering van minimaal €16000 ofzow
(dan kun je 2 a 3 simpele servers kopen...)

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Hoeveel gig denk je per maand nodig te hebben? Kunnen we ook even voor je vergelijen of een ander alternatief niet goedkoper is.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• Ivo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-01-2025

Ivo

Als hij 15 is vraag ik me echt of hoe je dat wil betalen, maar goed. Zijn probleem. Ik zou niet in zee gaan met dit bedrijf. Het klinkt allemaal zo vaag. Iig eerzt zien dan geloven, zoals Icestorm zei!

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Neem anders gewoon bij een betrouwbaar bedrijf een dedicated server met een data limiet van 100Gig. Heb je een leuke server (dual PIII 1000, 1024MB RAM, 144Gig DATA opslag, 100Mbit) met een snelle verbinding voor rond de €1000...

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt ik weet nu ongeveer wel genoeg jullie horen van mij want strax loopt het weer uit op een dom topic waar iedereen denkt dat ik weer warez wil hosten.

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Als je ons nou wat meer info geeft...

• JeroenT
  • Laatst online: 29-04 14:37

JeroenT

hoi!

Op zondag 14 april 2002 14:40 schreef Kertje het volgende:
lol, dit is weer de tomazzz die al 3x via zijn buurman een 155mbit lijn kon krijgen voor warez hosting enzo :)

[topic=359328/1/25]
Idd , dikke bullshit.. IMHO :+ --> HK :D

Verwijderd

Topicstarter
toen was ik 15 domme idee'n is nu niet het geval duz stfu plz en hou je on topic

• IceStorm

IceStorm

Op zondag 14 april 2002 17:50 schreef tomazzz het volgende:
"alleen is mijn verbinding met internet dan een beetje niet in verhouding om het zo maar te zeggen"
zou je me dat uit kunnen leggen wat je daarmee precies bedoeld?
Ja hoor, dat kan ik wel uitleggen.

Stel ik maak zelf thuis een netwerk (100 mbit). Stel dat ik 3 pc's aan elkaar hang via een switch en 1 van die pc's is naast werkstation ook server om internet te kunnen delen. Mijn netwerk is dan 100 mbit (goh ;)).

Stel dat ik nou tegen jou zeg 'ik heb een 100 mbit verbinding, die mag je hebben voor bedrag X'. Wat ik jou geef is een harde schijf in 1 van die pc's. Wat je dan hebt is een 100 mbit verbinding, echter alleen tussen jou pc en mijn andere workstations. Je kunt je afvragen hoe handig dat is om een internetpagina op te draaien.

Peering ('verbinding') wil zeggen hoe hoog de snelheid is tussen bepaalde delen 'internet' (sorry, ik weet even geen betere term ;)).
Wat ik met het voorbeeld wil schetsen, je kunt best een verbinding hebben van 100 mbit maar je moet er wel wat aan hebben en niet na 2 pc's uitkomen op de 16 kb/sec upstream van @home :P.

Ik hoop dat het iets helderder is (andere mensen mogen aanvullen/verbeteren ;)).

• Xandrios
Op zondag 14 april 2002 20:25 schreef IceStorm het volgende:

[..]

Stel ik maak zelf thuis een netwerk (100 mbit). Stel dat ik 3 pc's aan elkaar hang via een switch en 1 van die pc's is naast werkstation ook server om internet te kunnen delen. Mijn netwerk is dan 100 mbit (goh ;)).

Stel dat ik nou tegen jou zeg 'ik heb een 100 mbit verbinding, die mag je hebben voor bedrag X'. Wat ik jou geef is een harde schijf in 1 van die pc's. Wat je dan hebt is een 100 mbit verbinding, echter alleen tussen jou pc en mijn andere workstations. Je kunt je afvragen hoe handig dat is om een internetpagina op te draaien.

