Toon posts:

P4 op P4B266-E volledig dood?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vanochtend zwart scherm op de monitor (lampje brandde nog wel), dus ik gewoon keihard 5 seconden de aan/uit knop ingedrukt.
Daarna was het 'afgelopen, uit' niets krijgt mijn pc-tje meer aan.
Nieuwe voeding gehaald, helpt niet, zelfs het agp-check lampje doet het niet en netwerk-hub geeft geen 'link' lampje. (zie onder voor config)
Niet onbelangrijk: er hing een lichte brandlucht in de pc.
Er was niets overgeclocked, alles liep standaard.

Iemand ideeën?

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
* veldmuis gaat voor de voeding... :P

ruik eens bij de voeding..zoals ik het zo hoor is het 90% zeker dat je voedinkje het begeven heeft :P

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 14 april 2002 11:00 schreef veldmuis het volgende:
* veldmuis gaat voor de voeding... :P

ruik eens bij de voeding..zoals ik het zo hoor is het 90% zeker dat je voedinkje het begeven heeft :P
lees het bericht nog eens......

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al gezocht op de diverse forums en iedereen heeft het over de voeding, maar ik heb een nieuwe geprobeerd en die doet dus ook niets..... :'(
Op andere plekken staat dat de powerknop stuk kan zijn, dat ga ik straks even testen.
Ondertussen is ieder idee welkom!

• veldmuis
  • Niet online
Op zondag 14 april 2002 11:02 schreef Radeon8500 het volgende:

[..]

lees het bericht nog eens......
Sorry....
* veldmuis schaamt zich...
ik ga NU naar Hans Anders :{

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 14 april 2002 11:14 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Sorry....
* veldmuis schaamt zich...
ik ga NU naar Hans Anders :{
Hoeft niet, het is pas 11:17 !

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op zondag 14 april 2002 11:12 schreef Radeon8500 het volgende:
Ik heb al gezocht op de diverse forums en iedereen heeft het over de voeding, maar ik heb een nieuwe geprobeerd en die doet dus ook niets..... :'(
Op andere plekken staat dat de powerknop stuk kan zijn, dat ga ik straks even testen.
Ondertussen is ieder idee welkom!
Controleer eerst even de powerknop, als deze gewoon een singnaal doorgeeft denk ik dat toch er iets van een chipje op je mobo. gaar is aangezien je je voeding al hebt vervangen :{.

Probeer nog voor de zekerheid alleen met mobo/proc/voeding/kboard/videokaart te booten, het kan natuurlijk ook zijn dat er een een of ander apparaat kortsluiting maakt en dan krijg je je PC ook niet meer aan.

Verwijderd

Even met een jumpertje de power(aan/uit) aansluiting op mobo kortsluiten(tikje is genoeg). Of even battery uit mobo en alles overnieuw proberen. Succes.

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 10:34
Er stond laatst een ander topic in [PMG] en daar vroeg een dude of iemand hier er ook last van had, dat zijn P4B266 ineens dood viel, hij had al meerdere dooie borden.

Dus denk dat je bord gewoon naar de gal is

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar dat bleek aan rotte aOpen voedingen te liggen

PS: ik hoop natuurlijk gewoon dat je geen gelijk hebt...

• Go0s
  • Laatst online: 02-10-2010
Garantie :?

Verwijderd

Topicstarter
We gaan vanavond het mobo doormeten.......ik post de resultaten...

Verwijderd

niet toevallig de EZ plug EN de P4 plug aangesloten? als je dat wel gedaan heb is het zeer waarschijnlikk dat je mobo naar z'n moer is.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
wij hebben van de 5 verkochte p4t-e's al 2 opgeblazen exemplaren gehad. zelfs de intel-asus borden zijn niet meer wat het geweest is lijkt wel.

Verwijderd

Op zondag 14 april 2002 11:31 schreef Dreamstar het volgende:
Er stond laatst een ander topic in [PMG] en daar vroeg een dude of iemand hier er ook last van had, dat zijn P4B266 ineens dood viel, hij had al meerdere dooie borden.

Dus denk dat je bord gewoon naar de gal is
OHOH, ik hebber ook zo 1, nou maar hopen dat dit plankie mijn PC in de lucht houd tot sint juttemes :Y)

Verwijderd

probeer je pc eens aan te zetten dmv een schroevendraaien die 2 pinnentje (pw switch) ff aan te tippen... kan geen kwaad btw...

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 14 april 2002 11:19 schreef Aikeleer het volgende:

[..]

Controleer eerst even de powerknop, als deze gewoon een singnaal doorgeeft denk ik dat toch er iets van een chipje op je mobo. gaar is aangezien je je voeding al hebt vervangen :{.

Probeer nog voor de zekerheid alleen met mobo/proc/voeding/kboard/videokaart te booten, het kan natuurlijk ook zijn dat er een een of ander apparaat kortsluiting maakt en dan krijg je je PC ook niet meer aan.
Pffffff, netwerkkaart (€ 8,50) bleek doorgefikte smd te hebben, hij draait weer als een speer.
Vertrouwen in ASUS volledig hersteld. Gelukkig ook niet de proc of de videoplank eruit. Schijnt trouwens niet eens te kunnen met dat nieuwe stukje software van ASUS (anti-processor opbrander ofzo....)
Dank voor alle reacties, ik heb weer goed geslapen.... :z
Pagina: 1