HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter
De meeste reacties staan nu zo rond de +1/+2 en dat is goed genoeg voor die reactie's, die idd niet zo'n geweldig hoog niveau hebben, maar dat ook niet kunnen. Ze reageren op vragen die iedere wat gevorderde Windows gebruiker zou moeten weten. Daardoor zijn de oplossingen ook niet zo moeilijk.Op zondag 14 april 2002 10:43 schreef Renegade het volgende:
Ben nog enigzins aan het twijfelen wat ik ermee aan moet, op zich zijn ze wel behulpzaam bezig, maar ik vind het nou ook weer niet zo'n geweldig hoog niveau.
Graag eens de meningen van wat anderen
Maar je kan die behulpzame reactie's IMO niet op "0 overbodig" zetten, want ze helpen toch, ook al is de oplossing niet moeilijk.
edit:
"0 off-topic" is IMO ook iets te overdreven, als ze het nou over de Hammer gingen hebben dan wel, maar dit is iin mijn ogen gewoon behulpzaam.
"0 off-topic" is IMO ook iets te overdreven, als ze het nou over de Hammer gingen hebben dan wel, maar dit is iin mijn ogen gewoon behulpzaam.
Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr
Tnet is denk ik niet bedoeld voor dat soort 'kun je me helpen' vragen, daarvoor is ook een forum voor bijgeplaatst.
helaas is dat forum nu terrein van allemaal vragenloze overklokkers en mogelijk bestaat er angst bij mensen zo'n vraag te postten op het betreffende forum...
gezien de moderaties op de frontpage kun je daar minder snel flames verwachtten, dus dan posten mensen het maar daar ... tja, ik vind dat zoiets wel degelijk mag worden gezien als niet toevoegend aan het nieuwsbericht, zo'n vraag moet volgens mij op 0 beoordeeld worden, tenzij er een mogelijkheid is dat een beantwoorder extra relevante informatie over het nieuwsbericht brengt.
(subvraag: volgens mij mag je ook de beoordeling van een post laten afhangen van de vervolgpost daarop ... immers doel van het post systeem is ook het brengen van toevoegende informatie, een slimme vraag kan daartoe aanzet zijn... heb ik dat correct?)
de posts in het draadje staan volgens mij op hun juiste waarde:
De beginpost op 1 (kan misschien terug naar 0) de beantwoorden op 2 behulpzaam, vervolgens een vervolgvrag op 0 overbodig (raakt offtopic) en degene die dat beantwoord op 1 behulpzaam
helaas is dat forum nu terrein van allemaal vragenloze overklokkers en mogelijk bestaat er angst bij mensen zo'n vraag te postten op het betreffende forum...
gezien de moderaties op de frontpage kun je daar minder snel flames verwachtten, dus dan posten mensen het maar daar ... tja, ik vind dat zoiets wel degelijk mag worden gezien als niet toevoegend aan het nieuwsbericht, zo'n vraag moet volgens mij op 0 beoordeeld worden, tenzij er een mogelijkheid is dat een beantwoorder extra relevante informatie over het nieuwsbericht brengt.
(subvraag: volgens mij mag je ook de beoordeling van een post laten afhangen van de vervolgpost daarop ... immers doel van het post systeem is ook het brengen van toevoegende informatie, een slimme vraag kan daartoe aanzet zijn... heb ik dat correct?)
de posts in het draadje staan volgens mij op hun juiste waarde:
De beginpost op 1 (kan misschien terug naar 0) de beantwoorden op 2 behulpzaam, vervolgens een vervolgvrag op 0 overbodig (raakt offtopic) en degene die dat beantwoord op 1 behulpzaam
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
Deels kan ik me bij je aansluiten. In dit geval was de vraag mogelijk wat aan de eenvoudige kan, maar dan kan deze daarop ook gemod worden. Echter als een update van het één en ander complex is en iemand verteld zijn ervaring en hoe ermee om te gaan, dan is dat imo aanvulling op het nieuwsitem. Ik bekijk dit weer vanuit mijn archiefoogpunt. Als ik terug ga lezen naar een meukitem, dan vind ik het handig om in de reacties niet voor de handliggende valkuilen, gebruikerservaring en wat installatietips terug te lezen. Dit allemaal echter wel in de eerste lijn met het nieuwsitem, offtopics mogen wat mij betreft daarentegen snel gedownmod worden en daarnaast is het natuurlijk absoluut niet de ebdoeling om een forumlike vraagbaak onder een meukpostte krijgen. Ik vind overigens dat er hier een behoorlijk verschil is tussen mØkitems en gewone nieuwsitems.Op zondag 14 april 2002 12:19 schreef RM-rf het volgende:
Tnet is denk ik niet bedoeld voor dat soort 'kun je me helpen' vragen, daarvoor is ook een forum voor bijgeplaatst.
Agreed, dat is ergens op een iets andere manier geformuleerd zelfs in de Faq opgenomen. Het wordt daar echter wel losgekoppeld van de reacties, maar interessante vragen kunnen wel degelijk verschillende niveaus van goede scores halen. Zelfs minder interessante vragen waar toch een sterke ontopic discussie uit voortvloeit krijgen van mij een uppertje, zodat deze binnen het gezichtsveld van een hoger leesniveau blijft.(subvraag: volgens mij mag je ook de beoordeling van een post laten afhangen van de vervolgpost daarop ... immers doel van het post systeem is ook het brengen van toevoegende informatie, een slimme vraag kan daartoe aanzet zijn... heb ik dat correct?)
Agreed, and already modded.de posts in het draadje staan volgens mij op hun juiste waarde:
WatOp zondag 14 april 2002 14:48 schreef Robin Vreuls het volgende:
Done
Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr
Laat mij d'r even buiten wil jeOp zondag 14 april 2002 15:27 schreef Robin Vreuls het volgende:
[..]
Die link van Rennie
maar wat vind jij ervan Robin
HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter
Moet datOp zondag 14 april 2002 15:54 schreef Renegade het volgende:
maar wat vind jij ervan Robin

Voor vragen over hoe en wat (in dit geval hoe je een driver moet installeren) is een forum voor en niet voor GoT imo, want op GoT is toch enig niveau gewenst qua kennis en ervaring. Voor deze vragen heb je dus een CID en CT! forum voor.
Ik zou die dus het liefst op de nul zien staan omdat ze ook geen toegevoegde waarde hebben op een nieuwspost op de FP
De interessantheid van een interessante vraag moet imo wel aan een bepaalde voorwaarde doen, en dat is dat de gebruiker gezocht heeft en daarbij ook enige urrels neerplant naar artikels die daarmee te maken hebben: Deze is bijvoorbeeld compleet overbodig want met enig zoekwerk kom je er achter dat een Thunderbird een K7 is. Dit is weer een interessante vraag maar niet geschikt op de FP, die past beter op het forum.
En zo heb je nog een boel andere interessante vragen die weer per nieuws/meuk/.plan post verschilt en dus ook weer een andere score in ontvangst mag nemen
Zo goed Rennie
* Renegade patOp zondag 14 april 2002 16:25 schreef Robin Vreuls het volgende:
[..]
Zo goed Rennie![]()
HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter
Pagina: 1