Peering ('verbinding') wil zeggen hoe hoog de snelheid is tussen bepaalde delen 'internet' (sorry, ik weet even geen betere term ;)).
Wat ik met het voorbeeld wil schetsen, je kunt best een verbinding hebben van 100 mbit maar je moet er wel wat aan hebben en niet na 2 pc's uitkomen op de 16 kb/sec upstream van @home :P.

Ik hoop dat het iets helderder is (andere mensen mogen aanvullen/verbeteren ;)).
dat zou wel een goede grap zijn, als ie tekend voor "een 100mbit verbinding" met een minimale afname van 1 jaar, voor €xx.xxx per jaar :D

En dat het dan een lijntje blijkt te zijn die aan de andere kant aan een lege switch hangt ofzow :D

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 14 april 2002 20:25 schreef IceStorm het volgende:

[..]

bedankt het is duidelijk nu :D :P

Verwijderd

Als ik zo dit topic doorlees krijg ik niet echt het idee dat je er nou zo verschrikkelijk veel verstand van hebt. Als ik dat in overweging neem lijkt het me niet echt verstandig om even een '10 mbit sustained @ 2000 euro p/m'-verbinding te gaan huren. Tot nu toe zie ik je alleen maar een beetje met de 'profs' meelullen. Ik zou er nog maar is effe goed over nadenken, zeker ook omdat het bedrijf waarover je het hebt nou niet echt een solide indruk maakt. Sterker nog, ik heb er nog helemaal geen indruk van. Je kunt niet eens een website of gegevens laten zien. Voor zo'n bedrijfje zou ik in ieder geval geen 2000 euro p/m neertellen. Maar ach, je moet het zelf weten. NOFI trouwens :) .......

Verwijderd

Topicstarter
heb je wel gelijk in ik ga eerst maar eens wat meer info vragen en misschien horen jullie het dan wel weer in iedergeval iedereen hartstikke bedankt voor de reply's kheb er wat aan gehad!

mzl

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Op zondag 14 april 2002 14:44 schreef dieFX het volgende:

Nee, die is voor de waterkoeling :P

Verwijderd

Topicstarter
*update*

Gister wat meer informatie gekregen en de nieuwe situatie wordt dit :

per maand wordt het 5000 euro
dan mag je 2 servers neerzetten en voor elke server erbij kost dat 150 euro per maand extra.

en dan krijgt je dus een 10mbit verbinding die door niemand anders wordt gebruikt (sustained). Wat je nog meer voor dit bedrag krijgt is dat u oneindig veel dataverkeer mag genereren.

De servers worden geplaats in een kabinet (logisch) en ze worden aangesloten op een stroombackup en de servers worden ook aangesloten op een apc en komen achter een cisco 7200 router. Verder is het pand waar de servers staan "air gekoeld" en wordt het pand bewaakt (video bewaking)

ik heb zelf ook even gekeken en de prijzen vergeleken met trueserver.nl zie hier :

Bandbreedte prijzen
tot 2 Mbit € 525,- per Mbit
meer dan 2 Mbit € 480,- per Mbit
meer dan 4 Mbit € 435,- per Mbit
meer dan 8 Mbit € 400,- per Mbit

10 x 400 = 4000 euro
en voor 200 gb aan dataverkeer betaal je = 395 euro
(dus als je echt oneindig dataverkeer wil betaal je je scheel:S)

Het bedrijf wat zo'n 10mbit sustained verbinding aanbiedt heeft een door kpn aangelegde 155mbit verbinding (die aangesloten is op STM-1, native ATM van kpn.
en kan dus omdat het maar 155mbit heeft maar 15 klanten toe laten.

Dus voor mensen die echt oneindig dataverkeer willen lijkt me dit een ideale verbinding.

Graag reacties en reactie graag met argumenten.
en admin zou je de topic title kunnen veranderen naar @5000 per maand.

• IceStorm

IceStorm

Hmm, ik vind 5000 € p/m wel erg veel hoor. Denk je dat je dat echt nodig gaat hebben (nou ja, die 10 mbit dan).
Ik bedoel je trekt natuurlijk nooit 24/7 10 mbit sustained. Dat kan gewoon niet (je hebt altijd voor drukke tijden wat ademruimte nodig anders zit je server constant 'dicht').

En heb je nou al enig idee van de peerings?

Verwijderd

/offtopic/Tomazzz, hoe oud ben jij? Jij klinkt zo opdringerig en kinderachtig als een kind van 12 ofzo........

Enne, die heeft echt geen 2000 Euro per maand over voor een dikke lijn :)

Verwijderd

Topicstarter
hou het nou maar gewoon ontopic de rest gaat u niet zo veel aan sorry.

• JeroenT
  • Laatst online: 29-04 14:37

JeroenT

hoi!

Op vrijdag 03 mei 2002 11:33 schreef tomazzz het volgende:
*update*

dan mag je 2 servers neerzetten en voor elke server erbij kost dat 150 euro per maand extra.

en dan krijgt je dus een 10mbit verbinding die door niemand anders wordt gebruikt (sustained). Wat je nog meer voor dit bedrag krijgt is dat u oneindig veel dataverkeer mag genereren.

De servers worden geplaats in een kabinet (logisch) en ze worden aangesloten op een stroombackup en de servers worden ook aangesloten op een apc en komen achter een cisco 7200 router. Verder is het pand waar de servers staan "air gekoeld" en wordt het pand bewaakt (video bewaking)

ik heb zelf ook even gekeken en de prijzen vergeleken met trueserver.nl zie hier :

Bandbreedte prijzen

10 x 400 = 4000 euro

Het bedrijf wat zo'n 10mbit sustained verbinding aanbiedt heeft een door kpn aangelegde 155mbit verbinding (die aangesloten is op STM-1, native ATM van kpn.

Dus voor mensen die echt oneindig dataverkeer willen lijkt me dit een ideale verbinding.

En jij denkt 5000€/maand te kunnen betalen :o dream on

Verwijderd

Topicstarter
En heb je nou al enig idee van de peerings?
[/quote]

Het koppelvlak waarop een dienst met deze bandbreedte aangeboden wordt is
STM-1, native ATM
1e de Access op het ATM netwerk van KPN
2e de content, zijnde het IP verkeer.

En ik denk wel de verbinding helemaal te kunnen benutten.

Verwijderd

Op vrijdag 03 mei 2002 11:40 schreef ___Joey___ het volgende:
/offtopic/Tomazzz, hoe oud ben jij? Jij klinkt zo opdringerig en kinderachtig als een kind van 12 ofzo........

Enne, die heeft echt geen 2000 Euro per maand over voor een dikke lijn :)
check anders ff die url gequote bovenaan deze pagina :)

Verwijderd

/off topic weer/

Sorry om je topic te verstoren, maarre, ik mag geen leeftijd weten, niemand krijgt te weten wat je nou EXACT van plan bent...

Ben jij toevallig een van die chello bazen met een enorm salaris die een thuisservertje wil draaien ofzo :?

Als je nou eens exact alles uitlegt, dan kunnen de mensen hier ook beter 'inleven' en beter commentaar geven, ik heb de eerste pagina gelezen en daar staat al 10keer ofzo door jou geschreven "meer reacties, meer meer meer" :?
ik word er zelf niet helemaal goed van :r

/edit/
Tomazz, je bent nu dus 16, misschien 17, ik weet niet wat jij met een 10mbit lijn moet :?

naja, zal me er verder maar niet meer mee bemoeien....... :7

Verwijderd

Topicstarter
blijf aub ontopic en denk maar even niet aan mijn leeftijd en wat ik precies van plan ben want daar komen jullie achter zodra ik eerst antwoordt op me vraag kan krijgen.

graag begrip hiervoor.

Verwijderd

Topicstarter
Deze vraag dus "graag reacties over de prijs voor deze verbinding".
*update*

Bandbreedte prijzen

10 x 400 = 4000 euro

Verwijderd

*update*

Bandbreedte prijzen

10 x 400 = 4000 euro

Volgens mij spoort deze jongen niet helemaal :? maar goed :)
Als je een verbinding van een aantal mbits afneemt van trueserver dan betaal je ook verder niet extra voor dataverkeer hoor, dus dan is 4000 euro weer goedkoper dan 5000 euro :D

Ik vind dit trouwens een hele vage zin:
"Wat je nog meer voor dit bedrag krijgt is dat u oneindig veel dataverkeer mag genereren."
Ze beginnen met "je" en even later gooien ze er weer "u" tussendoor ?

Naja... /me ]T_E_O [=- zet dat liedje "dream on" aan.. dat komt nog ongeveer uit de tijd dat ik 15 was :P

Verwijderd

Op vrijdag 03 mei 2002 11:47 schreef tomazzz het volgende:
[..]
Het koppelvlak waarop een dienst met deze bandbreedte aangeboden wordt is
STM-1, native ATM
1e de Access op het ATM netwerk van KPN
2e de content, zijnde het IP verkeer.

En ik denk wel de verbinding helemaal te kunnen benutten.
Heb je zelf een idee wat die termen betekenen? Ik zag je ook al vragen wat sustained was, terwijl je het toch echt zelf in de topictitel hebt gezet. Maak nou eens een mooi lijstje op:

Wat voor verbinding? 10 mbit

Wat is de prijs? € 5000/maand

Hoeveel datatraffic? ongelimiteerd

Setup-kosten?

Eigen IP adres(sen)?

Eigen servers?

Zo ja:
• Hoeveel ruimte krijg je? (1/2/4/8U)
• Heb je altijd toegang tot de servers voor upgrades ed?

Zo niet:
• Wat voor servers krijg je?
• Wat voor rechten heb je op de servers?

Bij welk bedrijf is het? (ieder bedrijf heeft een naam en als ze 'trots' zijn op hun diensten zullen ze het alles behalve erg vinden om hun naam te noemen)

Hebben ze een website? (lijkt me wel, dan kun je daar alles mooi nalezen)

etc etc :)

Dus zorg ff dat alles in 1 post staat, dan wordt het heel wat overzichtelijker :) Zelf denkik niet dat je ongelimiteerd datatraffic nodig zult hebben hoor. Als ik ff bij een willekeurig ander bedrijf kijk, zie ik dat je voor € 500 per maand 2x 4U hebt, met 100GB datatraffic per server (per maand). Iedere server heeft dan 10 IP adressen etc. Ik denk dat je daar ook wel genoeg aan hebt :)

• Theswitch
  • Nu online
Ik mis 't marketing plan.

Verder hoor ik hier 10x "100 Mbit, dus maar 10 klanten", 155 Mbit, dus maar 15 klanten. yeah right!

Op een 155 Mbit site kan je makkelijk 10.000 sites hosten die allemaal nog snel zijn. *Niemand* zal een 155 Mbit verbinding aanbieden aan "maar 15" gebruikers.

Verder, over peering: dit gaat niet over STM en cisco routers, maar over welke verbindingen je naar de buitenwereld hebt. Gaat je verkeer via uunet, alternet, surfnet etc etc, hebben ze wel peers naar alle nederlandse en andere providers?

Ik zou op z'n minst ook je bedrijfsplan (want €5000,00 per maand is niet particulier) eens goed bespreken met een bank oid, je moet toch aan je geld komen, en offertes laten maken voor jou specifieke situatie bij zeg 5 providers in Nederland (UUnet, Xs4all, InterNLnet etc)

Stephan

Verwijderd

Trouwens, je hebt het de hele tijd over 'oneindig dataverkeer', beredeneer even simpel, je kunt met een begrensde verbinding (je zegt 2 mbit, of van mijn part zelfs de volle 155) nooit oneindig veel dataverkeer genereren.

Daarnaast klinkt het me allemaal erg vaag in de oren, je lult wat slap in de rondte zonder ook maar een beetje concreet te worden.
Graag nu concrete informatie.

En dan bedoel ik antwoord op de vragen hierboven.
Het klinkt mij persoonlijk namelijk nogal heel erg fake in de oren.

Verwijderd

ik vind dit een beetje erg vaag dus daarom heb ik maar niet de hele topic doorgelezen, want wat heb ik aan die onzin van een kindertje die toekomst ziet in het hosten van warez.

Maar had ie al verteld welk bedrijf deze verbinding moet leveren?

Verwijderd

Op vrijdag 03 mei 2002 15:56 schreef wired het volgende:
ik vind dit een beetje erg vaag dus daarom heb ik maar niet de hele topic doorgelezen, want wat heb ik aan die onzin van een kindertje die toekomst ziet in het hosten van warez.

Maar had ie al verteld welk bedrijf deze verbinding moet leveren?
hehehehe, iedereen vind dit topic vaag, mannetje van 16 of 17 met een eigen 10mbit lijn, dat heeft volgens mij het gemiddelde bedrijf nog maar niet :D
maargoed, laat 'm ;) Waar een wil is, is een weg B-)

Verwijderd

1) noem eens de naam van dat bedrijf zoals al meerdere malen gezegd is.

2)je zegt dat je de lijn 24/7 vol hebt zitten dat zou dus betekenen dat je ca 3,2 tb/maand trekt, dan wil je liever een 100+mbit.

3) wat je gaat doen klinkt niet echt rendabel, websites+gameserver, zeker niet als de lijn 24/7 vol zit (door t gamen?) dan hebben de betalende hostingklanten dus maar een klein "stukje" bandbreedte..

4) etc...

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:01

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Heeft het bedrijf dat de hosting aanbiedt eigenlijk al klanten?
Zo ja: vraag hen om ervaringen ermee.
Zo nee: Dan is die 155 Mbit verbinding ws een fantasieverhaaltje, niemand betaalt daarvoor zonder klanten

Oja: 10 Mbit sustained is veel, daar heb zelf veel bezoekers voor nodig(bannerkijkers) of betalende leden.

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Verwijderd

ik heb al die posts eens even doorgelezen...

aan het begin van dit draadje vond ik 2000 euro per maand al veel voor 10mbit (onbeperkt), maar toen ik daarna las dat het zelfs 5000 euro per maand is, moest ik toch echt even hard lachen hoor :)

heb je wel enig idee hoeveel geld dat is?? je mag blij zijn als je dat met een vaste baan in 2 maanden tijd kan verdienen!

ik vind het allemaal maar een vaag verhaal hoor! onbeperkt dataverkeer, geheime locatie, naamloos bedrijf, slechte informatie verstrekking, etc... daar zou ik geen 5000 euro voor betalen! ik hoop voor je dat je zelf meer weet dan je hierboven hebt neergezet, anders ben je niet wijs om zoveel geld uit te geven

bij een vaag topic horen ook vage reacties :)

• Xandrios
Op zaterdag 04 mei 2002 16:35 schreef Eddo het volgende:
ik heb al die posts eens even doorgelezen...

aan het begin van dit draadje vond ik 2000 euro per maand al veel voor 10mbit (onbeperkt), maar toen ik daarna las dat het zelfs 5000 euro per maand is, moest ik toch echt even hard lachen hoor :)

heb je wel enig idee hoeveel geld dat is?? je mag blij zijn als je dat met een vaste baan in 2 maanden tijd kan verdienen!

ik vind het allemaal maar een vaag verhaal hoor! onbeperkt dataverkeer, geheime locatie, naamloos bedrijf, slechte informatie verstrekking, etc... daar zou ik geen 5000 euro voor betalen! ik hoop voor je dat je zelf meer weet dan je hierboven hebt neergezet, anders ben je niet wijs om zoveel geld uit te geven

bij een vaag topic horen ook vage reacties :)
inderdaad....en zelfs een bekend, goed bedrijf zoals trueserver akn nog goedkoper een 10Mbit lijn aanbieden :+
En die zullen HEEEEL wat betere lijnen hebben liggen dan deze vage toko :P

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-05 21:23
Knappe jongen als je zomaar ineens een 10 mbit lijn helemaal vol krijgt :)

Anyway, als je serieus zo'n lijntje nodig hebt, ga dan eens kijken bij Trueserver (of één van hun resellers (2Fast bijv.)), of een ander bedrijf dat zijn naam wel durft te noemen, duidelijk is en al langer dan een jaar bestaat :)

• sigma01
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-04 11:55
Waarom huur je in amerika geen server bij zo'n grote server knaller een dedicated server. Voor $150, dollar heb je al een 1Ghz linux server met 10mbit sustained >:).

P3 667 Mhz, 384MB ram, 20GB maxtor+60GB IBM (60GXP), Matrox G400 dh, asus mobo, Philips 109b10 + Philips 17B

• RobbertC
Op zaterdag 04 mei 2002 17:03 schreef sigma01 het volgende:
Waarom huur je in amerika geen server bij zo'n grote server knaller een dedicated server. Voor $150, dollar heb je al een 1Ghz linux server met 10mbit sustained >:).
Waar had jij dat in gedachten?

De goedkoopste die ik ken zit op $399

• sigma01
Excuses, het is idd $399,-- sorry heb er naast gelezen (setup-fee). Maar ik had rack-shack in gedachte. 400Gb dataverkeer is best veel verder :).

P3 667 Mhz, 384MB ram, 20GB maxtor+60GB IBM (60GXP), Matrox G400 dh, asus mobo, Philips 109b10 + Philips 17B

Verwijderd

Op zaterdag 04 mei 2002 17:00 schreef RobbertC het volgende:
Knappe jongen als je zomaar ineens een 10 mbit lijn helemaal vol krijgt :)

Anyway, als je serieus zo'n lijntje nodig hebt, ga dan eens kijken bij Trueserver (of één van hun partners (2Fast bijv.)), of een ander bedrijf dat zijn naam wel durft te noemen, duidelijk is en al langer dan een jaar bestaat :)
ff voor de record, 2fast is een klant c.q. reseller van trueserver (niets mis mee natuurlijk), maar geen partner :+

• RobbertC
Kertje: dat bedoelde ik eigenlijk ook, sorry :)

sigma01: Yupp, 400 GB is best veel :) Ondanks hun lage prijs, ben ik best tevreden over Rackshack.

• sigma01
Zit je daar nu? Ik ben over een tijdje van plan om ook een server te gaan huren, moet ik natuurlijk eerst geld en een goede site hebben :P.

• Xandrios
Op zaterdag 04 mei 2002 17:07 schreef RobbertC het volgende:
Kertje: dat bedoelde ik eigenlijk ook, sorry :)

sigma01: Yupp, 400 GB is best veel :) Ondanks hun lage prijs, ben ik best tevreden over Rackshack.
hangt jou server, savegames.net daaro?

Want ik moet zeggen dat ik jou site heel wat sneller vind dan die van rackshack.net ......

(die is hier gewoonweg traag, met een ping van 200 :( )

[edit]
Jou server geeft hiero wel dezelfde ping, maar is toch een stuk sneller :)

• RobbertC
Ik zit bij Rackshack ja. M'n server wordt gesponsord (niet door Rackshack zelf), maar de verbindingen er naar toe zijn best snel voor een amerikaanse hosting provider. De server die ik er heb, is een Duron 1 Ghz. met 512 MB Ram, met een Plesk control panel. Ik heb 2 keer een reboot aangevraagd, wat binnen een half uur geregeld was. Verder nog nooit problemen gehad met de hardware.

Cutebritney: Yupp, Savegames.net draait op een Rackshack server. Het is eigenlijk niet "m'n server", maar een server die ik gebruik :)

Verwijderd

Topicstarter
ok nou vraag ik het nog een keer alleen anders.....

wie zou er 5000 euro betalen voor een: 10 mbit sustained verbinding met oneindig dataverkeer?
er mogen dus 2 servers neer worden gezet en het pand waar de servers staan is video bewaakt en de servers worden geplaatst in een cabinet.

(dus alleen als je het geld zou hebben en als je uit gaat dat de rest bij dat bedrijf allemaal goed geregeld is.)

• NeverSeen
  • Laatst online: 28-07-2024

NeverSeen

Press any key to continue.....

Ik niet :D als ik wat zou doen zou ik hem gewoon in het server rek van widexs hangen en die jongens zijn goeie afspraken over dataverkeer mee te maken......
verder is 10mbit voor een stelletje cs-servers niet zo heeel heeeeel erg veel maar wel genoeg het eerste jaar :D

• Xandrios
Op zaterdag 04 mei 2002 19:35 schreef tomazzz het volgende:

wie zou er 5000 euro betalen voor een: 10 mbit sustained verbinding met oneindig dataverkeer?
er mogen dus 2 servers neer worden gezet en het pand waar de servers staan is video bewaakt en de servers worden geplaatst in een cabinet.

(dus alleen als je het geld zou hebben en als je uit gaat dat de rest bij dat bedrijf allemaal goed geregeld is.)
natuurlijk niet !

Veel te duur, te onduidelijk en je krijgt teweinig ruimte voor je servers...
Met 2 servers kun jij die 10mbit niet vullen, tenzij je er echt puur en alleen downloads op gaat gooien....
Met HTML oid lukt het je echt NIET iig....

• The PyroPath
  • Laatst online: 11-05 11:23

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Lijkt me zowiezo niet prettig om bij zo'n vaag bedrijf gameservers neer te schuiven, als je niet weet of en hoe je er bij kan komen

Breek je nek voorzichtig

• Xandrios
Op zaterdag 04 mei 2002 20:23 schreef The_PyroPath het volgende:
Lijkt me zowiezo niet prettig om bij zo'n vaag bedrijf gameservers neer te schuiven, als je niet weet of en hoe je er bij kan komen
hoe kom je bij gameservers ??

Onze tomazzz wil niets vertellen, dusss :P

• Unique
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-05-2025
Snap nie waarom ik hier zelf op reageer...

Maaru kan er geen slotje op ofzow, dit topic gaat gewoon nergens over. Ik vind het meer een slowchat sessie met een 10 jarig kind...
Das mijn mening... (8>

En over die server: welke idioot betaald 5000 euro voor een 10 mbit ?
Bedrijven die dat nodig hebben ok..
}:O

Verwijderd

zoals je het hierboven (tussen haakjes) neerzet, kun je gewoon geen NEE zeggen! als je het geld hebt en alles goed geregeld is, is het natuurlijk prima :)

ik zou zelf voor zekerheid en service kiezen en bij een bekende provider laten hosten (al dan niet met eigen servers)

maar denk dat je nu zelf maar moet bepalen wat je doet, want ik geloof dat dit topic er niet vrolijker op wordt :(

• RobbertC
Volgens mij weten we nog steeds niet wat de bandwidth providers zijn :)

Geef anders (voor de grap ;) ) wat meer info over dat bedrijf, zoals een naam :)

• AMDFreak
  • Laatst online: 08:07

AMDFreak

Intel is zo..

Game servers.. die kunnen heel wat dataverkeer genereren!

Website's vallen wel mee.. En als je winst erop zal gaan maken.. (waarom zou je het dan niet doen?)

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh

Verwijderd

Op zondag 05 mei 2002 00:09 schreef AMDFreak het volgende:
Game servers.. die kunnen heel wat dataverkeer genereren!

Website's vallen wel mee.. En als je winst erop zal gaan maken.. (waarom zou je het dan niet doen?)
Omdat er geen duidelijke feiten zijn en het veels te duur is :)

Verwijderd

over die winst..
als je eens gaat kijken hoe je die kosten eruit kan halen door het aanbieden van website-hosting en een gameserver (even uitgaande van de 2 bakken die je daar neer mag zetten)

stel dat je sites host voor €50,00 per maand, dan zou je 100 sites moeten hosten om die €5000,00 euro eruit te halen
is dat te realiseren? ik weet niet hoeveel websites je kan hosten op 1 machine?
als je boven die €50,00 per maand gaat, gaan mensen denk ik ergens anders kijken (vuurwerk, usa, etc.)!
dus die 100 sites gaan over 10mbit, dat houdt in dat elke site dus ongeveer 10kb/sec aan bandbreedte tot z'n beschikking heeft... is dit niet beetje weinig? als ik een site bij jou zou hosten, komen er allerlei plaatjes en filmpjes op te staan (toch onbeperkt!!) en dan is die 10kb echt niet voldoende :(

een gameserver verhuren is denk ik wat lastiger (of niet?)
als ik dan hierboven lees dat een gameserver best veel dataverkeer genereert, dan is het niet echt verstandig om die op dezelfde lijn als die websites te hangen, want dan kom je gewoon bandbreedte tekort! of die websites trekken jouw ping omhoog, of die server legt alle websites plat (of zie ik dat nou verkeerd?)

je moet goed kijken dat je wel onbeperkt dataverkeer hebt, maar geen onbeperkte bandbreedte! denk dat daar het probleem ligt... en om dan die 5000 euro per maand alleen terug te verdienen met die 10mbit en 2 servers is naar mijn mening HEEL ERG MOEILIJK!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:55

Crazy D

I think we should take a look.

Kom ik toch weer bij de vraag uit, _wat_ wil je er precies mee, en bij wie, zodat we bv de voorwaarden even kunnen bekijken. Ik zou mijn baas zeker niet adviseren om er direct in te springen, maar bij bv trueserver eerst nog even een offerte aanvragen. En nog eens goed bekijken of ik wel echt een 10mbit lijn nodig heb. Maar ja zonder zinnige info is dat niet te bepalen.

Exact expert nodig?

• Xandrios
Op zondag 05 mei 2002 09:54 schreef Eddo het volgende:
over die winst..
als je eens gaat kijken hoe je die kosten eruit kan halen door het aanbieden van website-hosting en een gameserver (even uitgaande van de 2 bakken die je daar neer mag zetten)

stel dat je sites host voor €50,00 per maand, dan zou je 100 sites moeten hosten om die €5000,00 euro eruit te halen
is dat te realiseren? ik weet niet hoeveel websites je kan hosten op 1 machine?
als je boven die €50,00 per maand gaat, gaan mensen denk ik ergens anders kijken (vuurwerk, usa, etc.)!
dus die 100 sites gaan over 10mbit, dat houdt in dat elke site dus ongeveer 10kb/sec aan bandbreedte tot z'n beschikking heeft... is dit niet beetje weinig? als ik een site bij jou zou hosten, komen er allerlei plaatjes en filmpjes op te staan (toch onbeperkt!!) en dan is die 10kb echt niet voldoende :(

een gameserver verhuren is denk ik wat lastiger (of niet?)
als ik dan hierboven lees dat een gameserver best veel dataverkeer genereert, dan is het niet echt verstandig om die op dezelfde lijn als die websites te hangen, want dan kom je gewoon bandbreedte tekort! of die websites trekken jouw ping omhoog, of die server legt alle websites plat (of zie ik dat nou verkeerd?)

je moet goed kijken dat je wel onbeperkt dataverkeer hebt, maar geen onbeperkte bandbreedte! denk dat daar het probleem ligt... en om dan die 5000 euro per maand alleen terug te verdienen met die 10mbit en 2 servers is naar mijn mening HEEL ERG MOEILIJK!
klein rekenfoutje: het is 100kbit.
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.